Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 ja luistoneston vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cchki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 71

    E91 ja luistoneston vikavalo

    Onko luistonestolla mitään yhteyttä jakopäähän? Inpa antaa vikakoodiksi jotakin eccentric shaft liittyvää... lisäksi tuo luistoneston vikavalo alkoi palamaan aika pian sen jälkeen, kun tehtiin remppaa jakopäähän...
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ei sitten mitään yhteyttä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • cchki
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 71

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Ei sitten mitään yhteyttä.
      Ok. Olen käynyt Hupi-autossa ja nyt Super Huolto konalassa ja kummassakaan paikassa vikakoodien luku ei onnistu. Itsellä on inpa ja sillä saan jotain vikakoodia, mutta en pääse lukemaan tarkemmin....

      Laakkosella luku onnistuu, onko heillä käytössä joku muu systeemi?

      Ihmetyttää, kun antaa tosta jakopäästä vikakoodii....

      Pitää mennä kai Laakkoselle luettamaan vikakoodit...



      Uploaded with ImageShack.us
      Last edited by cchki; 25-05-2012, 12:19.

      Comment

      • cchki
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 71

        #4
        Tuossa ketjussa on vikakoodia, mitä aikaisemmin sain:



        Edit: Liittyen tuohon vikakoodin, mitä aikaisemmin antoi:
        Last edited by cchki; 25-05-2012, 15:36.

        Comment

        • cchki
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 71

          #5
          Nollasin vikamuistin ja luin uudelleen:



          Netistä löytyi:

          2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1 (eli sinne jakopäähän)
          2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1

          Comment

          • cchki
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 71

            #6
            Kyllä mä sanon, että olen todella pettynyt bmw:n laatuun, ensin korjattiin 1000 eurolla jakopäätä muutama kk sitten ja nyt on tulossa n. 2000 euron remppaa lisää.. sen se ilmeisesti tuo uuden DSC pumpun vaihto osineen maksaa... autolla ajettu 100tkm. Ei tuu enää bemaria mulle.

            Edit: Mitä tuossa vielä googletin, niin nämä kummatkin yleisiä vikoja ainakin E90/E91 malleissa...

            Comment

            • miczu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 53

              #7
              Tuo dsc pumppu taitaa olla samaa tavaraa kuin astra H:ssa johon itse vaihdoin ko. komponentin. Pelkkä pumpun vaihto oli ainakin astraan helppo homma, bmw:sta en tiedä. Ostin tehdaskorjatun pumppu/venttiili lohkon, sähköosat jäivät vanhasta. Anturi sielä ainakin astrassa antaa väärää tietoa jarrupaineesta ja esp-valo syttyy.
              Tuolta ostin:



              Samanlaiselta hommalta näyttäis.

              DIY:

              Last edited by miczu; 26-05-2012, 22:25.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Jos kyse on tuosta paineanturiongelmasta, niin hieman halvemmalla siitä kyllä selviää. KLIK
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by cchki View Post
                  nyt on tulossa n. 2000 euron remppaa lisää.. sen se ilmeisesti tuo uuden DSC pumpun vaihto osineen maksaa...
                  370€ osineen, töineen, jarrunesteineen, kalibrointeineen.

                  Comment

                  • cchki
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 71

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    370€ osineen, töineen, jarrunesteineen, kalibrointeineen.
                    Missä tuolla hinnalla onnistuu? Laakkonen pyysi yli 500 euroa.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by cchki View Post
                      Missä tuolla hinnalla onnistuu? Laakkonen pyysi yli 500 euroa.
                      Linkit alareunassa.

                      Comment

                      • cchki
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 71

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Linkit alareunassa.
                        Mikä tuon ABS pumpun osanumero on? Mietin, että olisiko sitä saanut edullisemmin tilattua Genuinepartsilta, kun pitäisi sieltä muutenkin tilata epäkeskomoottorin anturi.. tulisi siinä samalla...

                        Comment

                        • cchki
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 71

                          #13
                          EDIT: Soitin Laakkoselle ja katsoivat ensimmäisen huollon paperit, eli takuuseen menee nyt tämä homma... tarkkana saa olla. No asia on siltä osin kunnossa.
                          Last edited by cchki; 01-06-2012, 18:21.

                          Comment

                          • cchki
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 71

                            #14
                            Samanlaiselta hommalta näyttäis.

                            DIY:

                            http://www.e90post.com/forums/showth...&highlight=dsc
                            Tuossa tuumailee, että itse yksikön vaihto 10 minuuttia. Ilmeisesti ei tarvitse ohjelmoida, kun vaihtaa tuon yksikön tonne sisälle? Sitten uudet jarrunesteet ja jarrujen ilmaus?

                            Edit: Autokeskukseen soitin tuosta vaihdosta, niin 240 euroa työt.. eikös joku täällä puhunut, että olivat tehneet 150 eurolla tuon vaihdon.
                            Last edited by cchki; 11-06-2012, 15:12.

                            Comment

                            • cchki
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 71

                              #15
                              Missähän vika, kun en saa yhteyttä Inpalla DSC :lle. Ilmoittaa no response from the control unit.

                              Mulla on tollanen ebay:sta ostettu sininen kaapeli, jossa 7 ja 8 pinni juotettu yhteen..

                              Pääsen ainoastaan lukemaan functional jobs ja sieltä read error memory..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎