Alkutilanne: Auton akku tyhjentyi yön aikana, aamulla auto apuvirralla käyntiin ja punainen rattilukon varoitusvalo jää palamaan.
Seuraava aamu ja sama juttu, auton akku tyhjennyt taas. Laturi ei auta, olettaen vika sähköisessä rattilukossa jonka takana sytysvirta on.
Auto hinurilla merkkiliikkeeseen, diagnoosi: Koriverkko kaatunut, testerillä resetointi ja auto toimii kuin kello.
Mihin purkaa virtaa?
Vikakooden tutkimisella ja kaikkien sulakkeiden ja releiden ehjiksi toteamisen jälkeen, huomio kääntyy junction boxin elektroniikkayksikköön.
Mahdollinen diagnoosi: Junction box electronics viallinen, lähettää käskyjä vaikka auton pitäisi mennä lepotilaan.
Vikakoodeja tankin tasoantureista, kuskin penkinlämmittimestä, Molemmista K-can väylistä, kaikista valoista.
Häriöitä auton toiminnassa: Kuskin penkinlämmitin ei toimi, puhallin hurisee joskus itsekseen, vasen takavalo paloi kerran hetken ilman mitään syytä.
Tilanne elää vielä, boksia ei ole vielä vaihdettu johtuen korjaamon kiireistä ja epäselvyydestä voiko boksin vaihtaa ilman koodausta.
Auto vaipuu lepotilaan aikanaan, yleensä n.4-5tuntia ovien lukitsemisen jälkeen. tällähetkellä akkua ladataan kokoajan auton ollessa paikallaan, jotta jännite ei laske liian alhaiseksi.
viisaammat kommentoikoon ja toivottavasti tästä on jollekkin hyötyä joka painii samanlaisten ongelmien kanssa.
Seuraava aamu ja sama juttu, auton akku tyhjennyt taas. Laturi ei auta, olettaen vika sähköisessä rattilukossa jonka takana sytysvirta on.
Auto hinurilla merkkiliikkeeseen, diagnoosi: Koriverkko kaatunut, testerillä resetointi ja auto toimii kuin kello.
Mihin purkaa virtaa?
Vikakooden tutkimisella ja kaikkien sulakkeiden ja releiden ehjiksi toteamisen jälkeen, huomio kääntyy junction boxin elektroniikkayksikköön.
Mahdollinen diagnoosi: Junction box electronics viallinen, lähettää käskyjä vaikka auton pitäisi mennä lepotilaan.
Vikakoodeja tankin tasoantureista, kuskin penkinlämmittimestä, Molemmista K-can väylistä, kaikista valoista.
Häriöitä auton toiminnassa: Kuskin penkinlämmitin ei toimi, puhallin hurisee joskus itsekseen, vasen takavalo paloi kerran hetken ilman mitään syytä.
Tilanne elää vielä, boksia ei ole vielä vaihdettu johtuen korjaamon kiireistä ja epäselvyydestä voiko boksin vaihtaa ilman koodausta.
Auto vaipuu lepotilaan aikanaan, yleensä n.4-5tuntia ovien lukitsemisen jälkeen. tällähetkellä akkua ladataan kokoajan auton ollessa paikallaan, jotta jännite ei laske liian alhaiseksi.
viisaammat kommentoikoon ja toivottavasti tästä on jollekkin hyötyä joka painii samanlaisten ongelmien kanssa.
Comment