Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 sisätilojen maalit hilseilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wibzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 149
    • Muurame

    #31
    Onko joku ehtinyt tekemään näille jotain? Katselin tuossa kalvoja ebaystä keskikonsolin(ihan ruvella) päälystämiseen niin voisi samalla tilata hieman enemmän kahvoja varten.
    E91 320dA -06

    Comment

    • Matlock
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 254
      • Turku

      #32
      Originally posted by Matlock View Post
      Tänään autoa imuroidessa huomasin pelkääjänpuolen kahvassa tuota mainittua hilseilyä. Lähtee tosiaan ihan raaputtamalla irti kumimaista pintaa.

      Mites tuon kahvan vaihtaminen - meneekö koko kahvahärdelli vaihtoon? Mikäs sen osanumero mahtaa olla... Ebaysta tosiaan varmaan tulisi tilattua.
      Pelkääjän puolen kahvassa ilmennyt hilseily tuli korjattua viime huollon yhteydessä. Kahvan hilseilevän osan sai vaihdettua uuteen muistaakseni 8e:n investoinnilla.

      Comment

      • wibzu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 149
        • Muurame

        #33
        Originally posted by Matlock View Post
        Pelkääjän puolen kahvassa ilmennyt hilseily tuli korjattua viime huollon yhteydessä. Kahvan hilseilevän osan sai vaihdettua uuteen muistaakseni 8e:n investoinnilla.
        Mistäs näin halvalla sai? Ihan marmorilta?
        E91 320dA -06

        Comment

        • Matlock
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 254
          • Turku

          #34
          Marmoritiskiltä. Osa tietty ei ollut mitään hyllytavaraa, mutta halpa kerrankin.

          Originally posted by wibzu View Post
          Mistäs näin halvalla sai? Ihan marmorilta?

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7554
            • Kotona

            #35
            Originally posted by Matlock View Post
            Pelkääjän puolen kahvassa ilmennyt hilseily tuli korjattua viime huollon yhteydessä. Kahvan hilseilevän osan sai vaihdettua uuteen muistaakseni 8e:n investoinnilla.
            Kuskinpuolen, joka on se suurin yksittäinen hilseilevä osa, ei taida ihan 8e:lla varaosaa saada...
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
            -

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #36
              Originally posted by Zeta View Post
              Kuskinpuolen, joka on se suurin yksittäinen hilseilevä osa, ei taida ihan 8e:lla varaosaa saada...
              Sama kiinnostaisi minua?Täytyypä ensi huollossa tiedustella
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • Matlock
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 254
                • Turku

                #37
                Originally posted by Zeta View Post
                Kuskinpuolen, joka on se suurin yksittäinen hilseilevä osa, ei taida ihan 8e:lla varaosaa saada...
                Ei varmasti. Kuskinpuoleinen osa on noin 120 e:n luokkaa. BMW:ssä kuitenkin se hyvä puoli, että melkein kaiken saa vaihdettua uuteen ilman, että isompaa kokonaisuutta pitää vaihtaa.

                Ei noita mun mielestä kannata itse alkaa korjailemaan - oikeasti! Seuraavan huollon yhteydessä vaan uutta osaa tilalle. Osat eBaysta tai sitten marmorilta, ei mitään teippivirityksiä. Vähän aikaa voi ketuttaa se huntin kahden lovi taloudessa, mutta enemmän se ketuttaa katsella joka päivä jotain hilseilevää ovenkahvaa.
                Last edited by Matlock; 13-06-2011, 20:48.

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  #38
                  Tuli "korjattua" hilseilevä ratin muoviosa ihan perus kumimaalilla ja hyvä siitä tuli !!

                  3 torxia ratin takaa irti ja varovasti longottamalla muovikäikäle irti, rattinapit on yhdellä ruuvilla muoviosassa kiinni...

                  Helpoiten lähti tämä alkuperäinen "nahkamainen" pinta irti ihan sormella painaen/vetäen jolloin pinta rullaantui pois... Lopuksi puhdistin paljaan pinnan ja ruiskin 3 kertaa kumimaalilla yli.
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    #39
                    Mulla tosta M-sportin ratista lähti kans kuoriutumaan se kumipinta, osittain oli todella lujassa, mutta hiustenkuivaajalla lämmitti kunnolla niin lähti helposti pois.

                    Muovi alla aivan kiiltävä, joten 2000:lla hioin pintaa ja vetäsin satin Matt black maalin pintaan ja hyvä tuli, nyt ollut 4kk eikä mitään, parempi kuin uusi.
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎