Tere, tällaista vaivaa 2010 vuosimallin, 69tkm ajetussa autossa. Vika ilmenee sekä D-, M että S moodissa, ja käytännössä silloin kun on hetken ajanut kakkosvaihteella kierrosten ollessa lähellä 2krpm ja siitä kun vaihtaa kolmoselle.
Huollossa käyty kertaalleen, jolloin adaptaatiot nollattu, vikakoodeja 0. Vika toistui harvemmin eli tilanne parani selkeästi, mutta ei poistunut kokonaan. Parhaillaan auto on toista kertaa huollossa, väliaikatietona vikakoodeja yhä 0, ei vuotoja ja öljytkin ovat laatikossa kotosalla. Selvittely jatkuu ainakin huomiseen.
Huolto on saanut vian päälle ja todettua asian, mutta eihän tämä nyt ihan normaalia käytöstä pitäisi olla? Millään muulla vaihteella tällaista ei tapahdu. Kuskin jakkaraan tapahtuma tuntuu siltä kuin kakkoselta siirryttäisiin kolmosvaihteelle ilman minkään sortin 'kytkintä' eli seuraava pykälä menee heti sisään ilman että esim kierrokset padassa laskevat välillä.
Jos pataa ja vaihteistoa rääkkää esim rajummalla kiihdytyksellä, kaikki toimii nätisti. Jos ajaa esim ylämäkeen, vaihto on sulava eikä mitään ongelmia. Tilanne on päällä käytännössä tasaisella alustalla pintakaasulla, tai alamäessä.
Laatikko: GA6HP19Z (?) , pata: N47D20C (?)
Ideoita?
Huollossa käyty kertaalleen, jolloin adaptaatiot nollattu, vikakoodeja 0. Vika toistui harvemmin eli tilanne parani selkeästi, mutta ei poistunut kokonaan. Parhaillaan auto on toista kertaa huollossa, väliaikatietona vikakoodeja yhä 0, ei vuotoja ja öljytkin ovat laatikossa kotosalla. Selvittely jatkuu ainakin huomiseen.
Huolto on saanut vian päälle ja todettua asian, mutta eihän tämä nyt ihan normaalia käytöstä pitäisi olla? Millään muulla vaihteella tällaista ei tapahdu. Kuskin jakkaraan tapahtuma tuntuu siltä kuin kakkoselta siirryttäisiin kolmosvaihteelle ilman minkään sortin 'kytkintä' eli seuraava pykälä menee heti sisään ilman että esim kierrokset padassa laskevat välillä.
Jos pataa ja vaihteistoa rääkkää esim rajummalla kiihdytyksellä, kaikki toimii nätisti. Jos ajaa esim ylämäkeen, vaihto on sulava eikä mitään ongelmia. Tilanne on päällä käytännössä tasaisella alustalla pintakaasulla, tai alamäessä.
Laatikko: GA6HP19Z (?) , pata: N47D20C (?)
Ideoita?
Comment