E91 Laakerinvaihto taakse

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • scorpion83
    replied
    Ite vaihatin oikeelle taakse korjaamopalvelu ahokas oy:ssä Kaarinassa. Alle tunti meni ja 150€ makso.

    Leave a comment:


  • Yeppe
    replied
    Itselläni oli juuri oma E91 takalaakerien vaihdossa Autokeskuksessa. Siltikin joutuivat oikean puolen laakerin vaihtamaan kahteen kertaan koska ensimmäinen ei toiminut eli ABS valo jäi palamaan.
    Ekaksi vaihtoivat ABS anturin mutta se ei auttanut joten sitten tulivat siihen lopputulokseen että laakerin magneettikehä viallinen ja vaihtoivat uuden laakerin.

    Eli eipä ne OEM osatkaan välttämättä ihan aina toimi

    Leave a comment:


  • Toni.S
    replied
    Juu..käyn marmorilta uuden laakerin+siihen asennus sarjan. Kaveri asentaa duunipaikallaan ton laakerin..josko se vklopun jälkeen ois taas hiljanen peli ajella.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Toni.S View Post
    Mitäs toi laakeri maksaa marmorilla, vai kannattaako käydä hakee jostain varaosapuljusta?
    Muistaakseni n.90€. Ei kannata tarviketta, niissä ollu näitä ABS ongelmia ettei saa lukemaa, ja tämähän selviää vasta kun uusi laakeri on paikallaan eli liian suuri riski parinkympin säästön takia kun työ on sen verta arvokas.

    Leave a comment:


  • Toni.S
    replied
    Mitäs toi laakeri maksaa marmorilla, vai kannattaako käydä hakee jostain varaosapuljusta?

    Leave a comment:


  • meto
    replied
    On kyllä edullinen

    Leave a comment:


  • cchki
    replied
    Autokorjaamo Gewat Oy lupasi laittaa laakerin + jarrupala-anturin 110€ hinnalla. Se on edullinen, ei kannata oikeen itse alkaa edes laittamaan.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by meto View Post
    Juu irtoo se sieltäkin..melko värkkäykseksi menee ainakin omasta mielestä jos paikallaan meinaa saada laakerin irti ja ehjänä uusi paikalleen.. Mutta voihan sitä kokeilla ja laittaa tänne kokemuksia sitten
    Jos on sopiva laakerinulosvedinsarja ongelmaa ei ole.

    Leave a comment:


  • meto
    replied
    Juu irtoo se sieltäkin..melko värkkäykseksi menee ainakin omasta mielestä jos paikallaan meinaa saada laakerin irti ja ehjänä uusi paikalleen.. Mutta voihan sitä kokeilla ja laittaa tänne kokemuksia sitten

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by meto View Post
    Pakko kai se napa on löysätä kun et saa vetoakselia muuten pois sieltä reiästä..eikä siellä kyllä kulmatkaan muutu kun noissa puslissa mistä joutuu irrottaan niin ei ole säätöjä.
    Irtoaahan se vetoakseli perästä jolloin sen voi vetää pois välistä.
    Esimerkiksi sealeyn sarjat VS7020 tai paremminkin VS7021 (vaikka myydään etuvetoautoihin toimii hyvin myös bemarissa) ovat hyvät paikallaan irroitukseen/asennukseen mutta vastaava taitaa saada motonetista ja ehkä biltemastakin, kestänevät harrastekäytössä yhtälailla.

    Leave a comment:


  • meto
    replied
    Mulla kuullosti ihan kuin olis ollut ovi auki,ääni oli ikäänkuin normaalia kovempi rengasääni. Paikallistin sitten äänen pyöränlaakeriin kun käänti toiseen suuntaan niin äänikin muuttui erilaiseksi..Ja välillä vollotti/ujelsi kun sopivasti käänteli ratista. Välystäkin jo tuntui kun nosti renkaan ilmaan ja heilutteli

    Leave a comment:


  • Toni.S
    replied
    Itsellä kanssa on kai takalaakeri menossa kun vollottaa niin ikävästi.

    Tuskin rengaskaan pitää noin pahaa mekkalaa? Voimistunut toi ääni kyllä kun laitettiin alusta alle..kulmia ei ole ehditty säätää vielä ja on noi orkkis Runflatit alla kun ei oo saanut vielä uusia kesävanteita alle. Eli voiko runflat+kulmat pielessä aiheuttaa ikävän vorvotuksen?

    Leave a comment:


  • meto
    replied
    Pakko kai se napa on löysätä kun et saa vetoakselia muuten pois sieltä reiästä..eikä siellä kyllä kulmatkaan muutu kun noissa puslissa mistä joutuu irrottaan niin ei ole säätöjä.

    Leave a comment:


  • cchki
    replied
    Mun tutulla on korjaamo, mutta siellä ei ole välineitä, jotta laakerin pystyisi vaihtamaan paikoillaan. Sanoi, että jos irroitetaan napa, niin joutuu aurauskulmat säätää uusiksi ja se maksaa yli 100e. Lisäksi pitäisi käydä irroittamassa laakeri navasta prässillä = 80e.

    Samalla hinnalla vaihdon tekee siis jossain muuallakin, ehkä halvemmallaki.

    Kysymys kuuluukin, mistä edullinen työkalu, jotta laakerin saa irti paikoillaan? Tekeekö Bilteman työkaluilla mitään? Siellähän on noita laakerityökalusarjoja.

    Leave a comment:


  • cchki
    replied
    Originally posted by Pertti.A View Post
    Itse vaihdatin Raumalla jossain paikallisessa AD korjaamolla, siellä pyysivät 100€ työstä.
    Siis toi on niin halpa hinta, että suoraan sanottuna ihmettelen.. mikä auto sulla on? E91 mallissa työ on kuulemma 2,5h - 3h..

    Leave a comment:

Working...
X