Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 320si faktoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    E90 320si faktoja?

    Hei, viisaammat kertokoon.. Onko tuo WTCC luokiteltu 320 miten kestävä ja kannattava hankinta?
    Tuollaisia nyt tullu tovi kyylättyä mobilesta. Kulutus ei näköjään ole mikään pieni..vrt kutosien kulutuksiin.
    Sopurahaan noita saksassa myydään, meneeköhän vastaavan e90 320 veroissa. :think

    Vai kannattaisko kääntää suoraan E90 325-330 malleihin..
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II
  • wibzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 149
    • Muurame

    #2
    Originally posted by Enliz View Post
    Hei, viisaammat kertokoon.. Onko tuo WTCC luokiteltu 320 miten kestävä ja kannattava hankinta?
    Tuollaisia nyt tullu tovi kyylättyä mobilesta. Kulutus ei näköjään ole mikään pieni..vrt kutosien kulutuksiin.
    Sopurahaan noita saksassa myydään, meneeköhän vastaavan e90 320 veroissa. :think

    Vai kannattaisko kääntää suoraan E90 325-330 malleihin..
    Kerran koeajaneeni tuollaista en välttämättä valitsisi tällaista peliä vaan investoisin 325/330 akselille. Kulutus tosiaan menee siellä 9-11l/100km tienoilla ja moottoria saa käskyttää melko korkeilla kierroksilla, että laitos alkaa liikkumaan. Kutosilla saa about samalla kulutuksella huomattavasti enemmän potkua ja alempaa.

    Mahdolliset korjauskustannukset on varmaan näissä myös huomattavasti korkeammat vs. normaali 320 tai 325/330. Veikkaan, että verottaja ei osaa erotella 320 vs 320si malleja, tuskin näitä edes kovin montaa suomessa on?
    E91 320dA -06

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      #3
      Originally posted by wibzu View Post
      Kerran koeajaneeni tuollaista en välttämättä valitsisi tällaista peliä vaan investoisin 325/330 akselille. Kulutus tosiaan menee siellä 9-11l/100km tienoilla ja moottoria saa käskyttää melko korkeilla kierroksilla, että laitos alkaa liikkumaan. Kutosilla saa about samalla kulutuksella huomattavasti enemmän potkua ja alempaa.

      Mahdolliset korjauskustannukset on varmaan näissä myös huomattavasti korkeammat vs. normaali 320 tai 325/330. Veikkaan, että verottaja ei osaa erotella 320 vs 320si malleja, tuskin näitä edes kovin montaa suomessa on?
      Joo lähinnä aloin miettii et miten kestävä koneena tuo on.. Mäytti saksassa muutama myynnissä oleva "kone rikkoisena" jonka takia lähinnä aloin kyselemään..
      Tota mietin kanssa että varmaa aika paljon puutuneempi nelosena on, ja varsinkin vasta yläkierroksilla "liikahtaa"

      Eikös näitä muutamia taida foorumillakin olla, ainakin jotain vanhoja topikkeja löysin.. näitähän ei ollu tehty ku kaiketi 2600kpl.. liekö monta suomeen tullut
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Itsekin tuota harkitsin lähinnä sen harvinasuuden takia. Päätin olla ostamatta kun päästöt/teho/kulutus on tosi huonossa suhteessa. Itsekin havainnut, että monesta on naulat solmussa. Olisko kiristäjässä jotain feelua... Mitään vanoksiahan tossa ei oo. Esim uudempi 320i on ihan joka suhteessa huomattavasti fiksumpi valinta. Tuontia ajatellen 325 päästöt ovat peienemmät.

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1121
          • suomi

          #5
          lohkon pinnoitteesta lähtee palanen...usemmastakin autosta 2010 on lohko päivittynyt(toki myös männät). ncmotorsport nimimerkillä tuollainen auto uudella lohkolla on,uskoisin että olisi myynnissä auto jos sikseen tulee...

          itse en missään nimessä ostaisi 320si joka on vanhalla lohkolla. uusi lohko sen 3000e lähemmäs.
          Last edited by arben; 17-09-2012, 18:40.

          Comment

          • NCmotorsport
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 645
            • Naantali

            #6
            Originally posted by Juppe View Post
            Itsekin tuota harkitsin lähinnä sen harvinasuuden takia. Päätin olla ostamatta kun päästöt/teho/kulutus on tosi huonossa suhteessa. Itsekin havainnut, että monesta on naulat solmussa. Olisko kiristäjässä jotain feelua... Mitään vanoksiahan tossa ei oo. Esim uudempi 320i on ihan joka suhteessa huomattavasti fiksumpi valinta. Tuontia ajatellen 325 päästöt ovat peienemmät.
            Koneesta kyllä löytyy vanokset. valvetronikkia taas ei. ja tosiaan huonosti käyvä 320si on todennäköisesti juurikin lohko vikainen. lohkossa oleva pinnoite tosiaan halkeilee ja lähtee irti omia aikojaan. lohkoon on tullut päivytys 2010 jonka jälkeen pinnoitetta ei enää ole. ketjunkiristäjä on sama mitä ihan perus 320i ssä.
            Last edited by NCmotorsport; 17-09-2012, 19:44.

            Comment

            • defa
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 40

              #7
              Koneita on tosiaan vaihdettu monesta vasta pari-kolmekymppiä ajetusta saksan autosta. Että löysä värkki tuntuu olevan ja käytännön kulutus on enemmän kuin kuutoskoneisilla
              Välitykset on todella lyhyet, kone kiertää satasen vauhdissa kuutosvaihteella muistaakseni reilusti yli kolmea tonnia. Vastaa siis "normilaatikon" jotain nelospykälää.

              M-sport pakettihan kuului noihin si-koneisiin vakiona jos nyt pitää jotain plussia hakea...

              Comment

              • Enliz
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 1503
                • Espoo

                #8
                Kiitoksia infoista. Kyllä taitaa jäädä tämä si-malli väliin. hiukan noi "alkaen" hinnat ihmetyttikin..
                now: Mercedes Benz 350e AMG
                ex: f30 320i M-Sport
                ex: e46 320i M-Sport II
                ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                ex: e36 316i Compact
                ex: e39 530i M-Sport
                ex: e46 320Cd M-Sport II

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎