Omassa 2007 177hv touringissa ollut nyt jo pidemmän aikaa omituinen sammumisongelma. Vikaa ei ole oikein osattu korjaamolla paikantaa joten vinkkejä otetaan vastaan.
Auto saattaa sammua kun tankissa on alle 1/4 dieseliä. iDrive ilmoittaa Fuel Pump Failure. Auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia hetken mutta sammuu uudestaan. Dieselin lisääminen on yleensä poistanut vian. Viimeisimmällä kerralla piilovalikon mukaan vasen tankki oli tyhjä ja oikealla n. 10 litraa. Vikakoodeihin oli jäänyt jokin maininta muistaakseni tankin pa-tasoista tai niitten antureista mutta, en muista tarkkaan mikä.
Tiedän että, tankissa on sisäinen siirtojärjestelmä joka tekee sen että jossain vaiheessa kaikki pa:t ajetaan toiseen tankkiin. Tietääkö joku kummalta puolelta menee pa-syöttö moottorille?
Mistä vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan vai pitääkö vain uusia pa-pumppu ja toivoa että se auttaa? Ehdotuksia / vinkkejä?
Edit: Ja vielä lisäyksenä: pa:n loppumisesta ei ole kyse kun seuraavalla tankkauksella on mennyt reilu 50l (tankin riittoisuus kai 60-62 litraa).
///P
Auto saattaa sammua kun tankissa on alle 1/4 dieseliä. iDrive ilmoittaa Fuel Pump Failure. Auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia hetken mutta sammuu uudestaan. Dieselin lisääminen on yleensä poistanut vian. Viimeisimmällä kerralla piilovalikon mukaan vasen tankki oli tyhjä ja oikealla n. 10 litraa. Vikakoodeihin oli jäänyt jokin maininta muistaakseni tankin pa-tasoista tai niitten antureista mutta, en muista tarkkaan mikä.
Tiedän että, tankissa on sisäinen siirtojärjestelmä joka tekee sen että jossain vaiheessa kaikki pa:t ajetaan toiseen tankkiin. Tietääkö joku kummalta puolelta menee pa-syöttö moottorille?
Mistä vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan vai pitääkö vain uusia pa-pumppu ja toivoa että se auttaa? Ehdotuksia / vinkkejä?
Edit: Ja vielä lisäyksenä: pa:n loppumisesta ei ole kyse kun seuraavalla tankkauksella on mennyt reilu 50l (tankin riittoisuus kai 60-62 litraa).
///P
Comment