Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perinteinen tapa antaa apuvirtaa - E91 bemarille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    Perinteinen tapa antaa apuvirtaa - E91 bemarille

    Moi,

    kuten kaikki tietävät perinteinen tapa antaa käynnistysvirtaa toisesta autosta toiseen autoon:

    - Apuri pitää autonsa kokoajan käynnissä!

    - Sitten starttikaapelit käteen, apurin autosta vedetään plus navasta autosi plus napaan.

    - Apurin miinusnapa yhdistetään autosi koriin tai runkoon.

    - Sitten kääntelemään virta-avaimesta, auton käynnistyttyä ja purat piuhat vastakkaisessä järjestyksessä.

    Ohjeesta poiketen laitoin kaapelit konetilaan, ei suoraan akkuun. Tällä tavalla en saanut bemarini käyntiin. Useita yrityksistä johtuen bemarin akku on nyt täysin tyhjä, vaikka alussa virtaa oli "vähissä"..

    Mitä teen?
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    #2
    Pitäis lähteä, paitsi jos ottava auto on diiseli ja antava bensa.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16361
      • Leppävirta

      #3
      Originally posted by wta View Post
      Pitäis lähteä, paitsi jos ottava auto on diiseli ja antava bensa.
      Näin kyllä lähti tulille kaverin diesel kun annoin bensa vehkeellä virtaa.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Näin kyllä lähti tulille kaverin diesel kun annoin bensa vehkeellä virtaa.
        Tarpeeksi kauan kun pitää kaapeleita kiinni ennen käynnistysyritystä niin pitäisi virran riittää.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • 540iA
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 241
          • Klaukkala

          #5
          Onkos agm-akku? Jos pienellä pinta-alalla olevat halvat kaapelit niin ei vaan mahdu tarpeeksi virtaa läpi. Tai huono kontakti.
          Jos agm-akku tyhjä ja ihan ulkolämpötilassa -20 niin ei ota latausta vastaan.
          Ja silloin akku ei yhtään auta käynnistämisen yhteydessä.
          Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
          ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #6
            Veikkaan että on paskat kaapelit. 20Eur biltema/motonet/huoltsari kaapelit on aivan surkeita. Toimivat ehkä kesällä mutta talvelle kun oikeesti tarvitaan paukkuja pitää olla kunnon kaapelit.
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • däädää
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 756
              • Tornio

              #7
              Originally posted by Balle View Post
              Veikkaan että on paskat kaapelit. 20Eur biltema/motonet/huoltsari kaapelit on aivan surkeita. Toimivat ehkä kesällä mutta talvelle kun oikeesti tarvitaan paukkuja pitää olla kunnon kaapelit.
              Täällä on laitettu nuilla paskakaapeleilla talvellakin autoja käyntiin, antaa vain olla hetken kaapelit kytkettyinä ennenkuin startataan niin aina on lähteny

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3413
                • UKI, Suomen New York

                #8
                Originally posted by däädää View Post
                Täällä on laitettu nuilla paskakaapeleilla talvellakin autoja käyntiin, antaa vain olla hetken kaapelit kytkettyinä ennenkuin startataan niin aina on lähteny
                Joo, ajetaanhan sitä paskoilla renkaillakin...

                Jos akku on huonossa kunnossa niin voi olla ettei riitä vaikka antaisi puoli tuntia jauhaa sen toisen auton siinä vieressä. Kokemusta on tästäkin.
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3986
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by Balle View Post
                  Joo, ajetaanhan sitä paskoilla renkaillakin...

                  Jos akku on huonossa kunnossa niin voi olla ettei riitä vaikka antaisi puoli tuntia jauhaa sen toisen auton siinä vieressä. Kokemusta on tästäkin.
                  Itse olen huomannut noista halvoista kaapeleista sen, että kun ne kahvojen muovit on laitettu myös "hauenleukoihin" asti suojaksi, niin niillä ei tahdo joka autossa saada akun navoista kunnolla kiinni...
                  On se niin hauskaa kovissa pakkasissa, tuollaisten kindermunasta saatujen kaapeleiden kanssa säätää...
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Juhaska View Post
                    On se niin hauskaa kovissa pakkasissa, tuollaisten kindermunasta saatujen kaapeleiden kanssa säätää...
                    me sulatettiin duunissa tollasen halppis-kaapelisarjan miinuskaapeli kun annettiin trukille apuvirtaa

                    sit alkoi trukki käynnistyä kun laitettiin kaks miinuskaapelia samaan aikaan
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • masiaro
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 406

                      #11
                      Ostin tänään käynnistysapulaitteen Clas Ohlsonista. Auto sai ainakin hieman virtaa, mutta ei kuitenkaan riitänyt. Saanko irrottaa takakontissa oleva akku (luultavasti AGM-akku, auto on -06 mallinen) ja kantaa sitä sisälle lämpimpään yön yli?

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        #12
                        Eikös lopputulos ole kuitenkin se että joskus se pitää irrottaa tai sattuu meneen tyhjäksi?? Joku korjaa jos ei saa muka irrottaa pidemmäks aikaa. Kannattaa käyttää tyhjää sitten jonkun aikaa kun saat sen taas kiinni aikanaan. Moni merkki suosittelee minimissään 10min tyhjäkäyntiä jos ollut akku pidempään irti että hakee taas oikeita "säätöjä".

                        Ja noista kaapeleista, meijän ukko aikanaan rakentanu hitsivehkeen maakaapeleista noi apuvirtakaapelit. Riittää ainakin kaapeleissa kapasiteetti eikä ole mitään narua

                        Comment

                        • J. Kuusisto
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 860
                          • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                          #13
                          Se on uskomattoman pienestä kiinni, eli kaapelien koosta.
                          Itellä ei oo ollu sen jälkeen ongelmia kun ostin kunnolliset paksut kaapelit.
                          e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                          e28 M535i -85

                          Comment

                          • masiaro
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 406

                            #14
                            No meinasin irrottaa akun ja tuoda sisälle lataukseen. Mietin vaan, miten saan takaluukkua auki, koska minulla siinä ei ole mekaaninen lukitus avaimelle. Takaluukkuhan menee kokonaan kiinni eikä sitä saa auki ilman akkua?

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              #15
                              Anna sillä apuvirtahärvelilläs konetilan liittimistä virtaa, niin saat luukun auki?
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎