Originally posted by kemo81
View Post
E9x Lci etupään kolinoita
Collapse
X
-
Kannattaa laittaa öljyä sinne ennenku menee väljäks
Itellä ollu tapana tehä tuo heti ku ostan uuden auton. Miettikäähän miten pitkään kuorma-autoissa kestää nivelet kun niitä rasvataan. Saisivat tehdä tehtaalla jo rasvanipat noihin niin kestäisi varmasti monenkin auton eliniäin
-
Nostellaan vanhaa kun liittyy hieman omaan ongelmaani.
Eli -09 x-drivestä menee etuiskarit vaihtoon ja samalla vaihtaisi mielellään iskarin ylätukikumit. X- driven kumilimput on eri osanumerolla kuin tavalliset, joten heräsi kysymys, että mitä noissa on eroa keskenään? Korkeus, iskarin varren reikä vai erilainen rakenne? Tavallisen tukikumit on huomattavasti helpommat löytää ja ovat melkein puolet halvemmat kuin x-driven vastaavat.
Edit. Eipä enää mitään. Tieto löytyi alustan päivitystopicistaLast edited by baku; 18-02-2016, 14:57.
Leave a comment:
-
Painoitko öljyä menemään alakautta jollain konstein iskarin yläpäähän?Originally posted by Remolux View PostMulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e
Leave a comment:
-
Itse edellisen pirssin(e91) iskarin yläpäihin suihkin spray mallin jotai voitelu ainetta ja kaikkiin mahdollisiin niveliin injektioneulalla öljyä lakkasi siitä narinat ja nitinät kyllä ainakin hetkellisesti.Tuohon nykyseen voisi sitäkin tietty testata.Joskin jos joku paikka on väljä niin ei sitä öljyllä poistaOriginally posted by Remolux View PostMulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e
Leave a comment:
-
Itsellä oli reilusti alle 80tkm ajettu kun molemmat raidetangon sisäpäät olivat kuluneet todellä väljäksi, sisä päitä ei ainakaan pari vuotta sitten saanut irtona vaan täytyi ostaa koko tanko, hinta oli jotain 130€/kplOriginally posted by Soad View PostItellä loppu pre mallista täysin vastaavat kolinat raidetangonpään vaihdolla.. Autokeskus vaihtoi alustankin ennen kuin paikallistivat vian.
Leave a comment:
-
Mulla loppu kolinat ko suhuuttelin teflon voiteluainetta iskarin yläpäähän ja annoin vaikuttaa kunnolla.. Ei ois kuulemma eka kerta ko e90 yläpää on jumissa... Ilmeisesti ei kestä ko ei osakaan maksa alkuperäsenä ko 39e
Leave a comment:
-
Itellä loppu pre mallista täysin vastaavat kolinat raidetangonpään vaihdolla.. Autokeskus vaihtoi alustankin ennen kuin paikallistivat vian.
Leave a comment:
-
Viellä ei ole ollut asiaa järin huonoille teille tuon operaation jälkeen mutta ei ainakaan ole kolissu arkisissa töyssyissä ja menossa
Pitääs kirjoitella tähän kun tulee mökillä käytyä ja osuu sopivat röykyt kohdalleen
Leave a comment:
-
Taitaa olla "mututuntumaa". Nimittäin normaali ajettavuuteen noilla ei ole mitään merkitystä vaikka repisi koko vakaajat pois. Kilpa-autot ja radalla kaahailu sitten erikseenOriginally posted by kemo81 View PostKoirainluissa ehkä pientä välystä.Kävin pienen lenkin testaamassa ja jotenkin tuntuu ehkä jämäkältä/tiiviimmältä paikat.
Kannattaa kokeilla ajaa mukulakivellä/nimismiehen kiharalla myös jarrua vasten, näin suljetaan pois alatukivarsien pallonivelien lotinoita.
Monesta autosta olen parantanut noita etupään lotinoita tekemällä alatukivarsien ulompiin palloniveliin rasvanipat ja pumppaamalla niihin hiukan vaseliinia rässillä.
Samalla niistä tuleekin sitten ns ikuiset isältä - pojalle kestävät nivelet. Tehtaalla niihin ei juuri rasvaa laiteta.
Ei tällä kikalla mistaan vanhoista välijistä nivelistä uusia tehdä mutta moniin lotinoihin on auttanut.
Leave a comment:
-
Nyt olis vaihdatettu kallistuksenvakaajan runkokumit ja koiranluut.
Kumit oli viellä lähes "kuin uudet",mut vaihtoon meni kun oli moiset tullut hankittua.
Koirainluissa ehkä pientä välystä.Kävin pienen lenkin testaamassa ja jotenkin tuntuu ehkä jämäkältä/tiiviimmältä paikat.Silti ehkä viellä jossain kumminkin olisi petraamksen varaakin.Tarvii viellä päästä johonkin hiekkatielle missä äänen kesällä parhaiten paikallisti.
Mitähän kilkettä seuraavaksi alkaisi vaihteleen jos kolinat jatkuvat yhä?
Leave a comment:
-
Saattaisipa olla tietty tuokin.Vaihdetaan nyt ensiksi tilauksesa olevat osat ja hiekkateille kurvailemaan ja testaamaan..Sen jälkeen lisää osia tilaukseen..
Leave a comment:
-
-
Nyt kävin hakemassa uudet ...bilstein koiranluut kl-varaosasta ja tilaukseen lähti myös nuo runkokumitkin.Taidan repiä paikat auki vasta kun nuo saapuu ja asennella ne sit yhtä aikaa..Sen jälkeen olis varmaan syytä käydä säädättään kulmat kuntoon vai?
Leave a comment:
-
Koiranluut ovat varmastikin halvimmasta päästä jos kokeilemalla lähtee korjaamaan, samoin kuin kallistuksenvakaajan runkokumit. Ebay.de:stä vaikka Meyle HD:tä tilaukseen.Originally posted by kemo81 View PostVoisiko vikana olla yksinkertaisuudessaan tiensä päässä olevat "koiranluut"?
Leave a comment:
Leave a comment: