Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 professional näyttö jumissa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sarkka
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 37
    • Kangasala

e91 professional näyttö jumissa

Moro,
    e91, -95 vuosimalli.
    idrive, professional navi.

Jouduin työntämään yöllä virtaa Ctecillä, kun akku jo illalla niin tyhjä ja pakko päästä aamulla tienpäälle.

Aamulla hyvin lähtikin käyntiin, ei yhtään virheilmoitusta: olin tyytyväinen onnistuneeseen lataukseen!

Pääsin perille 300km päähän, ja sammutin auton.
    Navi/idrive näyttö ei sammunutkaan, vaan jäi pitkäksi aikaa BMW-logo.
    Kävin hetken sisällä ja tulin katsomaan, nyt "palaa harmaa valo" taustalla, mutta mitään kuvaa ei ole. Tai tarkalleen katsoen oikeassa reunassa n. 3cm paksu vaaleampi raita.

Kaikki iDriven ominaisuudet pelaa, ääniohjaus pelaa, mutta näyttö ei reahoi mihinkään, pysyy "harmaana taustavalona".

Olisiko neuvoja kotikonsteihin, vai onko näyttö kerrasa sipannut?
    Jos ei mitään kotikonstein tehtävissä, mihin kannattaa JKL-seudulla viedä? Kävin juuri Herttoniemen Laakkosella, olisivat ehtineet kyllä tänään katsoa, mutta minun kannaltani sen verran viiveellä, ettei onnistu työmatkan jatkumisen takia.

Virtaa tuntuisi edelleen olevan erityisen hyvin startteihin ainakin. Latausta piisaa, työntää voltteja normaalisti.

Jos näyttö mennyt pilalle tavalla tai toisella, sehän varmasti maksaa paljon! Jotenkin tuntuisi, että varsinainen ajotietokone ei olisi pilalla ainakaan koska reagoi normaalisti iDriven pyörään ja nappeihin sekä ääniohjaukseen.

Kiitos etukäteen, jos joku osaa antaa vinkkejä.
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

Mulla on Ctek kytkettynä autoon ja käytössä joka yö, eli tuskin se mitään rikkoo.

Kytkitkö laturin konehuoneeseen, vai suoraan akkuun?

Kokeile ottaa akunkenkä auki vaikka minuutiksi ja kokeile uudelleen ja lataa mielummin sieltä konehuoneen puolelta.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

Comment

• JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1482

Mulla käynyt myös samoin. Korjautui itsestään, eli seuraavalla kerralla käynnistettäessä pelasi normaalisti.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

Comment

• Sarkka
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 37
        • Kangasala

Mulla on Ctek kytkettynä autoon ja käytössä joka yö, eli tuskin se mitään rikkoo.

Kytkitkö laturin konehuoneeseen, vai suoraan akkuun? Kytkin plusnavan kengällä konehuoneen virransyöttöön ja maan sopivaan ruuviin siinä lähellä (oli ilmeisesti etujousituksen päällä joku kohta). Hyvin latasi, alussa alinta palkkia näytti, aamulla täyttä.

Kokeile ottaa akunkenkä auki vaikka minuutiksi ja kokeile uudelleen ja lataa mielummin sieltä konehuoneen puolelta. Haaste: en ole löytänyt akkua... Olen aidosti teknisesti poropeukalo!

Kun nyt joka tapauksessa joutunen viemään pajalle, nin uusi akku samalla ja sinne valmiiksi kiinteästi asennetut Ctecin piuhat.

Comment

• Sarkka
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 37
          • Kangasala

Mulla käynyt myös samoin. Korjautui itsestään, eli seuraavalla kerralla käynnistettäessä pelasi normaalisti.

Olen jo käynnistellyt parikin kertaa. Seisoi pisimmällään välissä 15min.
          Nytkin hehkuu tuolla -20c pakkasessa "telkkarissa taustavalo". Saahan nähdä lähteekö kohta käyntiin kun pitää lähteä jatkamaan työkomennusta eteenpäin.

Comment

• Sarkka
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 37
            • Kangasala

Homma selvisi, kiitos vihjeistä, säästin selvää rahaa.

Eli ei tarvinnut kuin muutama tunti antaa auton rauhoittua pakkasessa.
            Sitten uudestaan käyntiin, ja näyttö pelaa kuin aina ennenkin.

On nämä ihmeellisiä laitteita.

Comment

• zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

Originally posted by Sarkka View Post
              On nämä ihmeellisiä laitteita.
              Eikä ole, nämä on bemareita.

Comment

Working...