Announcement

Collapse
No announcement yet.

käsijarrun kiristys (e91 - 2007)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alvin
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 14
    • Porvoo

    käsijarrun kiristys (e91 - 2007)

    Katsastusmies antoi nootin, pitäisi kiristää käsijarrua.

    Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia moisesta operaatiosta e9x sarjalaisten osalta?

    -A-
  • pro_tinnitus
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 273
    • Etelä-Suomi

    #2
    Itse juurikin kiristelin käsijarrut takajarrulevyjen ja palojen vaihdon yhteydessä.

    Tuossa muutama linkki.





    Itse en koskenut vaijerien säätöön vaan tein säädöt jarrusta suoraan. Kaksi tapaa säätää itse kenkiä, ottaa levy kokonaan pois. Tai sitten ottaa yksi pyörän pultti pois ja pyörittää oikeaan kohtaan ja säätää jarrut kohdalleen säätöruuvista (nro. 3). Säätää niin kauan ettei rengas enää pyöri ja sitten muutama pykälä säätöruuvista taaksepäin, jolloin rengas pyörii taas vapaasti.

    Itse säädin niin että jarrut ottavat kiinni käsijarrun 2 pykälän kohdalla ja 3 pykälä pysäyttää auton. Onnea matkaan!
    Last edited by pro_tinnitus; 30-04-2012, 19:32.
    E90 320d -05
    EX: Z3 E36/8 3.0i

    Comment

    • alvin
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 14
      • Porvoo

      #3
      Onnistui

      Kiitos, homma onnistui helposti!

      Otin yhden pultin per puoli pois ja pyörittelin rengasta niin että oikea kohta löytyi, taskulamppu auttoi. Sitten ronkin pitkällä ruuvimeisselillä säätöruuvia. Olisko aikaa mennty kaikkiaan tunti.

      -A-

      Originally posted by pro_tinnitus View Post
      Itse juurikin kiristelin käsijarrut takajarrulevyjen ja palojen vaihdon yhteydessä.

      Tuossa muutama linkki.





      Itse en koskenut vaijerien säätöön vaan tein säädöt jarrusta suoraan. Kaksi tapaa säätää itse kenkiä, ottaa levy kokonaan pois. Tai sitten ottaa yksi pyörän pultti pois ja pyörittää oikeaan kohtaan ja säätää jarrut kohdalleen säätöruuvista (nro. 3). Säätää niin kauan ettei rengas enää pyöri ja sitten muutama pykälä säätöruuvista taaksepäin, jolloin rengas pyörii taas vapaasti.

      Itse säädin niin että jarrut ottavat kiinni käsijarrun 2 pykälän kohdalla ja 3 pykälä pysäyttää auton. Onnea matkaan!

      Comment

      • pekkis234
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 78
        • Espoo

        #4
        Originally posted by alvin View Post
        Kiitos, homma onnistui helposti!

        Otin yhden pultin per puoli pois ja pyörittelin rengasta niin että oikea kohta löytyi, taskulamppu auttoi. Sitten ronkin pitkällä ruuvimeisselillä säätöruuvia. Olisko aikaa mennty kaikkiaan tunti.

        -A-
        Kumpaan suuntaan se kiristyi? Alaspäin vai ylöspäin pyörittämällä?

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by pekkis234 View Post
          Kumpaan suuntaan se kiristyi? Alaspäin vai ylöspäin pyörittämällä?
          Riippuu ihan siitä, että kummin päin se säätömutteri sinne on laitettu.
          Kyllä sen näkee pyöränpultin reiästä, että miten päin kierteet nousee/laskee niin siitä sitten päättelee oikean suunnan.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎