Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 335i Subframe kumipuslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 40
    • Switzerland

    E91 335i Subframe kumipuslat

    Alla on nyt pari kuukautta ollut 2009 mallinen 100k ajettu 335i manuaali, ja on tullut heti ostohetkestä lähtien kiinnitettyä huomiota takapään välyksiin.

    Vaihdetta vaihdettaessa (veto päällä/pois) sekä eteen ja taakse veivaamisessa tuntuu tuo perän tuenta olevan jotenkin puutteellinen. ahtauduin osittain auton alle kameran kanssa ja kuvista tuntuisi näkyvän tasauspyörästön tuennan kumien hajoaminen (?). tässä pari otosta:






    Jälkimmäisestä kuvasta näkyy, miten kiinnityspultti näyttäisi olevan aivan holkin toisessa reunassa (positio 12).

    Onko tämän holkin vaihto hankalaa? Onko tasauspyörästö kiinni ainoastaan kohdista 16, 12 ja 13? Ajattelin samalla vaihtaa apurungon etu- ja takakiinnityspuslat (positiot 3 ja 2).


    Selasin E90post.com:a, josta löytyi työkalu noille apurungon isommille puslille http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/...33%36%20Models

    Löytyisikö tämän työkalun mittoja (holkin sisä/ulkohalkaisija) joltakin? 400$ on hieman korkea hinta yhtä käyttökertaa varten..

    uudet puslat tilasin Powerflexiltä.
  • sassi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 412
    • Nivala

    #2
    Originally posted by mixah View Post
    Alla on nyt pari kuukautta ollut 2009 mallinen 100k ajettu 335i manuaali, ja on tullut heti ostohetkestä lähtien kiinnitettyä huomiota takapään välyksiin.

    -snip-

    uudet puslat tilasin Powerflexiltä.

    Kannattaa lukaista tämä jos et ole jo lukenut: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=244676
    Tuolla myös juttua ulosvetäjästä, jolla homma onnistuu.

    Viime lauantaina Casull vaihtoi minunkin E90:iin nuo taka-apurungon puslat (laitettiin nuo M3 puslat tilalle) ja vaikutus takapään toimintaan on suorastaan käsittämätön! Tässä 142tkm ajetussa nuo alkuperäiset puslat olivat näennäisen hyvässä kunnossa, eikä ne antaneet nitkuttaessa helposti periksi, mutta silti perä "leijui" ja ohjaili kiihdytyksissä ja kaistanvaihdoissa. Nyt perä on kuin yhtä puuta, kulkusuunta ei muutu vaikka kesken tiukan kurvin on isoja heittoja, eikä ohitustilanteessa siirtyessä vasemmalle kaistalle perä tee enää omia liikkujaan, vaan kulkee tikkusuoraan.
    Hinta-laatusuhteeltaan paras alustanpäivitys mitä minun omistamiini kotteroihin on koskaan tehty, nyt pitäisi ehkä vaihtaa vielä eteen reaktiotangon puslat...
    --
    Sassi
    - F10 530d
    - KTM 690 Enduro
    Ex. E90 330d, E46 330d

    Comment

    • mixah
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 40
      • Switzerland

      #3
      Kiitti vinkistä. Ei ole tuota aiemmin tullut vastaan. M3 palikat taitavat olla powerflexejä edullisemmat? Vajaa 200 puntaa tuli hintaa rahteineen.

      Comment

      • Kale79
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 150

        #4
        Mistähän noita M3 apurungon puslia kannattais tilata ja osaisko kukaan suositella osaavaa pajaa täältä riihimäen lähistöltä joka asentaisi ne? Kannattaisiko samalla uusia taakse muitakin ns. tyyppivikaisia puslia?

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #5
          Originally posted by Kale79 View Post
          Mistähän noita M3 apurungon puslia kannattais tilata ja osaisko kukaan suositella osaavaa pajaa täältä riihimäen lähistöltä joka asentaisi ne? Kannattaisiko samalla uusia taakse muitakin ns. tyyppivikaisia puslia?
          Ite tilasin Espoon Laakkoselta kaikki 4.

          69€/kpl nuo maksaa ja oem-osaa ainakin itse suosin.
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            186€ tuli loppujen lopuksi masamaan nuo M3:n apurungon puslat Laakkosella
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Kennedy
              Bimmer Rookie
              • Feb 2003
              • 103
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by JP-76 View Post
              186€ tuli loppujen lopuksi masamaan nuo M3:n apurungon puslat Laakkosella
              Olisiko mahdollista saada kunnon kuvia noista puslista sekä vanhoista sitten kanssa?


              Tuo kuva on loppupeleissä aika kuppanen yrittää vertailla ulkonäköä.
              Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
              Passat '13
              Ex: E91LCI, A3 TDI

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎