Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-90 DSC-yksikön vaihto aj.48000, normaalia???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uuno bemumies
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 6
    • tampere

    E-90 DSC-yksikön vaihto aj.48000, normaalia???

    Moro!
    320i malliin syttyi moottorinvika-valo, vein huoltoon ja
    sieltä tuli kiva ylläri, DSC-yksikkö pitäisi vaihtaa. Hintaa
    osalla vain 1884€ ja työ 400€. Aika kallista minun mielestäni.
    auto on 03/2006 rekisteröity, ajettu vain 48000km, mistä tuollainen
    vika on voinut tulla? Aika suolainen kustannus mielestäni noin vähä
    ajetulle autolle. Kyllä meinaa ituttaa. Onko mitään saumaa
    saada maahantuojan korvaamaan tuota?

    Kiitokset etukäteen vinkeistä!
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Moottorivalo palaa, DSC-valo ei ja silti vika on DSC:ssä? Kuulostaapa oudolta.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • uuno bemumies
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 6
      • tampere

      #3
      niinpä, oudolta kuulostaa koko p..ka

      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #4
        Originally posted by uuno bemumies View Post
        Moro!
        320i malliin syttyi moottorinvika-valo, vein huoltoon ja
        sieltä tuli kiva ylläri, DSC-yksikkö pitäisi vaihtaa. Hintaa
        osalla vain 1884€ ja työ 400€. Aika kallista minun mielestäni.
        auto on 03/2006 rekisteröity, ajettu vain 48000km, mistä tuollainen
        vika on voinut tulla? Aika suolainen kustannus mielestäni noin vähä
        ajetulle autolle. Kyllä meinaa ituttaa. Onko mitään saumaa
        saada maahantuojan korvaamaan tuota?

        Kiitokset etukäteen vinkeistä!

        antoivatko sulle sieltä huoltamolta (bmw-merkkiliike ?) printtiä siitä vikakoodin luvusta ?. jos eivät antaneet niin käy vaatimassa, se kuuluu saada. vaikka sitten että ilman korvausta lukevat koodit uudelleen ja sitten tulostavat. merkkiliikkeessä sen pitäisi tallentua järjestelmään josta sen saa kaivettua esiin vastaavissa tapauksissa. älä nyt ainakaan ota lompakkoa vielä esiin.

        Comment

        • Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

          #5
          Originally posted by bmw e34 View Post
          antoivatko sulle sieltä huoltamolta (bmw-merkkiliike ?) printtiä siitä vikakoodin luvusta ?. jos eivät antaneet niin käy vaatimassa, se kuuluu saada. vaikka sitten että ilman korvausta lukevat koodit uudelleen ja sitten tulostavat. merkkiliikkeessä sen pitäisi tallentua järjestelmään josta sen saa kaivettua esiin vastaavissa tapauksissa. älä nyt ainakaan ota lompakkoa vielä esiin.
          Korjaako se printti sen vai?
          Eihän tuo normaalia ole mutta noita on muutamia mennyt.Tossa on kaksi vaihtoehtoa,joko pumppu on rikki tai ohjainlaite sisäisesti rikki.Kumpaakaan ei saa erikseen vaan pitää ostaa koko kikkare.Testeriltä tulee suoraan että on vaihdettava ohjainlaite.Vikaa ei saa nollattua vaan on jatkuvasti päällä.

          Tuosta voisi kysellä GW:n mahdollisuutta josko maahantuonti osallistuisi edes osan kustannuksiin.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Muuli View Post
            Korjaako se printti sen vai?
            Eihän tuo normaalia ole mutta noita on muutamia mennyt.Tossa on kaksi vaihtoehtoa,joko pumppu on rikki tai ohjainlaite sisäisesti rikki.Kumpaakaan ei saa erikseen vaan pitää ostaa koko kikkare.Testeriltä tulee suoraan että on vaihdettava ohjainlaite.Vikaa ei saa nollattua vaan on jatkuvasti päällä.
            Ei se printti sitä korjaa, mutta asian ratkaisemiseksi olisi hyvä tietää tarkempi vikakoodi. Oletko tiedustellut Elektromekalta, olisiko tuossa korjausmahdollisuuksia?
            Pelkän ohjausyksikön saa kyllä erikseenkin. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #7
              Kyllä noihin jo saa osia ihan jotenkuten esimerkiksi ebaystä/romuttamoista kannattaa mielestäni ainakin harkita sitä vaihtoehtona, 400€ työstä on kyllä melkoinen hinta.

              EDIT: Maahantuojan osallistumisesta en kyllä usko kun autolla kuitenkin ikää jo ihan reilusti, kyllä näissä aina jotain vikaa tulee kun laitteita on hurja määrä.

              Comment

              • Muuli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 115

                #8
                Juu niinhän se oli että ohjainlaitteen saa erikseen mutta pumppua ei.
                Mites noi romuttamolta haetut laitteet,niitäpä ei taida saada uudelleen ohjelmoitua toiseen autoon.

                Onhan tossa oma hommansa kun vaihdat tuon laitteen sitten ohjelmoit,ilmaat oikein,kalibroit kaikki anturit.

                GW.seen on hyvätkin mahdollisuudet jos on esim. ensimmäinen omistaja vaikka auto on yli takuuajan.

                Comment

                • uuno bemumies
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 6
                  • tampere

                  #9
                  sain asiasta tiedon perjantaina, enkä ole vielä asiasta tarkemmin
                  huoltoliikkeen kanssa keskustellut. Meni loppupäivä sulatellessa tollasia kustannuksia ja miettiessä, mistä tollaset rahat kaapii kasaan.
                  Huomenna alkaa soittorumba asian tiimoilta, en kyllä ihan heti tuota asiaa
                  hyväksy. Sitä kuvitteli ostavansa "laatuauton" ekaa kertaa elämässä ja taitaa jäädä viimeseks..
                  Aika kallis työ minunkin mielestäni, tuntu et se huoltomies oikeen nauro siitä ilmoittaessaan minulle, että tällasilla korjauksilla maksaa tän verran, korjataanko kysy viä.. sanoin et ei ihan just ny ole kottikärryllistä tuoda teille rahaa. Onko jollain suositella Tampereen seudulta edullisempaa työ-kustannusta kuin tuo 400?

                  Comment

                  • uuno bemumies
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 6
                    • tampere

                    #10
                    juu, pakasta on vedetty, eli eka ja ainut omistaja

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by Muuli View Post
                      Juu niinhän se oli että ohjainlaitteen saa erikseen mutta pumppua ei.
                      Mites noi romuttamolta haetut laitteet,niitäpä ei taida saada uudelleen ohjelmoitua toiseen autoon.

                      Onhan tossa oma hommansa kun vaihdat tuon laitteen sitten ohjelmoit,ilmaat oikein,kalibroit kaikki anturit.
                      Pumppu nyt ei noilla kilometreillä mene tai sitten kannattaa lotota - tai sitten laatu on painunut todella syvälle . toki elektroniikayksikön tietynlainen vikaantuminen voisi ajan oloon rikkoa myös pumpun jättäen sen koko ajakssi päälle mutta tällöin kuljettajakaan ei ole ollut kovin kiireinen korjausaikataulun suhteen tuijottaessaan aina ajaessa palavaa abs valoa. Lisäksi seurauksena olisi myös joka aamuksi tyhjentynyt akku.

                      DSC yksikköä ei ohjelmoinnin puolesta kiinosta kuin se minkä kokoisella moottorilla varustetussa autossa yksikkö on, jos järjestelmä muutoin on toiminnallisuuksiltaan sama. Samasta (kori&mottori) mallista olevaa käytettyä ei tarvitse edes ohjelmoida, muunkaan mallisen ohjelmointi tuskin on ylitsepääsemätön ongelma.

                      Asennuksessa ei ole kovin kummoista edellyttäen ettei hydrauliikayksikköä tarvitse vaihtaa, jostain syystä merkkiliikeet tyrkyttävät aina koko pakettia vaikka lähes aina selvittäisiin elektroniikkaosan uusimisella (tai korjauksella mutta sehän nyt ei tunnetusti ole merkkiliikkeiden bisnes).
                      Jollei hydrauliikkaosia vaihdeta ilmaus ei ole tarpeen, anturien kalibrointi testerillä ei kovin kauaa vie ja kalibroituminen tapahtuu toki itsestäänkin kunhan lähtee ajamaan.
                      Last edited by WSE1; 26-10-2009, 01:06.

                      Comment

                      • uuno bemumies
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 6
                        • tampere

                        #12
                        no sitä minäkin ajattelin, että ei kai sitä ny koko systeemiä tarvis vaihtaa, jos selviäis vähemmälläkin. Ja lotossa ei ole tähän asti onnistanut, nyt näköjään onnisti. kiitos näistäkin ohjeistuksista!

                        Comment

                        • Muuli
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 115

                          #13
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Pumppu nyt ei noilla kilometreillä mene tai sitten kannattaa lotota - tai sitten laatu on painunut todella syvälle . toki elektroniikayksikön tietynlainen vikaantuminen voisi ajan oloon rikkoa myös pumpun jättäen sen koko ajakssi päälle mutta tällöin kuljettajakaan ei ole ollut kovin kiireinen korjausaikataulun suhteen tuijottaessaan aina ajaessa palavaa abs valoa. Lisäksi seurauksena olisi myös joka aamuksi tyhjentynyt akku.

                          DSC yksikköä ei ohjelmoinnin puolesta kiinosta kuin se minkä kokoisella moottorilla varustetussa autossa yksikkö on, jos järjestelmä muutoin on toiminnallisuuksiltaan sama. Samasta (kori&mottori) mallista olevaa käytettyä ei tarvitse edes ohjelmoida, muunkaan mallisen ohjelmointi tuskin on ylitsepääsemätön ongelma.

                          Asennuksessa ei ole kovin kummoista edellyttäen ettei hydrauliikayksikköä tarvitse vaihtaa, jostain syystä merkkiliikeet tyrkyttävät aina koko pakettia vaikka lähes aina selvittäisiin elektroniikkaosan uusimisella (tai korjauksella mutta sehän nyt ei tunnetusti ole merkkiliikkeiden bisnes).
                          Jollei hydrauliikkaosia vaihdeta ilmaus ei ole tarpeen, anturien kalibrointi testerillä ei kovin kauaa vie ja kalibroituminen tapahtuu toki itsestäänkin kunhan lähtee ajamaan.
                          Ei dsc:tä varmaan kiinnostakkaan mutta esim. CAS:sia kiinnostaa.Ohjauskulma tunnistin kalibroituu ajaessa,olikohan se 09/07 eteenpäin.Pyörähdys tunnistin ei kalibroidu ajamalla.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            DSC-yksikön vaihdosta:

                            Mk60
                            DSC8 Plus
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              #15
                              Lähdetään nyt siitä liikkeelle että 3.5 vuotta /48tkm ajettu auto ei saa noilta osin hajota, joten ensin keskustelet sillai että menis Goodwilliin vaikka osat ja itse maksat työt , tai sitten kävästään juttelemassa vähän kuluttajavalituslautakunnan kanssa.

                              Mulla meni 3v vanhasta coupestakin goodwilliin ikkunannostin , eikä tarttennu alkaa edes riidellä.

                              Uskoisin että tulevat vastaan tuossa, on ne sen auton hintaan jo sisällyttäny myytäessä....
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎