Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320i E90 tyhjäkäyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaizen
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 14
    • Meri-Lappi

    BMW 320i E90 tyhjäkäyntiongelmia

    Ajelen vm. 2006 BMW 320i:llä (manuaali). 60 000 km:n kohdilla tyhjäkäyntikierrokset alkoivat tipahdella todella alas ajon jälkeen esim. valoihin pysähtyessä. Muutaman kerran moottori on jopa sammunut. Tsekkautin auton merkkikorjaamolla (Wetteri) ekan kerran melko pian ongelmien ilmaannuttua, mutta mitään ei löytynyt. Toisen kerran tsekkautin paikallisella korjaamolla, missä ei myöskään löydetty mitään.

    Kun nyt vein auton 110 000 km:n huoltoon, merkkikorjaamo väitti vikaa olevan joko valvetronicissa tai vanoksissa. Tarjoilivat minulle jopa 1500 euron remonttia! Väittivät, ettei vikakoodia saa nollattua, ennen kuin vika on korjattu. Auto siis kulkee normaalisti ja tyhjäkäynti temppuilee vain satunnaisesti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
    520dA E60 M-Sport
    ex. 320i E90
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Jos siellä on joku vikakoodi joka ei nollaannu, vika ei ole vanoksessa TAI valvetronicissa, tyypillistä arpomista korjaamolta. Tiedätkö vikakoodia?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Kaizen
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 14
      • Meri-Lappi

      #3
      Sanoivat, että vikakoodi osoittaa valvetroniciin, mutta että siellä on useita osia, eikä voi tietää, missä niistä vika on. Aika ammattitaidotonta jos alkavat yksitelleen vaihtaa osia uuteen ja kokeilemaan, mikä auttaa meikäläisen maksaessa viulut!
      520dA E60 M-Sport
      ex. 320i E90

      Comment

      • Kaizen
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 14
        • Meri-Lappi

        #4
        Loppukädessä havaittiin, että kyseessä on anturivika. Kun anturia ruvettiin vaihtamaan, paljastui, että nokka-akselin ketjun kiristin oli hajonnut ja ketju oli löysällä. Vaihtoon siis menevät nekin...
        520dA E60 M-Sport
        ex. 320i E90

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ketjukin vaihtoon? Eikös tuon neloskoneisen kiristinongelmat olleet ihan yleisiä ja jopa tehtaan tunnustamia, vai muistanko nyt ihan väärin. Kiristimen vaihtokin piti olla aika simppeli juttu ja osa ihan kohtuuhintainen :think

          Hyvä että selvisit anturilla
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎