Sen verran on kaikkea hyödyllistä foorumilta löytynyt, että kirjoitellaan jotain itsekin.
Meillä alkoi xenoneilla varustetusta -06 e91 320dt:sta toisen puolen rinkula-parkkivaloista loisto katoamaan. Ei riittänyt kiinnostusta kaivaa tuota auki ennen kuin katsastuksessa napsahti korjauskehoitus.
Syyksi paljastui, että polttimon ja rinkuloille johtavan pleksitangon välinen lasilevy oli irronnut ja pleksitankojen päät sulaneet ruskeaksi mössöksi. suurin osa tuosta lohkeili pois purkuoperaatiossa, mutta kuvista näette mistä puhutaan.
Selväähän on, että mitään varaosia tai korjaussarjaa ei ollut saatavilla, vaan merkkiliikkeen mukaan olisi pitänyt vaihtaa koko umpio (910 eur). Siispä hommasin Foiltec:sta yhden halkaisijaltaan 8 mm plekstitangon. Myydään 2 m pätkissä, hinta 7,38 eur.
Sahasin umpion pohjasta, missä tuo parkkivalomoduuli sijaitsee, kuvan mukaisen palan. Sitten pätkäistiin pleksitangot ja siistittiin päät. Toisen puolen valosta katsoin mallia, kuinka pitkät pätkät piti lisätä uutta tankoa. liimasin pätkät paikoilleen Cascon Super Epoxy:n nopeammin kuivuvalla versiolla. Sitten taas sisuskalut paikoilleen ja sahatun palan liimaus takaisin.
Viimeisestä kuvasta voi todeta, että liimattu liitos haukkaa hiukan valotehoa, mutta edellyttäen että tuo kelpaa kastastusmiehelle, tuli ihan kivasti säästöä. (Muuten tuli vain arvokasta kokemusta auton kanssa puuhastelusta.)
Hommaan meni poropeukalolta noin 8 h. Kuvia ja neuvoja löytyy lisää, jos joku tarvitsee.
edit: Otsikko kuntoon, jotta löytyy helpommin. Kelpasivat katsatuksessa. Viimeisessä kuvassa on siis vakiopolttimot käytössä.
Meillä alkoi xenoneilla varustetusta -06 e91 320dt:sta toisen puolen rinkula-parkkivaloista loisto katoamaan. Ei riittänyt kiinnostusta kaivaa tuota auki ennen kuin katsastuksessa napsahti korjauskehoitus.
Syyksi paljastui, että polttimon ja rinkuloille johtavan pleksitangon välinen lasilevy oli irronnut ja pleksitankojen päät sulaneet ruskeaksi mössöksi. suurin osa tuosta lohkeili pois purkuoperaatiossa, mutta kuvista näette mistä puhutaan.
Selväähän on, että mitään varaosia tai korjaussarjaa ei ollut saatavilla, vaan merkkiliikkeen mukaan olisi pitänyt vaihtaa koko umpio (910 eur). Siispä hommasin Foiltec:sta yhden halkaisijaltaan 8 mm plekstitangon. Myydään 2 m pätkissä, hinta 7,38 eur.
Sahasin umpion pohjasta, missä tuo parkkivalomoduuli sijaitsee, kuvan mukaisen palan. Sitten pätkäistiin pleksitangot ja siistittiin päät. Toisen puolen valosta katsoin mallia, kuinka pitkät pätkät piti lisätä uutta tankoa. liimasin pätkät paikoilleen Cascon Super Epoxy:n nopeammin kuivuvalla versiolla. Sitten taas sisuskalut paikoilleen ja sahatun palan liimaus takaisin.
Viimeisestä kuvasta voi todeta, että liimattu liitos haukkaa hiukan valotehoa, mutta edellyttäen että tuo kelpaa kastastusmiehelle, tuli ihan kivasti säästöä. (Muuten tuli vain arvokasta kokemusta auton kanssa puuhastelusta.)

Hommaan meni poropeukalolta noin 8 h. Kuvia ja neuvoja löytyy lisää, jos joku tarvitsee.
edit: Otsikko kuntoon, jotta löytyy helpommin. Kelpasivat katsatuksessa. Viimeisessä kuvassa on siis vakiopolttimot käytössä.
Comment