Elikä marraskuussa '08 uutena ostettu E90 318d. Meni talvi ilman minkäänlaisia ongelmia, mutta keväällä niitä sitten tulikin.
Ongelmat alkoi kun auto rupesi tärisemään aivan hulluna kytkintä luistattaessa (liikkeelle lähdössä). Ongelman huomasi erityisesti kun auto oli täynnä jengiä tai tavaroita.
Noh, vein auton takuuhuoltoon. Olin jo ennakkoon lukenut tästä surullisenkuuluisasta CDV-venttiilistä ja halusin että sen poistamista tutkitaan vaihtoehtona. Kieltäytyivät tekemästä koko asialle mitään, koska puma measure 17408821-05 (moottorin ohjauksen softapäivitys tulossa syyskuussa). CDV:tä eivät suostu poistamaan (tietenkään) koska ei ole tullut tehtaalta määräystä näin tehdä.
Kesän tullessa ongelma on pahentunut sen laatuiseksi, että auton saaminen liikkeelle on helvetin vaikeaa. Kytkin on muuttunut todella raskaaksi (jarruttaminenkin on kevyempää) ja tarrauskohta sekä -väli tuntuu vaihtelevan melkoisesti lämpötilan mukaan (kylmänä tarraa lähes heti kiinni, ei pysty luistattaan yhtään). Vaihdot 1-2 ja 2-3 ylöspäin aiheuttaa todella kovan nykäisyn ellen luistata kytkintä noillakin vaihdoilla tai löydä tasan oikeaa kohtaa kierrosalueella, missä päästää kytkin ylös. Tuntuu ettei kytkin tule yhtään vastaan kierrosnopeuden eroissa.
Vinkkejä, mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?
Voiko vian syynä olla vauhtipyörä, CDV, tai joku muu? Lähinnä kaipaisin jotain vinkkiä, että mitä lähteä takuuhuollolta vaatimaan.
Sitten toinen asia: Missä Pirkanmaalla sais porautettua uuden CDV:n? Tai saisko noita modattuja osia ostaa esim. Saksasta suoraa? En haluaisi kokonaan sitä poistaa kun voi tulla takuuseuraamuksia, mutta ois ihan jees jos sinne sais poratun osan väliin etteivät merkkihuollossa ihan heti ainakaan tajua siitä valittaa.
Saksaa tajuaville löytyi tämmöinen. Tuossa puhutaan tästä samaisesta ongemasta. Eräs kertoo ongelman ratkeamisen vaativan kytkimen vaihdon, CDV:n poraamisen sekä softapäivityksen.
Ongelmat alkoi kun auto rupesi tärisemään aivan hulluna kytkintä luistattaessa (liikkeelle lähdössä). Ongelman huomasi erityisesti kun auto oli täynnä jengiä tai tavaroita.
Noh, vein auton takuuhuoltoon. Olin jo ennakkoon lukenut tästä surullisenkuuluisasta CDV-venttiilistä ja halusin että sen poistamista tutkitaan vaihtoehtona. Kieltäytyivät tekemästä koko asialle mitään, koska puma measure 17408821-05 (moottorin ohjauksen softapäivitys tulossa syyskuussa). CDV:tä eivät suostu poistamaan (tietenkään) koska ei ole tullut tehtaalta määräystä näin tehdä.
Kesän tullessa ongelma on pahentunut sen laatuiseksi, että auton saaminen liikkeelle on helvetin vaikeaa. Kytkin on muuttunut todella raskaaksi (jarruttaminenkin on kevyempää) ja tarrauskohta sekä -väli tuntuu vaihtelevan melkoisesti lämpötilan mukaan (kylmänä tarraa lähes heti kiinni, ei pysty luistattaan yhtään). Vaihdot 1-2 ja 2-3 ylöspäin aiheuttaa todella kovan nykäisyn ellen luistata kytkintä noillakin vaihdoilla tai löydä tasan oikeaa kohtaa kierrosalueella, missä päästää kytkin ylös. Tuntuu ettei kytkin tule yhtään vastaan kierrosnopeuden eroissa.
Vinkkejä, mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?
Voiko vian syynä olla vauhtipyörä, CDV, tai joku muu? Lähinnä kaipaisin jotain vinkkiä, että mitä lähteä takuuhuollolta vaatimaan.
Sitten toinen asia: Missä Pirkanmaalla sais porautettua uuden CDV:n? Tai saisko noita modattuja osia ostaa esim. Saksasta suoraa? En haluaisi kokonaan sitä poistaa kun voi tulla takuuseuraamuksia, mutta ois ihan jees jos sinne sais poratun osan väliin etteivät merkkihuollossa ihan heti ainakaan tajua siitä valittaa.
Saksaa tajuaville löytyi tämmöinen. Tuossa puhutaan tästä samaisesta ongemasta. Eräs kertoo ongelman ratkeamisen vaativan kytkimen vaihdon, CDV:n poraamisen sekä softapäivityksen.
Comment