Noniin eli nyt olisi ilmennyt tämmöistä oikein mahtavaa probleemaa! Eli 2 vaihde melko usein murjaisee nopeammissa kiihdytyksissä kun sitä koittaa laittaa sisään. Ääni on siis sama kun koittaisit laittaa raakana sisään väärillä kierroksilla. Kaikki muut vaihteet toimivat täysin normaalisti. Kertokaahan joku oma mielipiteenne siitä mikä mahtaa olla vikana, kiitos! Tuskin nyt loota on lahoamassa? Auto on siis 320d e90 -07 manuaali ja 170tkm taulussa.
Vaihteistossa häikkää
Collapse
X
-
Valistumaton veikkaukseni on sykronointi paskana.
Mulla meni -06 -mallisessa 318i:ssä jostain syystä 5. vaihteen synkka paskaksi 35tkm kohdalla, eli käytännössä vuoden vanhana. Tosin ottaen huomioon että sillä "voimamoottorilla" ei pysty repimään vitosen synkkia paskaksi niin oletus oli että siinä synkkarenkaassa oli joku materiaalivika. Oireet on kuitenkin ne, että ei meinaa mennä pykälä enää päälle ja rusahtaa ikävästi, vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi vaihtaa.
2. vaihteen synkkavika on aika tyypillinen autoissa joilla tehdään "nopeampia kiihdytyksiä" ja väkisin yritetään vaihtaa vaihdetta ääntä nopeammin -> ei vaan yksinkertaisesti pysy mekaniikka perässä. Sitten kun se pykälä ei olekaan kunnolla päällä kun tulee täydellä kaasulla vetoa -> jotain hajoaa, yleensä synkkarengas.
Eli uutta (käytettyä) askia kehiin, ei maksane vaivaa yrittää korjata vanhaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
-
Onko mitään hajua siitä mitä kyseisen vian korjaus kustantaisi? Katselin tossa jo käytettyjä lootia ja 1800€ ei kyllä houkuttele maksaa! Tuon korjaamiseen tuskin +1000€ saadan kulumaan millään? Tossa olis yksi tuttu korjaaja joka kyllä tekee hommat asevelihintaan, mutta mitä osa/osat kustantaa?Originally posted by BeamR View PostValistumaton veikkaukseni on sykronointi paskana.
Mulla meni -06 -mallisessa 318i:ssä jostain syystä 5. vaihteen synkka paskaksi 35tkm kohdalla, eli käytännössä vuoden vanhana. Tosin ottaen huomioon että sillä "voimamoottorilla" ei pysty repimään vitosen synkkia paskaksi niin oletus oli että siinä synkkarenkaassa oli joku materiaalivika. Oireet on kuitenkin ne, että ei meinaa mennä pykälä enää päälle ja rusahtaa ikävästi, vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi vaihtaa.
2. vaihteen synkkavika on aika tyypillinen autoissa joilla tehdään "nopeampia kiihdytyksiä" ja väkisin yritetään vaihtaa vaihdetta ääntä nopeammin -> ei vaan yksinkertaisesti pysy mekaniikka perässä. Sitten kun se pykälä ei olekaan kunnolla päällä kun tulee täydellä kaasulla vetoa -> jotain hajoaa, yleensä synkkarengas.
Eli uutta (käytettyä) askia kehiin, ei maksane vaivaa yrittää korjata vanhaa.
Comment
-
Kyllähän sen askin varmaan joku pystyisi korjaamaan, mutta kuten jo ylempänä todettu, niin osien saaminen voi olla vähän kyseenalaista. Ellei sitten löydä luovuttaja-askia. Jonka sitten toisaalta vähemmällä vaivalla laittaa sinne alkuperäisen risan tilalle.
Eli kyllä sun kohdalla puhutaan anyway +1k€ investoinnista tässä kohtaa... Sorry.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
No luojan kiitos tuo rutina ei normaali ajossa ilmene. Vaihdetaan se loota sitten joskus jos vika paheneeOriginally posted by BeamR View PostKyllähän sen askin varmaan joku pystyisi korjaamaan, mutta kuten jo ylempänä todettu, niin osien saaminen voi olla vähän kyseenalaista. Ellei sitten löydä luovuttaja-askia. Jonka sitten toisaalta vähemmällä vaivalla laittaa sinne alkuperäisen risan tilalle.
Eli kyllä sun kohdalla puhutaan anyway +1k€ investoinnista tässä kohtaa... Sorry.
. Ajattelin huollon yhteydessä vaihtaa öljyt lootaan ihan vaan siinä toivossa josko siitä olisi jotain apua... Tuskin!
Comment
-
Joku läträillyt öljyjen kanssa...väärän tyyppisten ölyjen?Originally posted by Tohu View PostNoniin eli nyt olisi ilmennyt tämmöistä oikein mahtavaa probleemaa! Eli 2 vaihde melko usein murjaisee nopeammissa kiihdytyksissä kun sitä koittaa laittaa sisään. Ääni on siis sama kun koittaisit laittaa raakana sisään väärillä kierroksilla. Kaikki muut vaihteet toimivat täysin normaalisti. Kertokaahan joku oma mielipiteenne siitä mikä mahtaa olla vikana, kiitos! Tuskin nyt loota on lahoamassa? Auto on siis 320d e90 -07 manuaali ja 170tkm taulussa.
Comment
-
Synkrojen vika on tyypillistä E9x manuaalilaatikoissa. Meilläkin oli tuossa yksi myyntiauto johon koetettiin kaikkea muuta paitsi laatikon vaihtoa eli vaihdettiin öljyt (oikeat) ja kytkinkin mutta vika ei siitä kummentunut vaan laatikko jouduttiin vaihtamaan. Tässä tosin oli vialla ykkösen synkrot joten toki vanhan laatikkosi osto kiinnostaa jos sen vaihdat tai sitten voimme myydä tämän varaosiksi. Kakkonen tässä laatikossa toimi ok.
Comment
-
Jeps näinpä vähän arvelinki että öljynvaihdosta ole mitään hyötyä. Tuo nyt ei niin mahdottomasti häiritse että lähtisin laatikkoa välittömästi vaihtamaan ja jos sen joskus teen ostan kaikinpuolin toimivan lootan. Miten tuo 1 vaihteen synkron lahoaminen ilmenee? Itsellä ainakin vasta yli 2000 kierroksilla ripeästi vaihtaessa loota muistuttaa ongelmasta. Normaali ajossa ei häiritse yhtään.Originally posted by WSE1 View PostSynkrojen vika on tyypillistä E9x manuaalilaatikoissa. Meilläkin oli tuossa yksi myyntiauto johon koetettiin kaikkea muuta paitsi laatikon vaihtoa eli vaihdettiin öljyt (oikeat) ja kytkinkin mutta vika ei siitä kummentunut vaan laatikko jouduttiin vaihtamaan. Tässä tosin oli vialla ykkösen synkrot joten toki vanhan laatikkosi osto kiinnostaa jos sen vaihdat tai sitten voimme myydä tämän varaosiksi. Kakkonen tässä laatikossa toimi ok.
Comment
Comment