Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 jarruherjojen merkitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 938
    • Espoo

    E90 jarruherjojen merkitys

    E90:ssä, 325iA, on ollut takapalat loppumaisillaan ja uudet on jo tilattu. Huoltolaskuri kävi lähtölaskentaa takapaloille jo hyvän aikaa.

    Mutta töistä lähdettäessä, siis auto käynnistettäessä syttyi punaisena se joku huoltosymboli, missä auto on nosturilla ja sitten vielä toinen "pling" ja takapalojen symboli punaisena. Ilmeisesti oli vain laskuri mennyt nollaan?

    Mutta matkalla kotiin moottoritien ruuhkassa tuli uusi "pling" ja syttyi se geneerinen jarrujen varoitusvalo (!) punaisena ja palaa loimottaa jatkuvasti siellä mittarien välissä. Taisi ehkä tulla kevyehkön jarrutuksen aikana. Onko tuo vain lisämuistutus vai antautuiko palojen kulumisanturi nyt sitten?

    Jos oli jälkimäinen vaihtoehto, niin millainen vara noissa paloissa on silloin? Meneekö levyt heti piloille vai voisiko varovasti jarrutellen ajaa pari sataa km? En nimittäin pääse hommiin, kun osat tulevat vasta reilun viikon päästä eikä asennuspaikkakaan het järjesty.

    Mitään erityistä huomioitavaa E90 takapalojen vaihdossa? E39:iin vaihdoin eteen levyt sekä palat, mutta mäntien herkistely unohtui. Nyt ei ole apuna korjausopasta, kun aiemmin oli (E39).
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #2
    Noissa on monivaiheinen kulumisanturi, joka on aina uusittava palojen vaihdossa. Itsellä oli joku 1000km vaihtoon, ei ehtinyt punainen valo syttyä.

    Helppo vaihtaa, ei mitään uutta ja ihmeellistä.

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 938
      • Espoo

      #3
      Originally posted by MakeH View Post
      Noissa on monivaiheinen kulumisanturi, joka on aina uusittava palojen vaihdossa. Itsellä oli joku 1000km vaihtoon, ei ehtinyt punainen valo syttyä.
      Ilmeisesti tuo varsinainen jarrujen varoitusvalo tarkoittanee, että anturi antoi viimeisen varoituksen(?). Jos se on monivaihenen, niin se sitten vaikuttanee siihen kilometrimäärään. Kuka tiennee?

      Originally posted by MakeH View Post
      Helppo vaihtaa, ei mitään uutta ja ihmeellistä.
      Satutko muistamaan, onko tässäkin E39:n tapaan vain yksi per akseli? Tilasin nimittäin vain yhden.
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by E39-530A View Post
        Ilmeisesti tuo varsinainen jarrujen varoitusvalo tarkoittanee, että anturi antoi viimeisen varoituksen(?). Jos se on monivaihenen, niin se sitten vaikuttanee siihen kilometrimäärään. Kuka tiennee?
        Satutko muistamaan, onko tässäkin E39:n tapaan vain yksi per akseli? Tilasin nimittäin vain yhden.
        Luultavasti vaikuttaa kilsoihin koska ei muuttunut lopuksi samassa tahdissa ajomäärän mukaan.

        Ainoastaan toisella puolella on takana. Edestä en tiedä.
        Last edited by MakeH; 01-10-2009, 21:50.

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 938
          • Espoo

          #5
          Originally posted by MakeH View Post
          ¨

          Luultavasti vaikuttaa kilsoihin koska ei muuttunut lopuksi samassa tahdissa ajomäärän mukaan.
          Ainoastaan toisella puolella on takana. Edestä en tiedä.
          Kiitos tiedoista. Sitten pärjään tilaamillani osilla.

          Nyt kuin vain vielä tietäisi, onko tässä vaiheessa palat jo niin täysin loppu, että levyt menee piloille. No, ehkä kukaan muu ei ole ollut niin lahopää, että olisi kokeillut.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            levyt ei mee piloille ennen kuin kitkamateriaali tyystin loppuu ja raudat on vastakkain. Ja sitä hetkeä ET VOI olla huomaamatta jarruttaessa. Lähtee nimittäin sen verran kova rohina. Kokemusta postiautosta, jossa palat loppu kesken ajolenkin...
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 938
              • Espoo

              #7
              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              levyt ei mee piloille ennen kuin kitkamateriaali tyystin loppuu ja raudat on vastakkain. Ja sitä hetkeä ET VOI olla huomaamatta jarruttaessa. Lähtee nimittäin sen verran kova rohina. Kokemusta postiautosta, jossa palat loppu kesken ajolenkin...
              Ok. Pitää koittaa välttää...
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎