Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskariongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesap
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 9
    • Helsinki

    Iskariongelmaa

    Moi!
    Autona -09 320DA xDrive ja kilometrejä kasassa 37 tuhatta. Toissa talvena alkoi kuulua kolinaa takapäästä ja silloin vaihdettiin takuuna toinen iskari ja se 'kumilaakeri' yläpäästä. Taas tämän talven pakkasten jälkeen samanlaista kolinaa havaittavissa. Onko tietoa että onko tämä jokin perusvika että iskareita paukkuu? Ajo on normaalia ajoa pääteillä, ei siis mitää röykytystä. Onko ehkä huonolaatuisia iskareita ollut liikkeellä.
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by vesap View Post
    Moi!
    Autona -09 320DA xDrive ja kilometrejä kasassa 37 tuhatta. Toissa talvena alkoi kuulua kolinaa takapäästä ja silloin vaihdettiin takuuna toinen iskari ja se 'kumilaakeri' yläpäästä. Taas tämän talven pakkasten jälkeen samanlaista kolinaa havaittavissa. Onko tietoa että onko tämä jokin perusvika että iskareita paukkuu? Ajo on normaalia ajoa pääteillä, ei siis mitää röykytystä. Onko ehkä huonolaatuisia iskareita ollut liikkeellä.
    Isäukolla on just sama malli kuin sulla. Sillä ajettu nyt n. 80 tkm eikä käsittääkseni ole tarvinnut vaihtaa alustaan vielä mitään osia. Perus määräaikaishuoltoja ja toinen led-takavalosysteemi uusiksi jonkinlaisen sähkövian vuoksi, mikä tuossa syksyllä ilmeni. Se ajelee sillä joka viikko soratiellä n. 80 km, missä välillä saattaa tulla monttuja. Silti alusta on kestänyt tähän päivään asti jämäkkänä enkä itse ole kuullut sillä ajaessani mitään ylimääräisiä ääniä. Eli hyvä auto tuntuu olevan, tai sitten yksilöissä on eroja. Tämä on tullut suoraan tehtaalta, joten oletko itse ajanut alusta asti sillä omallasi?

    Itsellä meni omasta E46:sta kaikki iskarit vaihtoon vuosi sitten ja taas jostain tulee ääniä. Iskarin yläpäät vaihdettiin n. kuukausi sitten. Veikkaan että joko puslia mennyt väljäksi tai sitten iskarit ovat menneet jollain tavalla rikki. Hommahan menee yleensä vanhempien autojen osalta niin, että kun joku menee rikki, niin osapari vaihdetaan (esim. molemmat takaiskarit jos toinen menee). Kohta on sitten taas joku uus osa rikki. Kilometrejä kun kertyy, niin vähän väliä joku poksahtaa tai menee väljäksi. Remonttia täytyy teettää kerran puolessa vuodessa. Ei ole herkkua Olis helpointa uusia koko alusta kerralla, mutta kalliiksihan semmonen tulee että huvin vuoksi vaihtaa osia.

    Taitaa olla kuitenkin tyyppivika bemareissa että puslia, iskareita ja varsinkin koiranluita menee...tosin alustahan osiahan nuo kaikki on eli kulutustavaraa!
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • vesap
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 9
      • Helsinki

      #3
      Tämä on tullut suoraan tehtaalta, joten oletko itse ajanut alusta asti sillä omallasi?

      [/QUOTE]

      moi!

      Kyllä nuo kilometrit on itse ajettuja joten ei ole kukaan päässyt alustaa runtelemaan.

      Comment

      • Casull
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 207
        • Nivala

        #4
        Taka-apurungon isot puslat saattaa olla vetelät.
        Näissä halpismalleissa (niinkuin tuo omanikin) ne on TODELLA avuttomasti tehtyjä.
        M3:n puslat tilalle niin jopa tukevoituu perä kummasti ja kolinat vähenee.
        Eivätkä ole kuin pari kymppiä kalliimmat kuin vakiot eli vakioita ei missään tapauksessa kannata laittaa/laitattaa.
        Jos autossa on vielä takuuta niin kannattaa odottaa sen umpeutumista ennekuin alkaa puslia vaihtamaan.
        Takuuaikana eivät kuitenkaan hyväksy parempien osien laittamista huonosti suunniteltujen vakio-osien tilalle.
        Vaihtotyöhön kannataa varata sitten uudet jarruputket taakse, alkuperäiset on melko varmasti niin haperot ettei niitä saa auki ehjänä.
        Last edited by Casull; 29-03-2012, 15:29. Reason: edit
        Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
        Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

        Comment

        • vesap
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 9
          • Helsinki

          #5
          [Vaihtotyöhön kannataa varata sitten uudet jarruputket taakse, alkuperäiset on melko varmasti niin haperot ettei niitä saa auki ehjänä.[/QUOTE]

          Takuuaika meni valitettavasti joulukuussa 2011 umpeen. Onko jarruputket tosiaankin niin huonoa tavaraa että alle 3 vuotiaassa jo olisi haperoa?

          Comment

          • Casull
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 207
            • Nivala

            #6
            -05:ssa olivat niin pahasti hapettuneet ettei mitään toiveita saada auki.
            Putket on muovipäällysteistä alumiinia ja ruuvien altahan se muovi on tietysti menny kiristäessä rikki.
            Pikkuisen kosteutta niin lopputulos on äkkiä vaarallinen.

            Noin uudessa ei vielä välttämättä mutta jos auto on suolattu jo uutena niin putkijumppaan saa/kannattaa varautua.

            Omaani tein uudet putket metritavaranikkelikuparista (tjsp).
            Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
            Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

            Comment

            • Casull
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 207
              • Nivala

              #7
              Tuossapa vielä kuva, vakiopusla VS M3:


              Hiukan on eroa...

              Tuollaisilla vehkeillä sain puslat vaihdettua:

              Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
              Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

              Comment

              • Casull
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 207
                • Nivala

                #8
                Originally posted by vesap View Post
                Moi!
                Autona -09 320DA xDrive ja kilometrejä kasassa 37 tuhatta. Toissa talvena alkoi kuulua kolinaa takapäästä ja silloin vaihdettiin takuuna toinen iskari ja se 'kumilaakeri' yläpäästä. Taas tämän talven pakkasten jälkeen samanlaista kolinaa havaittavissa. Onko tietoa että onko tämä jokin perusvika että iskareita paukkuu? Ajo on normaalia ajoa pääteillä, ei siis mitää röykytystä. Onko ehkä huonolaatuisia iskareita ollut liikkeellä.
                Oma auto kolisee pikkupakkasella taas...
                Eli onko näissäkin jotkin ihmepuslat iskarin yläpäissäkin jotka voi kolista?

                Kolina kuulostaa siltä niinkuin kumivasaralla hakattaisiin johonkin, eli just samanlainen ääni kuin apurungon puslistakin kuului.
                (en olle saanut aikaiseksi vielä tarkistaa että joko nuo M3-mallitkin on rikki, johan ne 4kk on ehtineet olla paikoillaan...)
                Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎