Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistymisongelmat.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lioness
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 2
    • Hämeenlinna

Käynnistymisongelmat.

Heissan...

Belgiasta kotiutui minulle ihka ensimmäinen bemarini ja olen siitä kovin innoissani...
    Kaunokaisen tiedot: vm. 2006, 320d touring.
    Ongelma on se, että ansennutin siihen "paistinpannun" eli säteilylämppärin ja se tuntuu tehottomalta. Kone ottaa käynnistyksen raskaasti, koko auto heiluu ja kyl tekee kipeetä painaa starttia.
    Paljastan tyhmyyteni kysymällä, missä hemmetissä siinä on hehku, vai onko se jokin pikaversio?
    Auttaako tähän ongelmaan öljyjen ja polttoaineensuodattimen vaihto? Ja onko tähän konkurssiin tollasen vesiletkulämppärin laittosta mitään hyötyä? Eli olisi alunpitäen pitänyt laittaa siihen webasto...
    Auttakkee, ettei nyt kone vaan hajoa tuosta kylmäkäynnistelystä...
    Mites onko tietoa missä etelässä voisi laittaa tehon lisäyksen eli ohjelman vaihdon ja mitä se maksaisi?:think
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17522
    • Turku

Originally posted by Lioness View Post
    Heissan...

Belgiasta kotiutui minulle ihka ensimmäinen bemarini ja olen siitä kovin innoissani...
    Kaunokaisen tiedot: vm. 2006, 320d touring.
    Ongelma on se, että ansennutin siihen "paistinpannun" eli säteilylämppärin ja se tuntuu tehottomalta. Kone ottaa käynnistyksen raskaasti, koko auto heiluu ja kyl tekee kipeetä painaa starttia.
    Paljastan tyhmyyteni kysymällä, missä hemmetissä siinä on hehku, vai onko se jokin pikaversio?
    Auttaako tähän ongelmaan öljyjen ja polttoaineensuodattimen vaihto? Ja onko tähän konkurssiin tollasen vesiletkulämppärin laittosta mitään hyötyä? Eli olisi alunpitäen pitänyt laittaa siihen webasto...
    Auttakkee, ettei nyt kone vaan hajoa tuosta kylmäkäynnistelystä...
    Mites onko tietoa missä etelässä voisi laittaa tehon lisäyksen eli ohjelman vaihdon ja mitä se maksaisi?:think
    Hehkut on ns. pikahehkut eli ei kauaa hehkuta. Niiden kunto kannattaa tarkistuttaa. Mulla ei ainakaan puolta vanhemmassa sigun toukassa ole kylmänäkään mitään käynnistysongelmia. Hehkutulpat alkuperäiset ja ajettu 170tkm. Tosin yleensä pyrin käyttämään Eberiä ja sitä suosittelen sinullekin, jos perse kestää. Ei sen pitäisi heilua tms. käynnistyksen jälkeen, tosin sulla 4-dieseli ja mulla kutonen. Ainahan diesel tietysti kylmänä pitää ääntä .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

Originally posted by Laku View Post
      Hehkut on ns. pikahehkut eli ei kauaa hehkuta. Niiden kunto kannattaa tarkistuttaa. Mulla ei ainakaan puolta vanhemmassa sigun toukassa ole kylmänäkään mitään käynnistysongelmia. Hehkutulpat alkuperäiset ja ajettu 170tkm. Tosin yleensä pyrin käyttämään Eberiä ja sitä suosittelen sinullekin, jos perse kestää. Ei sen pitäisi heilua tms. käynnistyksen jälkeen, tosin sulla 4-dieseli ja mulla kutonen. Ainahan diesel tietysti kylmänä pitää ääntä .
      No ei pitäisi todellakaan heilua tms, itsellä tuo sigun 320d ja pyrähtää käyntiin ilman mitään heilumisia kunhan on lämmitetty (säteilylämmitin) ainakin pari tuntia jos on pakkasta toistakymmentä astetta. Kannattaa tosiaan hehkut tarkastaa. Säteilylämmitin vaatii kyllä useamman tunnin, aika suuri osa lämmöstä haihtuu hukkalämpönä. Jos rahaa on tuhlattavaksi niin voi tietysti kokeilla sitä letkulämppäriä. Tietysti siinä sitten lämmitetään eri asiaa , letkulämppäri jäähdytysnestettä ja säteilylämmitin öljyjä ja muutenkin moottorin runkoa.
      Last edited by erese; 29-11-2010, 09:42.
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

Comment

• Lioness
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 2
        • Hämeenlinna

Joo-o...kyllä ei ole rahaa tuhlattavaksi, avoin korjaamolasku näyttää jo 555€. Siihen vielä vänskärinovenlukkopesä, öljyt, polttoaineensuodatin...Eikös tämä malli ole ketjuna eli remmissä ei ole vikaa?
        Tuli aika kallis autonvaihto, mutta toivottavasti sijoitus kannattaa...
        Eiköhän se tämä merkki ole enemmän elämäntapa kuin kulutustavaraa.

lisään listaan korjaamolle sen hehkujen tarkastuksen, niin tuleepahan toivottavasti huolettomia kilometrejä sitten...:think
        Last edited by Lioness; 29-11-2010, 10:20. Reason: lisäys

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎