E9x Lci etupään kolinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Itse edellisen pirssin(e91) iskarin yläpäihin suihkin spray mallin jotai voitelu ainetta ja kaikkiin mahdollisiin niveliin injektioneulalla öljyä lakkasi siitä narinat ja nitinät kyllä ainakin hetkellisesti.Tuohon nykyseen voisi sitäkin tietty testata.Joskin jos joku paikka on väljä niin ei sitä öljyllä poista
    Kannattaa laittaa öljyä sinne ennenku menee väljäks Itellä ollu tapana tehä tuo heti ku ostan uuden auton. Miettikäähän miten pitkään kuorma-autoissa kestää nivelet kun niitä rasvataan. Saisivat tehdä tehtaalla jo rasvanipat noihin niin kestäisi varmasti monenkin auton eliniäin

    Leave a comment:


  • baku
    replied
    Nostellaan vanhaa kun liittyy hieman omaan ongelmaani.

    Eli -09 x-drivestä menee etuiskarit vaihtoon ja samalla vaihtaisi mielellään iskarin ylätukikumit. X- driven kumilimput on eri osanumerolla kuin tavalliset, joten heräsi kysymys, että mitä noissa on eroa keskenään? Korkeus, iskarin varren reikä vai erilainen rakenne? Tavallisen tukikumit on huomattavasti helpommat löytää ja ovat melkein puolet halvemmat kuin x-driven vastaavat.

    Edit. Eipä enää mitään. Tieto löytyi alustan päivitystopicista
    Last edited by baku; 18-02-2016, 14:57.

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Originally posted by Remolux View Post
    Mulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e
    Painoitko öljyä menemään alakautta jollain konstein iskarin yläpäähän?

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Originally posted by Remolux View Post
    Mulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e
    Itse edellisen pirssin(e91) iskarin yläpäihin suihkin spray mallin jotai voitelu ainetta ja kaikkiin mahdollisiin niveliin injektioneulalla öljyä lakkasi siitä narinat ja nitinät kyllä ainakin hetkellisesti.Tuohon nykyseen voisi sitäkin tietty testata.Joskin jos joku paikka on väljä niin ei sitä öljyllä poista

    Leave a comment:


  • BMW320
    replied
    Originally posted by Soad View Post
    Itellä loppu pre mallista täysin vastaavat kolinat raidetangonpään vaihdolla.. Autokeskus vaihtoi alustankin ennen kuin paikallistivat vian.
    Itsellä oli reilusti alle 80tkm ajettu kun molemmat raidetangon sisäpäät olivat kuluneet todellä väljäksi, sisä päitä ei ainakaan pari vuotta sitten saanut irtona vaan täytyi ostaa koko tanko, hinta oli jotain 130€/kpl

    Leave a comment:


  • Remolux
    replied
    Mulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e

    Leave a comment:


  • Soad
    replied
    Itellä loppu pre mallista täysin vastaavat kolinat raidetangonpään vaihdolla.. Autokeskus vaihtoi alustankin ennen kuin paikallistivat vian.

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Viellä ei ole ollut asiaa järin huonoille teille tuon operaation jälkeen mutta ei ainakaan ole kolissu arkisissa töyssyissä ja menossaPitääs kirjoitella tähän kun tulee mökillä käytyä ja osuu sopivat röykyt kohdalleen

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied
    Rauhoittuiko kolinat koiranluiden vaihdolla?

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Koirainluissa ehkä pientä välystä.Kävin pienen lenkin testaamassa ja jotenkin tuntuu ehkä jämäkältä/tiiviimmältä paikat.
    Taitaa olla "mututuntumaa". Nimittäin normaali ajettavuuteen noilla ei ole mitään merkitystä vaikka repisi koko vakaajat pois. Kilpa-autot ja radalla kaahailu sitten erikseen
    Kannattaa kokeilla ajaa mukulakivellä/nimismiehen kiharalla myös jarrua vasten, näin suljetaan pois alatukivarsien pallonivelien lotinoita.
    Monesta autosta olen parantanut noita etupään lotinoita tekemällä alatukivarsien ulompiin palloniveliin rasvanipat ja pumppaamalla niihin hiukan vaseliinia rässillä.
    Samalla niistä tuleekin sitten ns ikuiset isältä - pojalle kestävät nivelet. Tehtaalla niihin ei juuri rasvaa laiteta.
    Ei tällä kikalla mistaan vanhoista välijistä nivelistä uusia tehdä mutta moniin lotinoihin on auttanut.

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Nyt olis vaihdatettu kallistuksenvakaajan runkokumit ja koiranluut.
    Kumit oli viellä lähes "kuin uudet",mut vaihtoon meni kun oli moiset tullut hankittua.
    Koirainluissa ehkä pientä välystä.Kävin pienen lenkin testaamassa ja jotenkin tuntuu ehkä jämäkältä/tiiviimmältä paikat.Silti ehkä viellä jossain kumminkin olisi petraamksen varaakin.Tarvii viellä päästä johonkin hiekkatielle missä äänen kesällä parhaiten paikallisti.
    Mitähän kilkettä seuraavaksi alkaisi vaihteleen jos kolinat jatkuvat yhä?

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Saattaisipa olla tietty tuokin.Vaihdetaan nyt ensiksi tilauksesa olevat osat ja hiekkateille kurvailemaan ja testaamaan..Sen jälkeen lisää osia tilaukseen..

    Leave a comment:


  • Raimo Miettinen
    replied
    http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?p=37526#p37526 Onkohan samaa ongelmaa?

    Leave a comment:


  • kemo81
    replied
    Nyt kävin hakemassa uudet ...bilstein koiranluut kl-varaosasta ja tilaukseen lähti myös nuo runkokumitkin.Taidan repiä paikat auki vasta kun nuo saapuu ja asennella ne sit yhtä aikaa..Sen jälkeen olis varmaan syytä käydä säädättään kulmat kuntoon vai?

    Leave a comment:


  • juki85
    replied
    Originally posted by kemo81 View Post
    Voisiko vikana olla yksinkertaisuudessaan tiensä päässä olevat "koiranluut"?
    Koiranluut ovat varmastikin halvimmasta päästä jos kokeilemalla lähtee korjaamaan, samoin kuin kallistuksenvakaajan runkokumit. Ebay.de:stä vaikka Meyle HD:tä tilaukseen.

    Leave a comment:

Working...
X