E91 Laakerinvaihto taakse
Collapse
X
-
Ite vaihatin oikeelle taakse korjaamopalvelu ahokas oy:ssä Kaarinassa. Alle tunti meni ja 150€ makso.
-
Itselläni oli juuri oma E91 takalaakerien vaihdossa Autokeskuksessa. Siltikin joutuivat oikean puolen laakerin vaihtamaan kahteen kertaan koska ensimmäinen ei toiminut eli ABS valo jäi palamaan.
Ekaksi vaihtoivat ABS anturin mutta se ei auttanut joten sitten tulivat siihen lopputulokseen että laakerin magneettikehä viallinen ja vaihtoivat uuden laakerin.
Eli eipä ne OEM osatkaan välttämättä ihan aina toimi
Leave a comment:
-
Juu..käyn marmorilta uuden laakerin+siihen asennus sarjan. Kaveri asentaa duunipaikallaan ton laakerin..josko se vklopun jälkeen ois taas hiljanen peli ajella.
Leave a comment:
-
Muistaakseni n.90€. Ei kannata tarviketta, niissä ollu näitä ABS ongelmia ettei saa lukemaa, ja tämähän selviää vasta kun uusi laakeri on paikallaan eli liian suuri riski parinkympin säästön takia kun työ on sen verta arvokas.Originally posted by Toni.S View PostMitäs toi laakeri maksaa marmorilla, vai kannattaako käydä hakee jostain varaosapuljusta?
Leave a comment:
-
Mitäs toi laakeri maksaa marmorilla, vai kannattaako käydä hakee jostain varaosapuljusta?
Leave a comment:
-
Autokorjaamo Gewat Oy lupasi laittaa laakerin + jarrupala-anturin 110€ hinnalla. Se on edullinen, ei kannata oikeen itse alkaa edes laittamaan.
Leave a comment:
-
Jos on sopiva laakerinulosvedinsarja ongelmaa ei ole.Originally posted by meto View PostJuu irtoo se sieltäkin..melko värkkäykseksi menee ainakin omasta mielestä jos paikallaan meinaa saada laakerin irti ja ehjänä uusi paikalleen.. Mutta voihan sitä kokeilla ja laittaa tänne kokemuksia sitten
Leave a comment:
-
Juu irtoo se sieltäkin..melko värkkäykseksi menee ainakin omasta mielestä jos paikallaan meinaa saada laakerin irti ja ehjänä uusi paikalleen.. Mutta voihan sitä kokeilla ja laittaa tänne kokemuksia sitten
Leave a comment:
-
Irtoaahan se vetoakseli perästä jolloin sen voi vetää pois välistä.Originally posted by meto View PostPakko kai se napa on löysätä kun et saa vetoakselia muuten pois sieltä reiästä..eikä siellä kyllä kulmatkaan muutu kun noissa puslissa mistä joutuu irrottaan niin ei ole säätöjä.
Esimerkiksi sealeyn sarjat VS7020 tai paremminkin VS7021 (vaikka myydään etuvetoautoihin toimii hyvin myös bemarissa) ovat hyvät paikallaan irroitukseen/asennukseen mutta vastaava taitaa saada motonetista ja ehkä biltemastakin, kestänevät harrastekäytössä yhtälailla.
Leave a comment:
-
Mulla kuullosti ihan kuin olis ollut ovi auki,ääni oli ikäänkuin normaalia kovempi rengasääni. Paikallistin sitten äänen pyöränlaakeriin kun käänti toiseen suuntaan niin äänikin muuttui erilaiseksi..Ja välillä vollotti/ujelsi kun sopivasti käänteli ratista. Välystäkin jo tuntui kun nosti renkaan ilmaan ja heilutteli
Leave a comment:
-
Itsellä kanssa on kai takalaakeri menossa kun vollottaa niin ikävästi.
Tuskin rengaskaan pitää noin pahaa mekkalaa? Voimistunut toi ääni kyllä kun laitettiin alusta alle..kulmia ei ole ehditty säätää vielä ja on noi orkkis Runflatit alla kun ei oo saanut vielä uusia kesävanteita alle. Eli voiko runflat+kulmat pielessä aiheuttaa ikävän vorvotuksen?
Leave a comment:
-
Pakko kai se napa on löysätä kun et saa vetoakselia muuten pois sieltä reiästä..eikä siellä kyllä kulmatkaan muutu kun noissa puslissa mistä joutuu irrottaan niin ei ole säätöjä.
Leave a comment:
-
Mun tutulla on korjaamo, mutta siellä ei ole välineitä, jotta laakerin pystyisi vaihtamaan paikoillaan. Sanoi, että jos irroitetaan napa, niin joutuu aurauskulmat säätää uusiksi ja se maksaa yli 100e. Lisäksi pitäisi käydä irroittamassa laakeri navasta prässillä = 80e.
Samalla hinnalla vaihdon tekee siis jossain muuallakin, ehkä halvemmallaki.
Kysymys kuuluukin, mistä edullinen työkalu, jotta laakerin saa irti paikoillaan? Tekeekö Bilteman työkaluilla mitään? Siellähän on noita laakerityökalusarjoja.
Leave a comment:
Leave a comment: