Moro, searchilla tutkin muita asiaan liittyviä ketjuja, mutta ihan tälläistä ei löytynyt.
Eli omassa autossa (E91 330d manuaali) alkoi pakkasten myötä ilmenemään pientä värinää tyhjäkäynnillä. Värinä tuntuu ratissa, vaihdekepissä ja hieman penkin kautta n. 700 rpm tyhjäkäynnillä. Värinä vähenee huomattavasti kun kierrokset nostaa tyhjäkäynnillä n. 800-900 tuntumaan. Ajaessa värinää ei juuri tunnu, paitsi jos tosi tarkasti tunnustelee niin ratissa ja vaihdekepissä voi tuntea sellaista pientä "muurahaisen kutinaa". Hehkut on koneeseen juuri vaihdettu joten käynnistyy hyvin ja kone käy hyvin ja tasaisesti.
Elikkä kysymys kuuluu, voikohan väsynyt 2-massavauhtipyörä aiheuttaa tuollaista värinää, jos siellä on joku osa mennyt epätasapainoon? Tehoa ja vääntöä on lisätty ohjelmalla joten tuo voisi olla looginen selitys. Kytkin toimii autossa ihan normaalisti, ei aiheuta värinää tai tärinää kun kytkintä nostaa.
Edit: moottorin, vaihteiston ja pakoputkien kumityynyjen vaihdolla värinät väheni huomattavasti. Pitää seurailla tilannetta...
Eli omassa autossa (E91 330d manuaali) alkoi pakkasten myötä ilmenemään pientä värinää tyhjäkäynnillä. Värinä tuntuu ratissa, vaihdekepissä ja hieman penkin kautta n. 700 rpm tyhjäkäynnillä. Värinä vähenee huomattavasti kun kierrokset nostaa tyhjäkäynnillä n. 800-900 tuntumaan. Ajaessa värinää ei juuri tunnu, paitsi jos tosi tarkasti tunnustelee niin ratissa ja vaihdekepissä voi tuntea sellaista pientä "muurahaisen kutinaa". Hehkut on koneeseen juuri vaihdettu joten käynnistyy hyvin ja kone käy hyvin ja tasaisesti.
Elikkä kysymys kuuluu, voikohan väsynyt 2-massavauhtipyörä aiheuttaa tuollaista värinää, jos siellä on joku osa mennyt epätasapainoon? Tehoa ja vääntöä on lisätty ohjelmalla joten tuo voisi olla looginen selitys. Kytkin toimii autossa ihan normaalisti, ei aiheuta värinää tai tärinää kun kytkintä nostaa.
Edit: moottorin, vaihteiston ja pakoputkien kumityynyjen vaihdolla värinät väheni huomattavasti. Pitää seurailla tilannetta...
Comment