Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x orggis webaston sisäpuhallus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magelitos
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 31

E9x orggis webaston sisäpuhallus

Autossani (E91 318d -06)on tuollainen alkuperäinen webasto (ttv) ja ongelmana on että sisäpuhallus lähtee käyntiin aikaisin ja puhallusteho on todella kova. Arviolta 80%.
    Olen ottanut vesiventtiilin tiivisteen pois jotta moottorikin lämpiää ja se toimikin hyvin mutta se ei luonnollisesti tuota puhallusta korjannut.

Löytyyköhän osaajaa joka tietäisi kertoa miten puhalluksen voimakkuutta taukolämmityksen aikana voi ohjata? Inpa ja Ncs minulta löytyy.
  • Ironic32
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 148
    • Finland

Moro,

Ei valitettavasti itse ongelmaan ole vastausta, mutta tämä lause:

Originally posted by magelitos View Post
    Olen ottanut vesiventtiilin tiivisteen pois jotta moottorikin lämpiää ja se toimikin hyvin mutta se ei luonnollisesti tuota puhallusta korjannut.
    alkoi kiinnostaa, eli minkä venttiilin tiivisteen olet ottanut pois? Nyt siis kiertää myös moottorissa webaston lämmittämä vesi?

Itsellä myös tehdasasenteinen webasto E90 320dA:ssa ja kiinnostais tietää, onko tuo helppokin homma saada lämmittään myös moottoria.
    E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
    -------------------------------------
    Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

Comment

• JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

Originally posted by Ironic32 View Post
      Moro,

Ei valitettavasti itse ongelmaan ole vastausta, mutta tämä lause:

alkoi kiinnostaa, eli minkä venttiilin tiivisteen olet ottanut pois? Nyt siis kiertää myös moottorissa webaston lämmittämä vesi?

Itsellä myös tehdasasenteinen webasto E90 320dA:ssa ja kiinnostais tietää, onko tuo helppokin homma saada lämmittään myös moottoria.

Tuoltahan löytyy aika kattavasti aiheesta tietoa:E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys esim. Post 137 alkaen

.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

Comment

• magelitos
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 31

Originally posted by JP-76 View Post
        Tuoltahan löytyy aika kattavasti aiheesta tietoa:E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys esim. Post 137 alkaen

.
        Juuri tuon ohjeen mukaan poistin sen kartiotiivisteen. Hyvin pelaa. Homma on helppo, nostat sen venttiilin niin ylös kuin letkut antavat myöten ja tukit ne päät tai puristat letkut littiin. Sitten vaan ne muistaakseni neljä ruuvia irti ja kaivat kartiotiivisteen pois. Aikaa menee ehkä puoli tuntia ko. operaatiossa.
        Last edited by magelitos; 18-01-2012, 08:18.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎