Originally posted by RikuBMW
View Post
E91 320Da ulvoo eikä kiihdy
Collapse
X
-
Ei nyt kannata vääntää veistä haavassa!Originally posted by Vesper View PostKatteet kohdallaan tuossa korjauksessa, Saksasta saa UUDEN, alkuperäisen turbon alle tonnilla, rahteineen..
Monille on tärkeintä että auto tulee samantien kuntoon, hinnasta viis! Ei kai Laakkoselle muuten noita asiakkaita riittäisi...
Comment
-
Oisko tuossa sitten ideaa putsata banjon reikä aika-ajoin? Taidan itelle tehdä kyseisen toimenpiteen ja varmistaa öljyn pääsyn laakerointiin. Nyt 166tkm mittarissa ja vajaa 10tkm sitten ei ainakaan termariremontin yhteydessä kun tarkistin turbossa ollut välystä eikä se ääntele yhtään.F31 320d LCI
Comment
-
Ei ollut tarkoitusOriginally posted by MakeH View PostEi nyt kannata vääntää veistä haavassa!
Monille on tärkeintä että auto tulee samantien kuntoon, hinnasta viis! Ei kai Laakkoselle muuten noita asiakkaita riittäisi...
Pointtina oli, että jos jollekin toiselle tulee sama ongelma eteen, ei kannata heti tarttua "hyvään" tarjoukseen Suomessa.
Turbo tulee tänne Saksasta viikossa, tuskin Laakkonenkaan noita välittömästi korjaa
Comment
-
On kyllä ihme juttuja nämä turbot E90/91:ssä. Hain kesällä Saksasta merkkiliikkeestä 133 tkm ajetun E91:n. Vastoin aikaisempaa tapaa, en saanutkaan huoltohistoriaa printattuna mukaan, mutta sain sentään (myyjän vilkuillessa muualla) selata SAP:sta auton huoltohistorian.
Eka kerran turbo vaihdettu n 22 tkm:ssä, toinen n 68 tkm:ssä ja KOLMAS 133 tkm:ssa. Eli juuri ennen auton luovutusta. Haiskahtaa kyllä jo suunnitteluvirheelle. Moottorin koodia en muista, mutta on se missä on 177 hp ja start/stop-automatiikka.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Sireenit soi
Mulla 320dA 2007 (190tkm) pitää kylmänä sellasen vienon sireenin soinnin, noin 1500 rpm ylöspäin. Lämpimänä ei juurikaan äännä.
Kuuntelutin ääntä sekä Laakkosellä että Salvassa. Salvan kommentti "turbo väljä, vaihtoon". Laakkosen kommentti "normaalia turbon ääntelyä, ei vielä tarvetta korjaukselle".
Että odotellakko savumerkkejä vai vaihtaa jo etukäteen... Palstaa lukemalla tuntuisi aika tyyppivialta.
-A-
Comment
-
Kannattaisi hakea mielipide asiaan ammattitaitoisemmasta paikasta, jossa osataan kokeilla turbon mahdollinen väljyys. Kuuntelemalla tehtyyn diagnoosiin en todellakaan luottaisi, varsinkin kun imuputkien purkaminen on 10min homma ja sen jälkeen voi tuon välyksen todeta ihan käsikopelolla.Originally posted by alvin View PostMulla 320dA 2007 (190tkm) pitää kylmänä sellasen vienon sireenin soinnin, noin 1500 rpm ylöspäin. Lämpimänä ei juurikaan äännä.
Kuuntelutin ääntä sekä Laakkosellä että Salvassa. Salvan kommentti "turbo väljä, vaihtoon". Laakkosen kommentti "normaalia turbon ääntelyä, ei vielä tarvetta korjaukselle".
Että odotellakko savumerkkejä vai vaihtaa jo etukäteen... Palstaa lukemalla tuntuisi aika tyyppivialta.
-A-
Comment
-
Banjopultin puhdistus on mielestäni ihan järkevä tehdä aika-ajoin, itselle aion tehdä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä tuon operaation vain varmistukseksi. Ja tiedän kyllä, että ahtimen olisi saanut Saksasta huomattavasti edullisemmin mutta itsellä ei ollut aikaa paneutua asiaan juuri ollenkaan, jolloin asia jäi korjaamolle hoidettavaksi.Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged
Comment
-
Omassa 330d M57 ulina ei välttämättä kerro ongelmista. 170tkm ajettu turbo ulisi kylmänä, jonka sittemmin vaihdoin 2260 malliseen ja sama ulina. Ensimmäisessä irti otetussa ei ollut mitään sen kummempaa välystä eikä 2260:kaan ole kun se normaali poikittaisvälys kun tuossa tarkistin.Originally posted by Vesper View PostKannattaisi hakea mielipide asiaan ammattitaitoisemmasta paikasta, jossa osataan kokeilla turbon mahdollinen väljyys. Kuuntelemalla tehtyyn diagnoosiin en todellakaan luottaisi, varsinkin kun imuputkien purkaminen on 10min homma ja sen jälkeen voi tuon välyksen todeta ihan käsikopelolla.
Muuten ajan sen n. 24tkm öljyillä, mitään karstoja ei ole näkynyt, kovin ohueksi vaan lopulta käy, taitaa olla kolmannes dieseliä. Mulle on sama kestääkö kone 450tkm vai 550tkm kun siinä vaiheessa kaikki muukin on koria myöten loppu ja arvo nollilla. No, tämä nyt ei tietysti ole E91 320d tekniikalla ja turbolla joka voi olla herkempi.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Mitä pajaa suosittelisit pääkaupunkiseudulta välyksen kopeloijaksi?Originally posted by Vesper View PostKannattaisi hakea mielipide asiaan ammattitaitoisemmasta paikasta, jossa osataan kokeilla turbon mahdollinen väljyys. Kuuntelemalla tehtyyn diagnoosiin en todellakaan luottaisi, varsinkin kun imuputkien purkaminen on 10min homma ja sen jälkeen voi tuon välyksen todeta ihan käsikopelolla.
Comment
-
Jotain, joka on erikoistunut turbojen korjaukseen, myyntiin tai asentamiseen. Helsingin Turbohuolto on yksi korjaamo, josta olen saanut todella asiallista palvelua. Tosin tuo on helppo homma tehdä itsekin.Originally posted by alvin View PostMitä pajaa suosittelisit pääkaupunkiseudulta välyksen kopeloijaksi?
Comment
-
Turbon välys
Eilen rampilta kiihdyttäessä bemu teki samat kuin RikuBMWllä. Yhtäkkiä veto pois ja alkoi kuulua sireenin ujellus, ujellus kasvoi kaasua painettaessa. Matalilla kierroksilla isolla vaihteella pystyi ajamaan niin ettei häpeä pakottanut pysähtymään. Aivan kuin letkunpää olisi pullahtanut irti ja paineet hävinny.
Tänään purin letkut ja putket pois ja niissä ei näkynyt vuotorikkoja. Turbon siipeä pyörittäessä se lonksuu hieman akselin suunnassa ja 1-2 mm sivusuunnassa. Aika väljä on tai se akseli on toisesta päästään sökö?
Kuinka paljon välystä turbossa sais olla? Ja onko Vesperillä antaa linkkiä Saksan varaosamaailmaan? Jos tilais sieltä sen turbon ja vaihtais ite, kun ei tuo kummoiselta tempulta vaikuta.E91 320d 2006
Comment
-
Tuossa ainakin yksi :Originally posted by Numa80 View PostJa onko Vesperillä antaa linkkiä Saksan varaosamaailmaan? Jos tilais sieltä sen turbon ja vaihtais ite, kun ei tuo kummoiselta tempulta vaikuta.
Myös eBay.de kannattaa katsella läpi.
Comment
Comment