Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 330dA softaus asiaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    E90 330dA softaus asiaa..

    Eli itellä tollanen laiskianen tällä hetkellä ja tehoja pitäs vähän kasvatella kun ei tunnu mihkään liikkuvan ku autolla painoa niin paljon.

    Itse pointtihan nyt on se että paljon tolla automaattilodjulla uskaltaa ottaa hepoja ja vääntöä irti ilman että joutuis seuraavan 5tkm jälkeen vaihtamaan laatikon.

    Olis muutama tossa mitkä ois ihan varteenotettavia vaihtoehtoja, nimeä en muista mut lupaili 290hv ja 630nm irti ja sit toi karalan 260/600 sit onhan noita muitakin, yhestä lupailivat 300 ja 600, toinen 300 ja 640. Tiedä sitte että missä sen käyn laittamassa, sais ensiks vähän tietoa että mitä muut on laitellu ja miten on laatikot kestelly. Autoahan ei ole tarkoitus polkea joka valoissa ja joka corollan kohdalla, rauhallista ajoa ja tarpeen vaatiessa sitten vähän rohkeemmin antaa.

    Searchilla koitin ettiä mut ainuut mitä löyty oli että "pitäskö vaiko eikö pitäs" ja "ehkä ja ehkä en" tahi sun muuta mut tätä laatikon kestoa en mistään löytänyt.
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
  • OneAndOnly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 441
    • Nurmes

    #2
    Tuskin kukaan osaa sanoa että tossa menee raja milloin laatikko särkyy, kaikki saa rikki särkemällä mutta normaali käytöllä varmaankin kestää siinä missä ilman softausta. Etenkin jos homman teetättää jossakin missä voivat vielä säädellä softaa erikseen niin voidaan sit vääntöjä rajata tietyillä alueilla niin kestää sit se laatikko vielä paremmin.
    näillä mennään:
    Bmw e46 320d
    Suzuki Hayabusa 1300R

    Ex:
    Volvo XC70 D5 AWD -10
    Volvo V70 D5 -02
    Volvo V70 T5 -98
    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
    -----------------------------

    Comment

    • tanppu
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 169
      • Vantaa

      #3
      Juups, niin ajattelinkin, kunhan vain haluaisin varmistusta hieman asiasta. Että ei tartte jahkailla ja tuumailla että millon pamahtaa. Vaikka eihän noita diisseleitä mihkään kiihdytysajoihin ole suunniteltukkaan


      Entäs sitten, mites ton hiustenkuivaajan laita? Mitäs se kestää? Ja mites toi rasitus jos softalla säädetään max väännöt 2500-4000 pysymään samassa ni jaksaako toi avaimenperä tuhista mukana vai alkaako ruuti loppumaan ja sanoo ittesä irti 3vko sisään? :think
      Ex vehkeet..
      X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2324
        • Uusimaa

        #4
        Jotenkin epäilen tuota 300hp lupausta.... Varsinkin jos autossasi on DPF. 260-270hp välimaastoon ovat taitaneet jäädä. 535d:n suuttimilla ja softalla ollaan 300hp:n pinnassa. Näin kertoi Karala itse, kun kaverin 530dA:ta, ja sittemmin saman hepun 330dA:ta siellä softattiin. Kyllähän nuokin voimat jaksaa pitää suun jonkinlaisessa hymyssä. Väkinäisessä tosin, mutta hymyssä kuitenkin
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • tanppu
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 169
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Jotenkin epäilen tuota 300hp lupausta.... Varsinkin jos autossasi on DPF. 260-270hp välimaastoon ovat taitaneet jäädä. 535d:n suuttimilla ja softalla ollaan 300hp:n pinnassa. Näin kertoi Karala itse, kun kaverin 530dA:ta, ja sittemmin saman hepun 330dA:ta siellä softattiin. Kyllähän nuokin voimat jaksaa pitää suun jonkinlaisessa hymyssä. Väkinäisessä tosin, mutta hymyssä kuitenkin
          No Karalan softathan on ihan muutenkin plug'n'play softia? Eihän se tee autokohtasesti niitä? Mut joo, oon kyl tietonen et toi 300 alkaa olee aika toiveajattelua, 270-280 taasen alkaa kuulostaa jo sellaselt mitä vois ehkä saadakkin.. Ainakin tuolla mis kaverit on käyny laittaa softia e46 jne vanhempiin autoihin ni kyselleet tolta jannulta niin se sano että ottaa normaalisti 275-290 e9x 330d ja e6x 530d:stä, väännöissä puhutaan jostain 620-645. Mut joo, tänään kävin leimalla ja varmaa tossa loppu kuusta käyn tuolla laitattamas ton softan ni katotaan sitte että mihkä päästään. Päivitellään sitten vaikka tähän threadiin...


          Mut muitten kokemuksia otetaan vastaan
          Ex vehkeet..
          X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by tanppu View Post
            No Karalan softathan on ihan muutenkin plug'n'play softia? Eihän se tee autokohtasesti niitä?
            Väärin... tekee nimenomaan niitä autokohtaisesti, ja "käsityönä". On aika pitkälti tehnyt sen suhteen pioneerityötä pidempään kuin kukaan muu suomessa. Uskallan melkein väittää, että mitä ECU:jen sielunelämään tulee, on Karalaa asiantuntevampaa tekijää paha löytää tästä maasta. Jonkin verran tiedän ko. tekijästä, koska olen käyttänyt siellä yli kymmenen eri autoa, joista neljään on tehty täysin ko. autoa varten kustomoitu softa - alusta loppuun. Kahta niistä hiottiin pidemmänkin aikaa, kun olivat vähän erikoisempia tapauksia.

            Nekin softat, jotka ovat ns. plug`n play -tapauksia, on ko. firma tehnyt ihan käsityönä kyseiseen automalliin. On nimittäin aivan turha tehdä softaa alusta loppuun sataan eri E90 330d:hen, jotka ovat teknisesti identtisiä. Veikkan että muutkin koodaajat tekevät samoin? Mika kyllä tekee pyydettäessä siihen perussoftaan muutoksia, jos auton omistajalla on joitain eritysitoiveita. Itselläni on ainakin nähdyn ja koetun perusteella 100% luottamus Turbotecin osaamiseen.

            Tuosta E90 330d:stä sanoivat Turbotecillä, että kaiken saatavilla olevan tehon irti repiminen aiheuttaisi kuukauden sisällä DPF:n totaalisen tukkeutumisen. Eli jos joku on luvannut sinulle 290hp tehot autostasi, kannattaa vähän tiedustella että ymmärtääkö kyseinen paja nykyaikaisen dieselauton DPF-tekniikasta mitään. Siinä mielessä E46:nen ja E91:nen täytyy huomioida vähän eri tavalla. Nim. kallit oppirahat tästä asiasta maksaneena...
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • tanppu
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 169
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Väärin... tekee nimenomaan niitä autokohtaisesti, ja "käsityönä". On aika pitkälti tehnyt sen suhteen pioneerityötä pidempään kuin kukaan muu suomessa. Uskallan melkein väittää, että mitä ECU:jen sielunelämään tulee, on Karalaa asiantuntevampaa tekijää paha löytää tästä maasta. Jonkin verran tiedän ko. tekijästä, koska olen käyttänyt siellä yli kymmenen eri autoa, joista neljään on tehty täysin ko. autoa varten kustomoitu softa - alusta loppuun. Kahta niistä hiottiin pidemmänkin aikaa, kun olivat vähän erikoisempia tapauksia.

              Nekin softat, jotka ovat ns. plug`n play -tapauksia, on ko. firma tehnyt ihan käsityönä kyseiseen automalliin. On nimittäin aivan turha tehdä softaa alusta loppuun sataan eri E90 330d:hen, jotka ovat teknisesti identtisiä. Veikkan että muutkin koodaajat tekevät samoin? Mika kyllä tekee pyydettäessä siihen perussoftaan muutoksia, jos auton omistajalla on joitain eritysitoiveita. Itselläni on ainakin nähdyn ja koetun perusteella 100% luottamus Turbotecin osaamiseen.

              Tuosta E90 330d:stä sanoivat Turbotecillä, että kaiken saatavilla olevan tehon irti repiminen aiheuttaisi kuukauden sisällä DPF:n totaalisen tukkeutumisen. Eli jos joku on luvannut sinulle 290hp tehot autostasi, kannattaa vähän tiedustella että ymmärtääkö kyseinen paja nykyaikaisen dieselauton DPF-tekniikasta mitään. Siinä mielessä E46:nen ja E91:nen täytyy huomioida vähän eri tavalla. Nim. kallit oppirahat tästä asiasta maksaneena...

              ei nyt tartte räjähtää asiasta. se mesta minne oon ite viemässä autoo on toi www.motorbit.fi missä nyt on ollu ihan asiallisia softia. kaverilla itellääki taitaa olla e90 330d tai jotain ja ihan varmasti uskon että jannu tietää kyl tasan tarkkaan tin dpf:n sielunelämästä sitä sun toista.
              Ex vehkeet..
              X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2324
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by tanppu View Post
                ei nyt tartte räjähtää asiasta.
                Ehä mie ole ollu vielä lähelläkään räjähdystä Päinvastoin...
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • tanppu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 169
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  Ehä mie ole ollu vielä lähelläkään räjähdystä Päinvastoin...
                  Jees, itellä vaan ollu sellanen käsitys että ne Karalan softat on vähän just sellasia et koneelt valmis softa autoo ja 800€ kiitos Tiedä paljo se sit maksaa mut kuitenkin..
                  Ex vehkeet..
                  X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by tanppu View Post
                    Jees, itellä vaan ollu sellanen käsitys että ne Karalan softat on vähän just sellasia et koneelt valmis softa autoo ja 800€ kiitos Tiedä paljo se sit maksaa mut kuitenkin..
                    väärin ja vääriin..Karalalla auto ajetaan penkissä vakiona ja sitten softalla..näin jää todisteet mitä koneesta todellisuudessa saadaan irti.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #11
                      Foorumilaisen 330d e90 manuaali ohjelmoitiin illalla.



                      meillä nyt on softa millä voidaan manuaalisesti regeneroida DPF ennen penkitystä.
                      Last edited by EPDM; 10-03-2010, 17:17.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • jamppa88
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 97
                        • lapland

                        #12
                        Harinen on toinen hyvä vaihtoehto..

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #13
                          Originally posted by tanppu View Post
                          Jees, itellä vaan ollu sellanen käsitys että ne Karalan softat on vähän just sellasia et koneelt valmis softa autoo ja 800€ kiitos Tiedä paljo se sit maksaa mut kuitenkin..
                          Voi olla, että johtuu siitä kun monet pikkupajat myy Karalan ohjelmia, jolloin kyseessä on nimenomaan ohjelma koneesta autoon ja rahat tiskiin.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • kvt
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 236
                            • Satakunta

                            #14
                            Olin eilen just Harisella ton mun -04 530d:n kanssa. Lähtötehot oli merkillisen kovat 231hv/550nm. Harinen epäili että jos tohon on ajettu merkkiliikkeessä jokin pöivitysohjelmisto millä oli pikkasen tuota vääntörajaa nostettu, kun kuulema nelivetomallissa on hiukan enemmän otettu vääntöä ulos jo tehtaalla. Tiedä sitä sitten mistä noi vakiotehot johtu, mutta lastulla lähti 286hv/605nm, että oli nuo lopputehotkin yllättävän kovat. Eikä se penkkikään vääntöjen perusteella valehdellut, kun vääntö oli ihan se mitä ohjelmassa oli pyyntikin. Voisko mulla olla muuten vaikka tuota DPF:ää räplätty, että se selittäis noin kovat hepat?
                            Harinen sano kyllä, että on perehtynyt lähiaikoina tähän 3.0d:hen tarkemminkin jonkin tutun auton kanssa ja löytänyt näemmä ihan toimivia kikkoja tuohon ohjelmaan, että tuota Harista myös suosittelen kokeilemaan.
                            -12 F11 530Da

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #15
                              Kyllä se Harinen on niitä (530D) pidemmän aikaa jo ohjelmoinut ja pitäisi olla ilman tutkimatta paljon dataa ja kokemusta.Itse käytin aikoinaan jo vuonna -06 silloisen E60 530DA siellä.Lähtötehot olivat 209hp 460 Nm (tehdas 218hp 500Nm) ja sitten optimoinnin jälkeen 269 hp 610 Nm

                              EDIT OT:Keväällä menee nykyinen auto Hariselle.Ensin isompi IC:ler,katittomat DP:t ja optimointi
                              Last edited by b mutteri kasa; 10-03-2010, 14:18.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎