Eli allekirjoitukseni autossa on tuo otsikossa mainittu moottori.
Tuosta poksahti turbo kuukausi sitten 33 asteen pakkasella, keräsi jäätä jonnekkin ja jää irrotessan rikkoi siivet turbosta.
Purkamisen tiimellyksessä avasin myös huohottimen josta puuttui suodatin sisältä.
Ajattelin rikkoutumisen johtuneen siitä, samoin imusarjan ja koko imuputkiston suhteettoman runsaan öljyisyyden.
Tilasin tuohon huohottimen suodattimen mutta tänään marmorilla käydessäni paketista paljastui vain pelkkä kansi, osa 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=11&fg=15
Meinasivat (Kustcar Kokkola) ettei tuohon kuulukkaan tulla mitään suodatinta eli moottorin vissiin sitten kuuluukin syytää huohottimen kautta öljyä imusarjaan.
En usko.
530:ssä on tuo huopamalli, osa 15:
320:ssä tuo separaattorimalli:
Miksei tuossa mun autossa muka kuulu olla mitään suodatinta/öljysumunerotinta ja muissa kuuluu?
Sopiikohan tuohon mun autoon mikään noista pelkistä suodattimista, kopat näyttäs kuitenkin olevan kaikki eri varaosanumerolla eri moottoreissa.
Mun autossa oli myös selkeä paikka jonkinlaiselle suodattimelle.
Tuossa suodattimen/huohottimen kotelossa on myös jokin kalvoventtiili jossa on letkun paikka mutta minulla tuohon ei letkua tule.
Siinä pitäs olla kuulemma vain pelkkä tulppa.
Eli koko venttiili on ihan turhaan siellä?
Ventiili tarvis nimittäin paineen sulkeutuakseen.
Sanoivat varaosaliikkeessä että huohotinputken lämmitin on ainoa ratkaisu estää turboa hajoamasta uudelleen pakkasen takia.
Ärsyttää kun en nyt tiedä mitä tuon kanssa tekisi. En ainakaan uskalla enää ajaa tuolla jos pakkanen laskee johonkin pariinkymmeneen.
Tuosta poksahti turbo kuukausi sitten 33 asteen pakkasella, keräsi jäätä jonnekkin ja jää irrotessan rikkoi siivet turbosta.
Purkamisen tiimellyksessä avasin myös huohottimen josta puuttui suodatin sisältä.
Ajattelin rikkoutumisen johtuneen siitä, samoin imusarjan ja koko imuputkiston suhteettoman runsaan öljyisyyden.
Tilasin tuohon huohottimen suodattimen mutta tänään marmorilla käydessäni paketista paljastui vain pelkkä kansi, osa 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=11&fg=15
Meinasivat (Kustcar Kokkola) ettei tuohon kuulukkaan tulla mitään suodatinta eli moottorin vissiin sitten kuuluukin syytää huohottimen kautta öljyä imusarjaan.
En usko.
530:ssä on tuo huopamalli, osa 15:
320:ssä tuo separaattorimalli:
Miksei tuossa mun autossa muka kuulu olla mitään suodatinta/öljysumunerotinta ja muissa kuuluu?
Sopiikohan tuohon mun autoon mikään noista pelkistä suodattimista, kopat näyttäs kuitenkin olevan kaikki eri varaosanumerolla eri moottoreissa.
Mun autossa oli myös selkeä paikka jonkinlaiselle suodattimelle.
Tuossa suodattimen/huohottimen kotelossa on myös jokin kalvoventtiili jossa on letkun paikka mutta minulla tuohon ei letkua tule.
Siinä pitäs olla kuulemma vain pelkkä tulppa.
Eli koko venttiili on ihan turhaan siellä?
Ventiili tarvis nimittäin paineen sulkeutuakseen.
Sanoivat varaosaliikkeessä että huohotinputken lämmitin on ainoa ratkaisu estää turboa hajoamasta uudelleen pakkasen takia.
Ärsyttää kun en nyt tiedä mitä tuon kanssa tekisi. En ainakaan uskalla enää ajaa tuolla jos pakkanen laskee johonkin pariinkymmeneen.
Comment