Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d automaattilaatikon kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomas20
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 20

    E91 320d automaattilaatikon kestävyys

    Lukiessani muita aiheita foorumilla, eteeni osui keskustelua BMW:n automaattilaatikoiden kestävyydestä. Pitääkö tosiaan paikkansa, että BMW:n laatikot ovat luokattoman huonoja kestävyydeltään? :think
    Löysin realoem:stä tällaisen laatikon: http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=24&fg=05
    Ilmeisesti kyseinen loota löytyy e91 320d mallista? Onko tämä luotettava laatikko, vai minkälaisia tyyppivikoja siinä mahdollisesti on? Vai onko kyseessä vain huhupuhetta
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    On tuo uusi 6-vaihteinen ainakin kestävemmän maineessa kuin surullisenkuulu 5-vaihteinen edellisen korimallin dieseleiden perässä.

    Viisaammat kertoo lisää, mutta suurin osa laatikko-ongelmista mistä täältäkin voi lukea koskee juuri tuota vanhempaa.

    Uusissakin on ollut jotakin nykimis- tai muita käyttöön liittyviä ongelmia tai "ominaisuuksia", mutta rikkoutuneesta en ole kuullut...:think

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Risto113 View Post
      On tuo uusi 6-vaihteinen ainakin kestävemmän maineessa kuin surullisenkuulu 5-vaihteinen edellisen korimallin dieseleiden perässä.

      Viisaammat kertoo lisää, mutta suurin osa laatikko-ongelmista mistä täältäkin voi lukea koskee juuri tuota vanhempaa.

      Uusissakin on ollut jotakin nykimis- tai muita käyttöön liittyviä ongelmia tai "ominaisuuksia", mutta rikkoutuneesta en ole kuullut...:think
      5-vaihteisen kestämättömyyttä on kovasti liioiteltu. Todelliset ajosuoritteet on vähän muuta joten moni laatikko on hajonnut kilometrien määrään tai autojen viritykseen sekä virheellisiin öljynvaihtoihin.

      Todellisen kestävyytensä nuokin nykyiset laatikot kertoo vasta 5 vuoden kuluttua kun alkaa olla enemmän mittariruuvattuja liikenteessä ja laatikoilla ikää saman verran kun näillä 5-lovisilla.
      Freude am Fahren

      Comment

      • tuomas20
        Newbiemmer
        • Jan 2005
        • 20

        #4
        Soittelin tuossa juuri lähimpään automaattilaatikoiden korjaajaan, ja hän oli sitä mieltä että kyllä noita uudempiakin laatikoita (onneksi) pystyy vielä korjaamaan, mutta viat saattavat olla mystisiä.

        Mainitsi myös, että hänellä on yksi vm. 2004 bemun laatikko työn alla, jotain nykimisongelmaa kuulemma... tosin ei ollut löytänyt itse vaihteistosta vikaa, eikös nuo nykimis ongelmat muutenkin ole jostain aivan muusta ollut kiinni kuin vaihteiston mekaniikasta? Täällä foorumillakin niitä on aika usein käsitelty.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Mikä on luokattoman huono kestävyydeltään? pääsäntöisesti noilla 5 vaihteisillakin on ~500tkm ajosuoritteita ajettu ongelmitta. Se miksi automaattilaatikon ongelmat nousevat tapetille johtuuu siitä että laatikko aikanaan vikaantuessaan tekee aika suuren loven useamman kansalaisen rahapussiin. Toki jos laskee manuaaliin samalla aikavälillä tehdyt kaikki kytkinpakettien vaihdot yhteen niin eihän se ilmaista sekään ole. Suurimmalla osalla auton käyttäjistä ei kuitenkaan laatikon hajoamista koskaan osu omalle kohdalle. Ei edes minulla joka on omistanut jo pitkään lähes pelkästään automaattivaihteisia autoja ja ajaa niillä koko ajan. Suurimpien koneiden perässä noita tiedän joskus hajonneen joissakin malleissa ajan saatossa, pienempikoneisissa ei juuri koskaan. Meilläkin ehkä noin yhdellä sadasta asiakkaasta on laatikkovika sattunut joskus omalle kohdalle, suuri osa ajaa kuitenkin merkistä johtuen (BMW) automaatilla -> jos omistat 50 automaattia yhdestä se laatikko sitten hajoaa omistusaikanasi? Myös joissakin muissa merkeissä tuo laatikon hajoaminen on tietääksenui yleisempi tapahtuma kuin bmw:n kohdalla.
          Toki uudesta tai uudentyyppisestä laatikkoversiosta ei kestävyyttä voi etukäteen tietää (kuin ehkäö ko laatikon suunnittelijaryhmä) ennekuin kyseisillä malleilla on riittävästi ikää ja ajosuoritetta.

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            #6
            Olen WSE:n kanssa samoilla linjoilla. Vaikka automaatti räjähtää ei se nyt ihan älytön kustannuserä kuitenkaan ole jos vaikka vertaa suuttimien vaihtotyöhön, Rail-pumppuun tai esim. webaston vaihtoon.

            Oletettu kestoikä uudella laatikolla onkin vähän toista kuin edellämainituilla, joten ylimääräiselle rahalle saa myös vastinetta. Mutuilenpa vaan, että moni laatikko on rikottu väärällä käytöllä, väärällä huollolla, väärillä öljyillä ja virittämisellä.

            Joillakin tuntuu olevan se käsitys että automaattivaihteista autoa voi käskeä miten vain, esim. valoista lähtiessä seisotaan heti kaasulla niin että laatikko ja vetari oikein vetäisee tyhjää ja toleranssit paukkuu.
            Freude am Fahren

            Comment

            • make324
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 60

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Mikä on luokattoman huono kestävyydeltään? pääsäntöisesti noilla 5 vaihteisillakin on ~500tkm ajosuoritteita ajettu ongelmitta. Se miksi automaattilaatikon ongelmat nousevat tapetille johtuuu siitä että laatikko aikanaan vikaantuessaan tekee aika suuren loven useamman kansalaisen rahapussiin. Toki jos laskee manuaaliin samalla aikavälillä tehdyt kaikki kytkinpakettien vaihdot yhteen niin eihän se ilmaista sekään ole. Suurimmalla osalla auton käyttäjistä ei kuitenkaan laatikon hajoamista koskaan osu omalle kohdalle. Ei edes minulla joka on omistanut jo pitkään lähes pelkästään automaattivaihteisia autoja ja ajaa niillä koko ajan. Suurimpien koneiden perässä noita tiedän joskus hajonneen joissakin malleissa ajan saatossa, pienempikoneisissa ei juuri koskaan. Meilläkin ehkä noin yhdellä sadasta asiakkaasta on laatikkovika sattunut joskus omalle kohdalle, suuri osa ajaa kuitenkin merkistä johtuen (BMW) automaatilla -> jos omistat 50 automaattia yhdestä se laatikko sitten hajoaa omistusaikanasi? Myös joissakin muissa merkeissä tuo laatikon hajoaminen on tietääksenui yleisempi tapahtuma kuin bmw:n kohdalla.
              Toki uudesta tai uudentyyppisestä laatikkoversiosta ei kestävyyttä voi etukäteen tietää (kuin ehkäö ko laatikon suunnittelijaryhmä) ennekuin kyseisillä malleilla on riittävästi ikää ja ajosuoritetta.
              Täytyy tietysti muistaa että muutkin merkit käyttävät täysin samoja laatikoita.. :think Tietysti joitakin eroja on laatikon ympärillä (softat tms..)

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #8
                Niin, tätä olen itsekin aina ihmetellyt kun puhutaan että BMW/Audin/Volvon jne... laatikot ei kestä. Tekeekö jokin automerkki sitten itse laatikkonsa? Tuskin se ZF/Getrag tekee jollekin merkille parempia laatikoita ja toisille sitten huonompia. Sinänsä tuntuu typerältä keskustelulta.

                Ainakin E91 320dA:n 6-v automaatti toimii uudenveroisesti 184tkm ajetussa, lastutetussa autossani.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by tuomas20 View Post
                  Lukiessani muita aiheita foorumilla, eteeni osui keskustelua BMW:n automaattilaatikoiden kestävyydestä. Pitääkö tosiaan paikkansa, että BMW:n laatikot ovat luokattoman huonoja kestävyydeltään? :think
                  Löysin realoem:stä tällaisen laatikon: http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=24&fg=05
                  Ilmeisesti kyseinen loota löytyy e91 320d mallista? Onko tämä luotettava laatikko, vai minkälaisia tyyppivikoja siinä mahdollisesti on? Vai onko kyseessä vain huhupuhetta
                  e91 320d laatikko on käytännössä "ikiliikkuja" ihan samoin kun nämä muutkin uudemmat. Väärin tehdyllä öljynvaihdolla senkin toki saa hajotettua, mutta muuten ei laatikosta tarvitse huolehtia enään tässä kohtaa.
                  Nämä nykimisongelmat taas eivät johdu laatikosta, eikä niitä ole kuin tuon kolmilitrasen koneen yhteydessä....jos on.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎