Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 keltainen moottorivalo + tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cchki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 71

    #16
    Originally posted by [Max] View Post
    Toista merkkiä harrastavana saa ihmetellä hintoja. Venttiilikopan tiiviste satasen. Jo on aikoihin eletty. Sano että haluut vanhat sähköosat mukaan, hae biltsusta kybällä yleismittari ja mittaa onko ne oikeesti paskana. Kaks anturia samaan rytäkkään... Korjaamo manuskasta varmaan löytyy ohjearvot antureiden mittaamiselle.
    Maanantaina soittelivat taas Laakkoselta, myönsivät kyllä, että sensori on vaihdettu turhaan, eli se ei ollut rikki. Jotain hyvitystä tulossa, mutta se selviää, kunhan saavat auton kuntoon..

    Edit: Tänään noudin auton ja valvetronicin olivat vaihtaneet veloituksetta, eli ihan hyvä homma..nyt tuntuu autokin toimivan normaalisti jälleen. Nämä jakopään ongelmat ilmeisesti ovat tyyppivikoja, niin onko muilla ollut ongelmia näiden kanssa ja onko miten toiminut korjausten jälkeen?
    Last edited by cchki; 05-01-2012, 19:39.

    Comment

    • Profail
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 212
      • Päijät-häme

      #17
      Originally posted by cchki View Post
      Voisiko olla, kun ensimmäisen kerran nyt tankkasin E10 bensaa E90 bemmuun ja n. 100-150km jälkeen syttyi moottorivalo ja auto ei oikein reagoi, kun painaa kaasua.. kulkee kyllä, mutta ei ota kierroksia

      Onko muilla ollut ongelmia E90 ja E10 bensan kanssa, vai onkohan autossa jotakin muuta vikaa...
      aivan samat oireet oli itellä kun oli sytkäpuola paskana ja siitä selvis ihan 40e laskulla, ettei vaan ois niinkin pienestä kiinni? En nyt huomannu tästä threadista lukee että millä tekniikalla autosi on?
      sigpic
      E46 316i
      E39 M5

      Comment

      • kapupetri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 92
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Profail View Post
        aivan samat oireet oli itellä kun oli sytkäpuola paskana ja siitä selvis ihan 40e laskulla, ettei vaan ois niinkin pienestä kiinni? En nyt huomannu tästä threadista lukee että millä tekniikalla autosi on?
        Wikipedia(?) osaa Valvetronicin hyytyessä valistaa seuraavaa:

        The throttle plate also doubles as an emergency backup, should the Valvetronic system fail. In this case, the engine would enter a "limp home" program, and engine speed would once again be controlled by the throttle plate.
        Eli voisi tuon auton "hyytymisen" selittää, jos Valvetronic porsii.

        325i e92 2011

        Comment

        • seventy7
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 60
          • Helsinki

          #19
          Samat oireet rävähti omaan autoon tänään eli keltainen moottorivalo ja tehot laski.Ei kuulu mitään kilinöitä eikä kolinoita moottorista.Saa nähä mitä sieltä sitten selviää ku auton saa piuhan päähän.Niin ja auto on 320i -06

          Comment

          • seventy7
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 60
            • Helsinki

            #20
            Vikakoodia antoi valvetronicille.Homma korjaantui tässä tapauksessa sillä, että moottorille tehtiin ohjelmapäivitys eli ns. mukautettiin moottori, koska mitään mekaanista vikaa ei ollu löytynyt.Autokeskus airportissa hoidettiin ja 170e lompakko oheni.Nyt tuntuu kun moottori ois muutenkin paljon herkempi kuin ennen tota vikavalo episodia.Hyvä näin ja kop kop

            Comment

            • tuomaskivekas@hotmail.com
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 12
              • Naantali

              #21
              Originally posted by dieseljussi View Post
              Kerran lämäytti samanlaisen valon ja säikäytti ihan kunnolla kun kone tuntui hyytyvän. Sammutuksen jälkeen toimi taas normaalisti. Ei johtunut bensasta, koska kyseessä oli diesel E90. Mikä lie bitti jossain poikittain.
              Talvella teki mulle samat. Oli auto seissyt muutaman päivän lentokentällä tankki melko tyhjänä. Liekö ollut jähmettynyt disukka sen verran että oli aikamoiset sydämen tykytykset ja kirjoilut Kehä III:lla. Kone ei antanut tehoja yhtään ja vauhti oli max. 60km/h. Parin starttailun ja tankkauksen jälkeen kaikki Ok. Eikö noissa koneissa oo joku ohjelma mikä "suojelee" mottia kuskin lämimiseltä jos jokin anturi kertoo että kaikki ei ole Ok.

              Comment

              • dieseljussi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 592
                • Suomi

                #22
                Originally posted by [email protected] View Post
                Talvella teki mulle samat. Oli auto seissyt muutaman päivän lentokentällä tankki melko tyhjänä. Liekö ollut jähmettynyt disukka sen verran että oli aikamoiset sydämen tykytykset ja kirjoilut Kehä III:lla. Kone ei antanut tehoja yhtään ja vauhti oli max. 60km/h. Parin starttailun ja tankkauksen jälkeen kaikki Ok. Eikö noissa koneissa oo joku ohjelma mikä "suojelee" mottia kuskin lämimiseltä jos jokin anturi kertoo että kaikki ei ole Ok.


                Tänään teki sen taas. Keltainen valo syttyi, kone sammui vauhdissa, eikä lähtenyt enää käyntiin (pyöritti kyllä normaalisti). Samanlainen oire, kuin olisi löpö loppunut. Ei ollut lenkkiavainta mukana, että olisi voinut suorittaa akkukaapeleiden kautta ivo-resetin, joten meno loppui siihen.
                Auto hinattiin Laakkoselle. Varmaan keksivät vaihtaa muutaman tonnin osat ennen kuin vika löytyy.

                Edittiä: aika hyvin meni loppujen lopuksi. Polttoainepumpun sulake oli kärtsännyt, mikä antaakin aika samanlaiset oireet kuin mitä löpön loppumisesta tulee. Olisi pitänyt luottaa intuitioon...
                No, uusi sulake vaihdettu, hinta 134 euroa.

                Mitään ideoita, mikä voisi käräyttää sulakkeen? Tukkeutunut pa-suodatin, joku piuha hankaa jossain, pumpuissa joku tyyppivika?
                Last edited by dieseljussi; 10-05-2012, 09:52.

                Comment

                • pke70
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 67
                  • Finland

                  #23
                  Olipas "edullinen" sulake.
                  E91 320d -08 130kW

                  Comment

                  • dieseljussi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 592
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by pke70 View Post
                    Olipas "edullinen" sulake.
                    Motonetissa oli vielä halvempia: kävin paluumatkalla ostamassa 17 kpl hintaan 2.90

                    Pitänee yrittää paneutua vähän paremmin tuohon virtapiiriin, mikäli vielä polttaa sulakkeen.

                    Comment

                    • cchki
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 71

                      #25
                      Originally posted by cchki View Post
                      Hain auton äsken Laakkoselta, no en päässyt kotiin asti, kun moottorivalo syttyi ja tehot jälleen hukassa..

                      Lasku oli 986€, osia vaihdettu seuraavasti:

                      Epäkeskoakselin anturi 170e
                      Männät, ketjunkiristin 37e
                      Ohjelmointi 142e
                      Venttiilikopantiiviste 99e
                      tiiviste 7e
                      Ketjunkiristin aktio 12,50e
                      Sensor 320e (mikä tämä mahtaa olla?), eli tämä on Eccentric shaft sensor, osanro: 11377527016 (genuine partsilla hinta 230e)

                      Kuitissa lukee, vikamuisti nollattu ja koeajettu kunnon lenkki -> ok

                      Itse kun 2. vaihteella laitoin kaasun pohjaan, niin hyytyi ja löi keltaisen moottorivalon palamaan... että en tiedä miten hyvin on koeajettu sitten.
                      Tänään hain auton Laakkoselta, kun oli tutkittavana nykimisen vuoksi... huollon kaveri sanoi, että vika on epäkeskoakselin anturissa. Sanoin, että eikös sen pitäisi mennä takuuseen, kun oli korjattavana vuodenvaihteessa saman vian takia.. no siihen tuumas, että ei oo kyse samasta osasta. Kaivoin tämän vanha postauksen esiin, tuollahan tuo mainitaan, että tunnistin ja sensori vaihdettu.. nyt väittävät, että eivät ole noita osia autoon vaihtanut.. jo on kummallista kusetusta Laakkosella

                      Edit: Autohan oli siis nyt kolmatta kertaa saman vian takia Laakkosella.. toisella kerralla vaihdettiin servo moottori(?). Asiasta mainittu aikaisemmin tässä ketjussa. Mä luulen, että ovat toisella kerralla vaihtaneet vanhat sensorit takaisin mun autoon, kun vaihtoivat sen nokka-akselin moottorin tms... koska silloin sanoivat, että vika ei ollutkaan noissa tunnistimissa/sensoreissa..

                      EDIT: Soitin Laakkoselle ja katsoivat ensimmäisen huollon paperit, eli takuuseen menee nyt tämä homma... tarkkana saa olla. No asia on siltä osin kunnossa.
                      Last edited by cchki; 01-06-2012, 17:20.

                      Comment

                      • Pemu
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 134
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by dieseljussi View Post


                        Tänään teki sen taas. Keltainen valo syttyi, kone sammui vauhdissa, eikä lähtenyt enää käyntiin (pyöritti kyllä normaalisti). Samanlainen oire, kuin olisi löpö loppunut. Ei ollut lenkkiavainta mukana, että olisi voinut suorittaa akkukaapeleiden kautta ivo-resetin, joten meno loppui siihen.
                        Auto hinattiin Laakkoselle. Varmaan keksivät vaihtaa muutaman tonnin osat ennen kuin vika löytyy.

                        Edittiä: aika hyvin meni loppujen lopuksi. Polttoainepumpun sulake oli kärtsännyt, mikä antaakin aika samanlaiset oireet kuin mitä löpön loppumisesta tulee. Olisi pitänyt luottaa intuitioon...
                        No, uusi sulake vaihdettu, hinta 134 euroa.

                        Mitään ideoita, mikä voisi käräyttää sulakkeen? Tukkeutunut pa-suodatin, joku piuha hankaa jossain, pumpuissa joku tyyppivika?
                        Herätellään vanhaa topicia... Selvisikö sulakkeen poltolle koskaan mitään syytä? Itselläni teki tuon myös kerran ja nyt odotellaan sitä seuraavaa kertaa...

                        Comment

                        • mirrinmurkina
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 161
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by cchki View Post
                          Hain auton äsken Laakkoselta, no en päässyt kotiin asti, kun moottorivalo syttyi ja tehot jälleen hukassa..

                          Lasku oli 986€, osia vaihdettu seuraavasti:

                          Epäkeskoakselin anturi 170e
                          Männät, ketjunkiristin 37e
                          Ohjelmointi 142e
                          Venttiilikopantiiviste 99e
                          tiiviste 7e
                          Ketjunkiristin aktio 12,50e
                          Sensor 320e (mikä tämä mahtaa olla?), eli tämä on Eccentric shaft sensor, osanro: 11377527016 (genuine partsilla hinta 230e)

                          Kuitissa lukee, vikamuisti nollattu ja koeajettu kunnon lenkki -> ok

                          Itse kun 2. vaihteella laitoin kaasun pohjaan, niin hyytyi ja löi keltaisen moottorivalon palamaan... että en tiedä miten hyvin on koeajettu sitten.
                          Minua alkoi tuosta erittelystä eniten ihmetyttämään, että miksi sinua on veloitettu aktiosta. Nuohan ovat korjauskampanjoita, jotka pitäisi tehdä ilmaiseksi heti kampanjan julkaisemisen jälkeen kun auto tulee korjaamolle minkä syyn takia tahansa.
                          Vai onko Laakkosella tapana pyytää tuplarahat. Toiset tehtaalta ja toiset asiakkaalta.
                          f10 535xi vm2011
                          ---
                          ex:
                          e92 335i vm2007
                          e90 320i vm2005
                          e46 328CiA vm1999

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎