Announcement

Collapse
No announcement yet.

e9X 335i pahvi keulaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1263
    • Kainuu

    e9X 335i pahvi keulaan?

    Nyt parina päivänä käyttänyt pahvia keulassa sitten että peittää käytännössä koko puskruin alareunassa olevan ilmanotto aukon. Munuaiset täysin avoimet. Miten onko muut käyttäneet vastaavaa ratkaisua ja kokemuksia asiasta?
    BMW i5 M60, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    #2
    Originally posted by makebm5 View Post
    Nyt parina päivänä käyttänyt pahvia keulassa sitten että peittää käytännössä koko puskruin alareunassa olevan ilmanotto aukon. Munuaiset täysin avoimet. Miten onko muut käyttäneet vastaavaa ratkaisua ja kokemuksia asiasta?
    320d:ssä ollut molemmissa kohden. Alapuoli kyllä estää kylmän paremmin, mutta kannattaa olla tarkkana ettei ylikuumene. Itsellä tällä hetkellä munuaiset peitettyinä, jätin kuitenkin pienet reiät keskelle.
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1263
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by Smistik View Post
      320d:ssä ollut molemmissa kohden. Alapuoli kyllä estää kylmän paremmin, mutta kannattaa olla tarkkana ettei ylikuumene. Itsellä tällä hetkellä munuaiset peitettyinä, jätin kuitenkin pienet reiät keskelle.
      Periaatteessahan ei pitäs päästä ylikuumenemään kun flektithän lähtee pyörimään jos lämmöt nousee. Toki jos niin tukossa ettei flekti saisi ilmaan niin sitten tuo ylikuumeneminen olisi mahdollista.
      Ajattelin että -10 astetta olisi raja jota kylmemillä ilmoilla vain pahvia käytän.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1243
        • Pori

        #4
        Eikös ne nyt pysy nämä nykyvehkeet jo lämmössään ilman tällaisia pahviviritelmiä, varsinkin bensavehkeet..? Dieselissä ei nyt välttämättä kaupunkiajossa, mutta siihen ei mitkään pahvit auta. Vai haetaanko tässä sitä, ettei ajoviima jäädytä syyläriä?

        Itsellä ei ainakaan minkäänlaisia ongelmia, vaikka ollut yli 30 pakkasta, lämmöt pysyneet normaaleissa.
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #5
          Samaa mieltä edellisen kanssa.
          Jos termarit kunnossa niin pitäisi lämmöt pysyä oikeina ilman virityksiä.
          Dieseleissä enemmän lienee ongelmia, ja niissäkin pysyy lämmöt oikeana jos tarmarit kunnossa.
          (nimimerkillä ex320da:lla -39-asteen pakkasella maantienopeudessa salavalikon koneenlämmöt +84 ilman mitään viritelmiä)
          Nykyistä en ole noin kovalla pakkasella päässyt testaamaan...
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1263
            • Kainuu

            #6
            Kysymys ei olekkaan siitä etteikö lämmöt pysyisi. kyse on siitä että lämpenee nopeammin,ohjaus kevyempi,vaihteisto pelaa sujuvammin, syö vähemmän. ym.
            Lisätään tähän nyt että tuon huomaa kun mennään pakkasta on enemmän kuin 15 astetta.
            Last edited by makebm5; 27-01-2012, 13:35.
            BMW i5 M60, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #7
              Originally posted by makebm5 View Post
              Nyt parina päivänä käyttänyt pahvia keulassa sitten että peittää käytännössä koko puskruin alareunassa olevan ilmanotto aukon. Munuaiset täysin avoimet. Miten onko muut käyttäneet vastaavaa ratkaisua ja kokemuksia asiasta?
              Vanhan kansan peruja,pahvi ym.viritykset.Itse en ole huomannut mitään eroa lämpeämmisella kahtena edellisenä talvena,oli sitä pakkasta -1 tai -25

              Nopeasti nämä bensa N5X koneet lämpenevät.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1263
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Vanhan kansan peruja,pahvi ym.viritykset.Itse en ole huomannut mitään eroa lämpeämmisella kahtena edellisenä talvena,oli sitä pakkasta -1 tai -25

                Nopeasti nämä bensa N5X koneet lämpenevät.
                Seurasitko lämpöjä piilovalikosta vai miten totesit asian?
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Jos Diesel bimmerien koneet lämpenee normaali lämpöön n 10 kilometrin matkalla ilman pahvi virityksiä, niin en tiedä saako siitä mitään kulutuksen vähennystä tai jotain muuta jos kone lämpenee vanhan ajan pahvi virityksellä 8 kilometrin matkalla normaaliin käyntilämpötilaan?
                  Bensat käytännössä lämmennee vielä nopeammin...
                  Tosin joissain Diesel malleissa on nuo "kaihtimet" munuais aukkojen edessä.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • coupe e46
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 228
                    • espoo

                    #10
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Vanhan kansan peruja,pahvi ym.viritykset.Itse en ole huomannut mitään eroa lämpeämmisella kahtena edellisenä talvena,oli sitä pakkasta -1 tai -25

                    Nopeasti nämä bensa N5X koneet lämpenevät.

                    Samaa mieltä, kaksi bensakonetta ollut yhden huonosti lämpiävän dieselraksuttimen (530dA) jälkeen, kyllä lämpiää. Tosin perheen toinen auto diesel X3 lämpiää jo paremmin kuin tuo vitonen.

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1263
                      • Kainuu

                      #11
                      Testattu asiaa sen verran että öljynlämmöt pysyvät paremmin ylhäällä pahvin asiosta.
                      BMW i5 M60, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Testattu asiaa sen verran että öljynlämmöt pysyvät paremmin ylhäällä pahvin asiosta.
                        Noh...missäs ne sun öljynlämmöt pyörii?

                        Itsellä -25 pakkasillakin,ilman mitään "pahvivirityksiä" lämmöt normaali ajossa 90-100 astetta.Kuinka lämpimänä sun öljyt täytyy oikein käydä???
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          #13
                          Juu mulla on varmaankin tuo päätermari jumissa, koska lämmöt 79-81 matka-ajossa. Siksi paffia.
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #14
                            Sekoitetaanko tässä topicissa nyt öljyn-ja jäähdytinnesteen lämpötila???
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1263
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Noh...missäs ne sun öljynlämmöt pyörii?

                              Itsellä -25 pakkasillakin,ilman mitään "pahvivirityksiä" lämmöt normaali ajossa 90-100 astetta.Kuinka lämpimänä sun öljyt täytyy oikein käydä???
                              Mittarin mukaan noin yhden pykälän ylempänä pysyi eli lienee n 10 asteesta kysymys. Eipä muista nyt miten jaotus meni mittarissa.
                              BMW i5 M60, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎