Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 Hirveä palaneen käry pysähtyessä - jarrut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    #16
    Toisaalta jos joskus tuntuu puoltavan, kannattaa stopata niin pian kun turvallinen paikka vaan löytyy, ja käydä kokeilemassa etuvanteita. Jos se toinen lämpiää niin kyllä siellä jumitusta täytyy olla. Voihan se pääosin toimia ja välillä innostua laahaamaan. Kuulostaa kyllä jarrukäryltä oireiden perusteella. Jos olisi joku muu paikka mikä tuottas samanlaista hajua, olis varmaan sitten vikaa seuraava melkonen ääniefekti myös kaverina. Jarrut kyllä yleensä ovat äänettömät vaikka laahaiskin.

    Yks vaihtoehto on että jotain muuta litkua kun öljyä tippuu konehuoneessa pakosarjan päälle, aika mahdotonta tosin, ja haju ois varmaankin erilainen. Eikä taida mitään nesteitä kadota ? Mulla E34 : ssa ainakin joka kerta kun stoppaa ja nousee autosta, haisee pakoputken takapöntön kannatinkumit vähän palaneelle. Kumitkin vaihdettu uusiin, vanhoissa ei näkyvää vikaa muta kuin pykimää, uudetkin kumit haisee yhtälailla. Ettei sitten katalysaattorin ympärillä tuossa olisi jotain asiaankuulumatonta materiaalia joka käryää kun katti kuumenee ? Esim tarttunut jotain ylimääräistä, irronnut joku lämpösuojapelti tms ?

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Pekka84 View Post
      meinasivat huollossa että vanhuuttaan alkavat vuotamaan.
      Mutta en kyllä ihmettele yhtään vaikka koppaan kertyisi painetta kun katsoo tuota huohotinsysteemiä koppa irrallaan.
      Ja kyllä se huohotinkin oli tukossa. se letku kannataa tarkastaa mikä tulee siitä imusarjan keskeltä ja menee sinne ilmamäärämittarin lähelle. oli nimittäin ihan täynnä paskaa ja ummessa. tyhjäkäynnin soutaminen loppui kuin seinään tuon letkun puhdistamisella.
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • Challenger1st
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 34
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Pekka84 View Post
        Ja kyllä se huohotinkin oli tukossa. se letku kannataa tarkastaa mikä tulee siitä imusarjan keskeltä ja menee sinne ilmamäärämittarin lähelle. oli nimittäin ihan täynnä paskaa ja ummessa. tyhjäkäynnin soutaminen loppui kuin seinään tuon letkun puhdistamisella.
        Joko loppui katkun haju samalla? Vaihdettiinko autosta jo tiivisteet? Ilmottaudun kärsiväni samasta katkun hajusta.. auto E90 320i -05.
        "Shoot to the moon. Even if you miss, you'll land among the stars!"

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 936
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Pekka84 View Post
          meinasivat huollossa että vanhuuttaan alkavat vuotamaan.
          Mutta en kyllä ihmettele yhtään vaikka koppaan kertyisi painetta kun katsoo tuota huohotinsysteemiä koppa irrallaan.
          Vuoto tosiaan oli venakopan tiivisteestä, huohotin oli ollut kunnossa. Kaksi pultia joutuivat poraaman pois kannesta, kun olivat kai poikki tai niin tiukat, että katkesivat.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #20
            Kyllä loppui käryäminen.
            tiivisteellä hintaa n 100€

            Originally posted by Challenger1st View Post
            Joko loppui katkun haju samalla? Vaihdettiinko autosta jo tiivisteet? Ilmottaudun kärsiväni samasta katkun hajusta.. auto E90 320i -05.
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • Challenger1st
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 34
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Pekka84 View Post
              Ja kyllä se huohotinkin oli tukossa. se letku kannataa tarkastaa mikä tulee siitä imusarjan keskeltä ja menee sinne ilmamäärämittarin lähelle. oli nimittäin ihan täynnä paskaa ja ummessa. tyhjäkäynnin soutaminen loppui kuin seinään tuon letkun puhdistamisella.
              Pitänee myöntää, että noilla koordinaateilla en onnistunut paikallistamaan huohotinletkua.. Voisikohan joku opastaa tarkemmin?
              "Shoot to the moon. Even if you miss, you'll land among the stars!"

              Comment

              • MJoker
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 10
                • Tampere

                #22
                Itsellä on ollut saman suuntaista vikaa pari päivää eli pysähtyessä lyhyenkin ajomatkan jälkeen palaneen käryä alkoi tulla ilmastoinnin/puhalluksen kautta. Itsellä oli toki oireina rinnalla myös ajoittainen ohjaustehostimen pätkiminen ja laturin valon palaminen. Autona vm. 2003 330d Touring ja noin 260tkm mittarissa.

                Mekaanikon mukaan viaksi osoittautui (ainakin, koska auto vielä huollossa) dampperin (hihnan värinänvaimennin) vulkanoinnin pettäminen. Dampperi pääsi siis liikkumaan eteen-taakse -suunnassa akselin myötäisestä ja alkoi alunperin ilmeisesti luistaa, kun pyörälle tuli enemmän kuormaa ilmastoinnin kytkeytyessä päälle tjsp. Vulkanoinnin pettäminen sitten aiheutti ilmeisesti tuon palaneen käryn kiekon pyöriessä tyhjää, ainakin osittain, ja vastaavasti tästä syystä hihnat eivät pyörineet kunnolla. Koti-huolto -ajon aikana ilmastoinnin hihna oli sitten pompannut kokonaan pois paikoiltaan ja kun pelti ylhäällä mekaanikon kanssa jeesusteltiin dampperin pyörimistä, niin näyttihän se melkein pyörän leveyden verran pääsevän poikkemaan keskilinjasta, kun kierrokset nousivat.

                Dampperi tarvikkeineen maksaa rapiat 500€ ja ainakin hihnat menevät rinnalla todennäköisesti uusiksi, joten tuskin Metro-auton hinnoilla selviän alle 1000€ laskulla. Onni onnettomuudessa oli kuitenkin, että löydettiin ennen suurempia tuhoja ja että se ilmeni vasta tällä viikolla, sillä sunnuntaina ajelin Lapista takaisin tänne Tampereelle. Olisi voinut olla aika ihanat jäljet, jos tuo muutaman kilon painava kiekko olisi sieltä lentänyt muutaman tuhannen rpm:n kierroksilta...

                PS. En siis autojen tekniikasta paljoakaan tajua, mutta koska tämä threadi pomppi autoni oireiden mukaisilla hakusanoilla esille, arvelin kirjoitella tarinaa, jos vaikka joku muu tästä joskus hyötyisi...

                Comment

                • 535SD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1068
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by Challenger1st View Post
                  Pitänee myöntää, että noilla koordinaateilla en onnistunut paikallistamaan huohotinletkua.. Voisikohan joku opastaa tarkemmin?
                  Tuosta letku nro2
                  Olleita ja menneitä
                  1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                  Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎