Announcement

Collapse
No announcement yet.

325da optimointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    325da optimointi

    Mitä mieltä kannattaako tuota 325da:ta optimoida? Laatikko zf xxx19z joka kestänee 450nm vääntöä joka siis löytyy melkein vakiona. Kestääkö laatikko? Vähän kiinnostaisi optimointi kun tuohon 197hp versioon olisi mukavasti luvattu lisätehoa.saaneeko luvattuja kaakkeja jos ei halua poistaa dpf:ää?
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D
  • Toni.S
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 115
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Mitä mieltä kannattaako tuota 325da:ta optimoida? Laatikko zf xxx19z joka kestänee 450nm vääntöä joka siis löytyy melkein vakiona. Kestääkö laatikko? Vähän kiinnostaisi optimointi kun tuohon 197hp versioon olisi mukavasti luvattu lisätehoa.saaneeko luvattuja kaakkeja jos ei halua poistaa dpf:ää?
    Kaverilla on 325da ja mulla 325d mt, molemmille tehtiin softaus ja DPF:n poisto samaanaikaan. Hyvin pitäisi kestää automaattikin sen +500nm. Hyvä siitä tulee kun vie asiantuntevalle softaajalle auton.. Saa siitä sen 250hv dpf:n kanssa ja enemmänkin, mutta enemmän ottaessa alkaa se DPF tukkeutumaan helposti.
    Eikä käytännön eroa ole niin kauheasti. Maksimit jos ottaa niin penkissä voi saada enemmän tehoa mutta tienpäällä voi tuntua jopa laiskemmalta koska softassa on ahdon ja syötön suhteen heti alussa niin paljon pyyntöjä että kone ikään kuin tukehtuu. Kierrosherkkyys kärsii. Itse olen tyytyväinen tohon ~260hv/+550nm
    - F11 LCI xda -15
    -Supra mk4 tt 6mt Euro
    Ex:
    - E91 325d -08 alpinweiss
    - E39 530d Msport mt -01
    - E46 320d toukka -02
    - Golf 3 tdi +200kw
    - B5 A4 tq ABT286
    - 8L A3 t ABT215
    - E36 325ic
    - E28 520i
    - E30
    -jne käyttiksiä

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Ok.tosiaan zf6hp19 laatikon specseissä vaan tuo 450nm max. Vääntö ilmoitettu.pitää miettiä... Toni s ja etenkin kaveri! Ootteko kellottanu autoa...paljonko paranee vaikka 0-100? Speksiä vaikka privaan jos ei muuten halua ilmoitella
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • TuomoA
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 538
        • Krs

        #4
        Originally posted by Nettipepe View Post
        Ok.tosiaan zf6hp19 laatikon specseissä vaan tuo 450nm max. Vääntö ilmoitettu.pitää miettiä... Toni s ja etenkin kaveri! Ootteko kellottanu autoa...paljonko paranee vaikka 0-100? Speksiä vaikka privaan jos ei muuten halua ilmoitella
        Ei taida mahottomia vaikuttaa 0-100 aikoihin? ja eihän niillä juuri merkitystäkään ole, mutta ohituskiihtyvyyteen varmasti on tuntuva ero. Itsellä ei edes vakiotehoilla takapyörä pidä. Tietty jos lukon laittaa, niin sitte..
        G26 420iA Msport SanremoGreen
        F22 220iA Msport EstorilBlau
        F20 118i MsportValenciaOrange
        E82 118dA TitanSilber

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by TuomoA View Post
          Ei taida mahottomia vaikuttaa 0-100 aikoihin? ja eihän niillä juuri merkitystäkään ole, mutta ohituskiihtyvyyteen varmasti on tuntuva ero. Itsellä ei edes vakiotehoilla takapyörä pidä. Tietty jos lukon laittaa, niin sitte..
          Joo... kuvaavampi olisi ehkä 80-120 kiihdytys tms... kenties 1/4maili.
          TuomoA sinullapa onkin jo 330:sessä vakiona hyvin tehoa
          325 vakiokin kyllä meinaa luistonestoa vilkutella
          Paha homma kun keposen laatikon laittaneet 325een 330Issä olisi jo järeämpi
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • JTS-Mobile
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 38
            • Tervakoski

            #6
            Originally posted by Toni.S View Post
            Kaverilla on 325da ja mulla 325d mt, molemmille tehtiin softaus ja DPF:n poisto samaanaikaan. Hyvin pitäisi kestää automaattikin sen +500nm. Hyvä siitä tulee kun vie asiantuntevalle softaajalle auton.. Saa siitä sen 250hv dpf:n kanssa ja enemmänkin, mutta enemmän ottaessa alkaa se DPF tukkeutumaan helposti.
            Eikä käytännön eroa ole niin kauheasti. Maksimit jos ottaa niin penkissä voi saada enemmän tehoa mutta tienpäällä voi tuntua jopa laiskemmalta koska softassa on ahdon ja syötön suhteen heti alussa niin paljon pyyntöjä että kone ikään kuin tukehtuu. Kierrosherkkyys kärsii. Itse olen tyytyväinen tohon ~260hv/+550nm

            Mulla myös 325d ja kiinnostuin myös tuosta softauksesta.. mikä softa ja miten vaikutti kulutukseen, entä miten kestävyys nyt kun ollut jo jonkin aikaa?
            Mitä kustansi koko paketti, softaus ja DPF:n poisto?
            Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

            AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

            MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎