Miten puhelimen saa paritettua auton kanssa? Onko kaikki puhelimet yhteensopivia järjestelmän kanssa? Ohjekirja löytyy Saksaksi joka ei oikein taivu...
Miten puhelimen saa paritettua auton kanssa? Onko kaikki puhelimet yhteensopivia järjestelmän kanssa? Ohjekirja löytyy Saksaksi joka ei oikein taivu...
Läheskään kaikki luurit ei toimi tuon E90 BT:n kanssa. On itse asiassa aika ronkeli noiden suhteen. Itse en ole saanut moitteetta toimimaan ainoatakaan Nokiaa, joka perustuu johonkin Symbian-käyttiksen versioon. Jotkut kyllä pariutuvat, mutta osoitekirja ei lataudu BT:n yli, tai sitten yhteydet katkeilevat miten sattuu. On myös tiedossa, että sama puhelinmalli, mutta eri softaversiolla saattaa käyttäytyä eri tavalla. Jotkin luurit taas eivät kertakaikkiaan pariudu millään keinoilla, kuten entinen luurini, Nokia E50
Ne puhelimet, jotka sitten sattuvat toimimaan, tarjoavat eri ominaisuuksia toimintojen suhteen. Olen aikaisemmin laittanut tänne linkin, josta löytyy BMW:n tiedote testatuista puhelinmalleista, ja mitä toiminnallisuuksia mikäkin tarjoaa. Löytyypi TÄMÄN linkin takaa.
Itse ratkaisin ongelman siten, että hommasin tuon BMW:n listauksen perusteella mieluisan kännykän, ja tilasin marmoritiskiltä sille sopivan adapterin, joka vaatii toimiakseen kyynärkotelosta ns. UHI-interfacen. Itselläni autossa on Nokia 6500 Classic, joka toimii täysin moitteetta. Luuri löytyi huutonetistä 60 eurolla ja adapteri taisi olla 70 euroa.
Sitä paritusta en nyt ulkoa muista, että minkä valikon takaa löytyy...siis jos sulla on iso navi ja iDrive? Muistaakseni ei löydy Telephone-valikosta vaan järjestelmän asetuksista. Korjatkaa jos olen väärässä.
Iphone 3G pariutui auton bluetoothin kanssa hienosti.
-Puhelimesta Bluetooth päälle - löydettävissä
-Idrivestä mennään "star menu" (perusvalikko) ja etsit sieltä "commonication interface"-asetukset ja sieltä puhelin valikko jossa muistaakseni luki jotain että nyt auto on löydettävissä puhelimelle
-puhelin löysi auton - annoin sille luvan paritella
-hyväksyin vielä auton puolesta
-toimiii!
Comment