Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 ei tule virtaa parkkivaloille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 643

    E92 ei tule virtaa parkkivaloille

    Lintta alkoi herjaamaan palaneesta polttimosta ja myöhemmin toisestakin. Totesin että parkit ovat pimeänä ja vaihdoin polttimot. Eipä auttanut. Tsekkasin sulakkeet vaikka ei kai parkeille edes omaa sulaketta ole. Muut sähkövehkeet näyttäisi pelaavan normaalisti. Mittasin yleismittarilla ja totesin että parkeille ei tule virtaa. Yritin seurata piuhoja mutta ovat sen verran hyvin piilotettu etten kovin pitkälle päässyt.

    Osaisiko joku neuvoa mistä vikaa kannattaa alkaa hakemaan?
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Ainaki e6x malleissa pitempään oikosulussa oleva parkkipolttimo on saanut valomodulin lopettamaan ohjauksen, eikä uusi polttimo ole enää korjannut tilannetta vaan valomoduli on täytynyt uusia.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Muuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 115

      #3
      Noissa valot tulee jalkatilamodulilta.
      Riippuen vuosimallista niin tosiaan oikosulku katkaisee jännitteen syötön.

      Testerillä saa tuon resetoitua,tietty akunnavan irroituskin saattaisi tuonkin resetoida.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        FRM moduulilta menee pääteaste, tyypillinen vika. Korjautuu uusimalla joko moduuli tai vaihtamalla vialliseen moduuliin kyseinen pääteaste. Piirin tyyppikin oli minulla jossain ylhäällä mutta suomesta sitä ei helpolla löydy, tilaamalla saa.
        Sama vika e6x malleissa myös ja piirikin on sama vaikka moduuli eri...
        Toki joissakin on ollut pelkkä juotosvika.

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 643

          #5
          Kiitokset Muuli ja WSE1 infosta. Joko mittasin huolimattomasti tai sitten akun kaapelin irroittaminen auttoi mutta oikean puoleinen parkki palaa nyt. Kuskin puoli on kuitenkin edelleen pimeänä.

          Moduli on siis ilmeisesti kuskin puolen jalkatilassa, vai mistä tuota pitäisi etsiä? Mikähän moduli voisi olla kyseessä kun Realoem antaa tälle autolle kolme eri "Footwell module":a. Yhdestä herjaa suoraan ettei kuulu tähän autoon mutta sitten on vielä numero 2 ja 3. Noissakin näyttää olevan eri vaihtoehtoja samalla ajanjaksolla valmistetuille autoille mutta helpottaisi sekin jos tietäisi onko 2 vai 3 vai joku muu. Toki kun autossa oleva löytyy niin siinähän on osanumero.

          Tietysti jos tarvitaan vain resetointi niin sitäkin voisi kokeilla. Löytyisikö pääkaupunkiseudulta tai lähistöltä joku ystävällinen laitteineen kuka voisi tämän tehdä? Itseltäkin löytyy inpa softa ja piuha mutta softan asentaminen vaikutti sen verran haastavalta että pitäisi ymmärtää tietokoneista vähintään yhtä paljon kuin joku kahdeksanvuotias joten asentamatta jäi...

          Löytyykö WSE1:ltä tarkempia speksejä tuosta pääteasteesta? Tilaaminen ei ole ongelma. Tilaukseen menee Saksasta joka tapauksessa jos moduli on uusittava koska halvemmaksi tulee ostaa meno-paluu lennot Berliiniin ja hakea sieltä kuin Espoon Laakkoselta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎