Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 n46 koneen ketjunkiristin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    e90 n46 koneen ketjunkiristin

    Onko kellään tietoa että onko tuo N46 koneen kiristin samanlainen kuin esim ykkös sarjan alkupään neloskoneissa?
    Ilmeisesti ainakin ykkös sarjalla on menossa jonkunlainen ketjunkiristimien vaihtokampanja, mutta kiinnostaisi että koskeeko se kolmossarjan neloskoneitakin?
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
  • raattori
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 18

    #2
    Voi hyvinkin olla



    Ton mukaan uusi kiristin tullut 03/2007 jälkeisiin e90 koneisiin. Soita merkkiliikkeeseen ja kysäse. Menneet yleensä goodwillinä.
    Ja itseasiassa sama kiristin kuin 1-sarjan vanhemmissa neloskoneissa.
    Last edited by raattori; 12-01-2010, 13:08. Reason: more information

    Comment

    • KoPe
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 251
      • Helsinki

      #3
      No kappas. Onko tuossa N45 motissa jotain sellaisia rakenteellisia eroja verattuna N46, joka pistää kiristimen vaihtoon ennen aikojaan?

      Mikäs vaihtokampanja siellä on menossa?
      KoPe
      --------
      Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

      Comment

      • 535SD
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1068
        • Lahti

        #4
        Soittelin pariin liikkeeseen ja kyselin tästä asiasta. e90 ei ole vaihtokampanjaa vaikka samat osat löytyvätkin...
        Selvisi samalla että joku bensatankin huohottimen suoja oli laittamatta takuukorjauksena. Huohotin kuulemma hankautuu rikki jos tuota suojaa ei ole.
        Olleita ja menneitä
        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

        Comment

        • KoPe
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 251
          • Helsinki

          #5
          Joo omaan autoon tehtiin tuo bensatankkihomma huollon yhteydessä keväällä.

          Ihme hommaa kiristimen kanssa. Jos sattuis hajoamaan, niin kuluttaja-asiamies saa postia.
          KoPe
          --------
          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #6
            Originally posted by KoPe View Post
            Joo omaan autoon tehtiin tuo bensatankkihomma huollon yhteydessä keväällä.

            Ihme hommaa kiristimen kanssa. Jos sattuis hajoamaan, niin kuluttaja-asiamies saa postia.
            Mulla on perjantaina aika tuohon tankki hommaan niin pitää samalla koittaa selvittää tuota kiristinjuttua.
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Jotenkin olen ymmärtänyt, että niitä on paukkunut juuri 116i versioista, johtuneeko sitten tuosta 1.6 padasta?
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • 535SD
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1068
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Convertible View Post
                Jotenkin olen ymmärtänyt, että niitä on paukkunut juuri 116i versioista, johtuneeko sitten tuosta 1.6 padasta?
                voihan se olla et siinä on jotain muutakin eroa.
                kyllä minä uskon et ois ne tiedostaneet sen ongelman jos sellainen olisi tuossa 2.0 koneessa.
                Olleita ja menneitä
                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Pekka84 View Post
                  voihan se olla et siinä on jotain muutakin eroa.
                  kyllä minä uskon et ois ne tiedostaneet sen ongelman jos sellainen olisi tuossa 2.0 koneessa.
                  Tosin noista E46 316 ja 318 (Valvetronic 1.8 ja 2.0) koneet paukkuvat nyt samasta asiasta viiveellä.

                  Nim. kokemusta löytyy (318i aj. 50tkm)
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #10
                    Taa olla paras vaihtaa varmuudenvuoksi tuo uudempi kiristin tuohon ennen kun se porsii. mimmonenkohan homma tuo on vaihtaa.
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • seventy7
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 60
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Pekka84 View Post
                      Taa olla paras vaihtaa varmuudenvuoksi tuo uudempi kiristin tuohon ennen kun se porsii. mimmonenkohan homma tuo on vaihtaa.

                      Kävitkö vaihtamassa kiristimen ja oliko isokin/kallis homma?

                      Comment

                      • 535SD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1068
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by seventy7 View Post
                        Kävitkö vaihtamassa kiristimen ja oliko isokin/kallis homma?

                        Kiristin n. 30€ ja työ n. 30€
                        paikkana mega-auto lahti... tuntuu aika halvalta tuo hinta.
                        Olleita ja menneitä
                        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                        Comment

                        • seventy7
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 60
                          • Helsinki

                          #13
                          Kiitti tiedosta.Ei kyl oo pahan hintanen operaatio.Kai se täytyy vaihdattaa seuraavassa huollossa

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎