Announcement

Collapse
No announcement yet.

2009 330xd, ongelmia aktiivisen vakionopeudensäätimen kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theimala
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 4
    • Lappeenranta

    2009 330xd, ongelmia aktiivisen vakionopeudensäätimen kanssa

    Kyseinen BMW löytyy tallista, manuaalilla ja farkkuversiona. Ongelmana on, että kaiketi kaikessa yksinkertaisuudessaan aktiivinen vakionopeudensäädin ei pelitä. Kun viiksestä kytkee pienessä vauhdissa (alle 30km/h, jolloin järjestelmä ei aktivoidu) sen päälle, näyttöön tulee --- kmh. Kun vauhtia taas on se +30km/h jolloin järjestelmä pitäisi saada päälle, tulee teksti "Active Cruise Control Failure". Check control kertoo vaan että ongelma, vie BMW-huoltoon.

    Tuosta ei jää ns. muistijälkeä, eli kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, varoituslamppu ei pala vaan vasta kun yrittää kytkeä uudestaan.

    Ajatuksia, mikä näissä usein saattaa olla ongelmana? Sensorin vaihto ilmeisesti kallis homma jos joutuu vaihtamaan, mutta kannattaako ennen huoltoon vientiä vilkaista jotkut kytkennät, sulakkeet tmv.?

    Kiitokset etukäteen avusta.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by theimala View Post
    Kyseinen BMW löytyy tallista, manuaalilla ja farkkuversiona. Ongelmana on, että kaiketi kaikessa yksinkertaisuudessaan aktiivinen vakionopeudensäädin ei pelitä. Kun viiksestä kytkee pienessä vauhdissa (alle 30km/h, jolloin järjestelmä ei aktivoidu) sen päälle, näyttöön tulee --- kmh. Kun vauhtia taas on se +30km/h jolloin järjestelmä pitäisi saada päälle, tulee teksti "Active Cruise Control Failure". Check control kertoo vaan että ongelma, vie BMW-huoltoon.

    Tuosta ei jää ns. muistijälkeä, eli kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, varoituslamppu ei pala vaan vasta kun yrittää kytkeä uudestaan.

    Ajatuksia, mikä näissä usein saattaa olla ongelmana? Sensorin vaihto ilmeisesti kallis homma jos joutuu vaihtamaan, mutta kannattaako ennen huoltoon vientiä vilkaista jotkut kytkennät, sulakkeet tmv.?

    Kiitokset etukäteen avusta.
    Tule käymään Kotkassa
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • theimala
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 4
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Tule käymään Kotkassa
      No eihän Kotka tietty kaukana ole

      Sen verran vielä tarkennusta josko se nyt mihinkään vaikuttaa, mutta auto on tosiaan Saksasta tuotu hiljattain.

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 351
        • Paimio

        #4
        Haulla löytyy juttua vastaavasta ongelmasta. Varmaankin herjaa että suuntaus pielessä.. Vikakoodit lukuun ensin varmistukseksi.. Oikea korjaus olis merkkiliikkeessä tehtävä kalibrointi. Ite vaan nollasin adaptaatioarvot tutkan moduulilta, tuntuu ainakin toimivan..
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • theimala
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 4
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Homebrew View Post
          Haulla löytyy juttua vastaavasta ongelmasta. Varmaankin herjaa että suuntaus pielessä.. Vikakoodit lukuun ensin varmistukseksi.. Oikea korjaus olis merkkiliikkeessä tehtävä kalibrointi. Ite vaan nollasin adaptaatioarvot tutkan moduulilta, tuntuu ainakin toimivan..
          Jonkun maininnan löysin vaan, että jollakin ei toiminut tuo suuntauksen takia ja toisessa topicissa että tiputtelee pois. Mietin vaan, josko tuo että se ei suostu kytkeytymään ollenkaan mutta ei jätä pysyvää error codea tarkoittaisi jollekin jotain?

          Comment

          • Homebrew
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 351
            • Paimio

            #6
            Originally posted by theimala View Post
            Jonkun maininnan löysin vaan, että jollakin ei toiminut tuo suuntauksen takia ja toisessa topicissa että tiputtelee pois. Mietin vaan, josko tuo että se ei suostu kytkeytymään ollenkaan mutta ei jätä pysyvää error codea tarkoittaisi jollekin jotain?
            Eipä tuo mullakaan jättänyt idriveen pysyvää ilmoitusta, ainoastaan valitti kun vakkarin aktivoi.. Ohjausboxilta sen sijaan löytyi INPAlla pysyvä vikakoodi jonka sai nollattua vasta kun suuntauksen offset oli resetoitu. Tämän jälkeen lähti vakkari pelaamaan..
            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
            Ex. E91 330d -07

            Comment

            • theimala
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 4
              • Lappeenranta

              #7
              Suuntauksessa käytin paikallisessa autosähköliikkeessä, ongelmana että suuntaus unohtuu. Erinäisiä vaiheita sisältäneen vianetsinnän tuloksena todettiin ACC-sensori rikkinäiseksi.

              Noh, hommasin Saksan Ebay:stä moisen käytettynä. Autosähköliike yritti asentaa, mutta sanoivat että ei saa koodattua uutta palikkaa autoon. Eli ottaa koodin vastaan mutta alkaa heittämään vikakoodia siitä aina kun kytkee virrat sen jälkeen. Osan pitäisi olla BMW:llä testattu toimivaksi.

              Tähän liittyen: tietääkö joku fiksumpi, että pitääkö tuo uuden sensorin asennuksen yhteydessä tehtävä koodaus tehdä jollain tietyllä tavalla, mitä huoltoliike ei ole huomioinut?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎