Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 N47D20A satunnainen sammuminen ja Fuel Pump Failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mordai
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 81
    • Hki

    e91 N47D20A satunnainen sammuminen ja Fuel Pump Failure

    Omassa 2007 177hv touringissa ollut nyt jo pidemmän aikaa omituinen sammumisongelma. Vikaa ei ole oikein osattu korjaamolla paikantaa joten vinkkejä otetaan vastaan.

    Auto saattaa sammua kun tankissa on alle 1/4 dieseliä. iDrive ilmoittaa Fuel Pump Failure. Auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia hetken mutta sammuu uudestaan. Dieselin lisääminen on yleensä poistanut vian. Viimeisimmällä kerralla piilovalikon mukaan vasen tankki oli tyhjä ja oikealla n. 10 litraa. Vikakoodeihin oli jäänyt jokin maininta muistaakseni tankin pa-tasoista tai niitten antureista mutta, en muista tarkkaan mikä.

    Tiedän että, tankissa on sisäinen siirtojärjestelmä joka tekee sen että jossain vaiheessa kaikki pa:t ajetaan toiseen tankkiin. Tietääkö joku kummalta puolelta menee pa-syöttö moottorille?

    Mistä vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan vai pitääkö vain uusia pa-pumppu ja toivoa että se auttaa? Ehdotuksia / vinkkejä?

    Edit: Ja vielä lisäyksenä: pa:n loppumisesta ei ole kyse kun seuraavalla tankkauksella on mennyt reilu 50l (tankin riittoisuus kai 60-62 litraa).

    ///P
    -Petsku-
  • zaumer
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 96
    • Mikkeli

    #2
    No bmw:n kohdalla en ole moiseen ongelmaan vielä törmännyt, mutta ainakin vanhoissa 740 oli tuollaisia ongelmia kun se tankin "siirtopumppu'" mikä siirtää aineet toiselle puolelle meni rikki.
    Vaikka tankissa oli ainetta niin se oli "väärällä" puolella eikä kone enää saanut ainetta.
    E61 530da LCI ex. E91 320da -06

    Comment

    • mordai
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 81
      • Hki

      #3
      Uusi sammuminen

      ... ja pa:ta oli yli 50%, eli molemmissa tankeissa nestettä.

      Mistä kannattaa aloittaa osien vaihtaminen; PA-pumppu, sen ohjausyksikkö vai joku muu?
      -Petsku-

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        EKPS moduli??

        Originally posted by mordai View Post
        ... ja pa:ta oli yli 50%, eli molemmissa tankeissa nestettä.

        Mistä kannattaa aloittaa osien vaihtaminen; PA-pumppu, sen ohjausyksikkö vai joku muu?
        Olisiko mahdollisuutta käydä lukemassa vikakoodit ns. oikealla softalla ??
        foorumilta löytyy uskoakseni apuja kun suuntaat kyselyt Tuusulan suuntaan.
        Tuo vasemmanpuolen tankin tyhjeneminen tarkoittaa sitä että oikealla puolen sijaitseva tankinsiirtopumppu EI ole ollut käynnissä.
        Vaikuttaa siltä että EKPS moduli joka ohjaa tankissa olevaa pa-pumppua saattaisi olla vian aiheuttaja. Pumppu sijaitsee tankin oikealla puolen siinä takapenkin alla olevan luukun alla.

        tuo EKPS moduli on siinä OIKEAN takasivu selkänojan takana pyöräkaaren päällä,
        JOS noita haluat käsin tutkia. Suosittelen kuitenkin vikakoodin lukua OIKEALLA Softalla ja samalla voi komentaa pumpun päälle ja seurata live datalla nouseeko siirtopaine 4,8-5,0 bar
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • mordai
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 81
          • Hki

          #5
          Vikakoodit on luettu pariin otteeseen Espoossa mutta siellä ei ole oikein ollut mitään mikä olisi vian ohjannut yksiselitteisesti tiettyyn aiheuttajaan.

          Lisäksi vielä tarkennuksena, vasen tankki ajetatan jossain vaiheessa tyhjäksi koska syöttö moottorille menee oikeasta tankista eli, tämä ei ole ollut ns. poikkeavaa.

          Täytyy käydä luettamassa viimeisimmät koodit viimeisimmältä sammumiselta.
          -Petsku-

          Comment

          • Masam
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 163
            • Rovaniemi

            #6
            Itsellä samoja oireita ja vaihdatin jo pa-pumpun ilman että korjasi ongelmaa.

            Tutkiskelin asiaa netistä ja törmäsin tuollaiseen topikkiin.


            "part number
            B61.36.6.915.327 E46 Dme Relay"

            Topikin perusteella vika olisi DME releessä ja sen kun vaihtaa niin ongelmatkin katoaa. Täytyypä kokeilla tuota seuraavaksi jos se vaikka korjaisi ongelman.
            Ex. BMW 320i E30 vm.-85
            Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
            BMW 320d E91 Touring vm. -06

            Comment

            • Pemu
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 133
              • Uusimaa

              #7
              Samaa vikaa..

              Itselläni oli samanlaista vikaa, ekalla kerralla poltti kylläkin sulakkeen...
              Jotenkin tuntui että oli pahempi kun ilmat lämpeni, pari kertaa sammui ja tuli tuo sama hälytys. Asiasta sitten kyselin lähimmältä BMW huollolta ja sanoi että lähiaikoina ollut kolme samanlaista tapausta että oli polttanut sulakkeen, mitään järkevää syytä eivät osanneet sanoa. Kehotti vaihtamaan polttoainesuodattimen, tein työtä käskettyä. Olen tehnyt kuumilla ilmoilla tarkoituksen mukaista testi ajoa n. 2 tuntia kerralla joka sisältänyt pysähdyksiä jne. eikä tuota vikaa ole vielä ainakaan ilmaantunut. Itselläni sammuminen tapahtui nimenomaan pidemmän ajon jälkeen kun pysähtyi esim. sopivasti ruuhka-aikaan liikennevaloihin.
              Toivottavasti korjaantui tuolla suodattimella, ei ainakaan pahan hintainen korjaus...
              Suodatin vaihdettu 19.6.2013, sammumisia ei tämän jälkeen ole ilmaantunut (17.7.2013).
              Last edited by Pemu; 18-07-2013, 10:59. Reason: Lisätietoa

              Comment

              • Masam
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 163
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Masam View Post
                Itsellä samoja oireita ja vaihdatin jo pa-pumpun ilman että korjasi ongelmaa.

                Tutkiskelin asiaa netistä ja törmäsin tuollaiseen topikkiin.


                "part number
                B61.36.6.915.327 E46 Dme Relay"

                Topikin perusteella vika olisi DME releessä ja sen kun vaihtaa niin ongelmatkin katoaa. Täytyypä kokeilla tuota seuraavaksi jos se vaikka korjaisi ongelman.
                Releen vaihdosta nyt pari viikkoa ja vika ei ole sen jälkeen ilmennyt. Rele maksoi "marmoritiskillä" 17€ joten kannattaa kyllä kokeilla tuon vaihtoa ennen kalliimpien osien vaihtamista mikäli samanlaisia oireita ilmenee.
                Ex. BMW 320i E30 vm.-85
                Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
                BMW 320d E91 Touring vm. -06

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎