Originally posted by Banned
View Post
e91 valoissa ongelmia
Collapse
X
-
Sama minulla. Yhtään kovemmin kaasuttaessa xenonit värisi ja räpsyi päälle ja pois ja vikaa etsittiin vaikka mistä. Syy oli lopulta nuo muovitangot. Itselläkin toisella puolen roikkui yhden kiinnityksen varassa enää eli pääsi heilumaan melkoisesti auton mukana.
-
Saattaa olla säätötangot poikki lampun sisältä. Aika heppoiset muovitangot kääntelee noita valoja. Omasta oli mennyt poikki ja lisäksi koko umpio keikkui yhden tukipisteen varassa, joten korkeussäätö meni miten sattuu. Ennen kun tämän huomasin, niin vaihtelin turhaan anturinkin takaa ja tinailin johdot paremmin, kun oli kuori kulunut.Originally posted by Semiamis View PostEn ole vielä ehtinyt katsomaan tuota lokarin alle sukeltavaa johtoa. Kun nyt hallille menen, niin sitten...Mutta nyt on valoihin taas palannut epälooginen toiminta. Siis eikö todellakaan kenelläkään muulla ole ollut vastaavaa ongelmaa? Alkaa olla jo epätoivoista tuo vianhaku. Saksalaisilta foorumeilta lueskelin, että jos säätömoottori on toiselta puolen rikki, se voisi aiheuttaa sen että molemmilla puolilla suuntaus ei toimi. Voiko näin olla? Kaikki neuvo, tieto ja muu otetaan vastaan mieluusti.
Niin ja miksi tuossa on myös etuakselilla sensori? Autossa kun ei ainakaan tietääkseni ole adaptiivisia valoja. Kun eikö etuakselin anturin takoitus ole haistella, että mihin suuntaan renkaat näyttää ja ohjailla valoja sen mukaan?
Taas kerran iso kiitos kaikille tietäjille!
Edit: etummainen anturi haistelee myös korkeutta. Se kun on tukivarressa kiinni.
Leave a comment:
-
Valo-ongelma
Mistähän täällä pohjoisessa (Rovaniemi) löytyy lähin paikka / henkilö joka voi tuon softan ajaa purkkiin uudelleen sisään?Originally posted by WSE1 View PostFRM moduuleissa on ollut juotosvikoja. Jos valo toimii mutta herjaa tulee on kyseessä pääosin juotosvika. Jos sen sijaan valo ei toimi ja herjaa tulee mutta johtimet ja polttimo ok niin moduulin softa on blokannut ko. valon pois toiminnasta liiallisten katkosten vuoksi. Voi palauttaa toimintaan ajamalla purkille uuden softan.
Autona 325d Touring, vm 2007 (e91). iDrive herjaa rear left ja rear right light failurea. Hehkut ja niiden aluslevyt vaihdettu molemmille puolille. Yleismittarilla katsottuna ulommille parkeille ei tule virtaa ollenkaan. Johtosarjaa olen käynyt läpi sen mitä ilman isompia purku-urakoita pystyy tarkistamaan ja ne on kuin pakasta vedettyjä. Ongelma ei siis ole takaluukun valoissa vaan kiinteissä pilareissa olevissa.
Schmiedmannilla näyttäis pari satkua maksavan tuo moduuli mutta voisi ensin kokeilla tuota ohjelmointia.
Leave a comment:
-
En ole vielä ehtinyt katsomaan tuota lokarin alle sukeltavaa johtoa. Kun nyt hallille menen, niin sitten...Mutta nyt on valoihin taas palannut epälooginen toiminta. Siis eikö todellakaan kenelläkään muulla ole ollut vastaavaa ongelmaa? Alkaa olla jo epätoivoista tuo vianhaku. Saksalaisilta foorumeilta lueskelin, että jos säätömoottori on toiselta puolen rikki, se voisi aiheuttaa sen että molemmilla puolilla suuntaus ei toimi. Voiko näin olla? Kaikki neuvo, tieto ja muu otetaan vastaan mieluusti.
Niin ja miksi tuossa on myös etuakselilla sensori? Autossa kun ei ainakaan tietääkseni ole adaptiivisia valoja. Kun eikö etuakselin anturin takoitus ole haistella, että mihin suuntaan renkaat näyttää ja ohjailla valoja sen mukaan?
Taas kerran iso kiitos kaikille tietäjille!Last edited by Semiamis; 24-01-2017, 22:33.
Leave a comment:
-
Originally posted by Semiamis View PostOnko heittää jotain potentiaalista paikkaa, missä todennäköisesti katkos voisi olla? En kyllä tarkistanut, että johdot olisivat ehjät. Oletin, että ovat, koska aiemmin säätömoottorit ovat kyllä ajaneet valoja ylös ja alas. Toiminta on ollut vain epäloogista. Johdot olivat n. kuukauden irti. Liittimet olivat irroitettuna umpioiden sisällä ja kiinnitetty nippusiteillä siten, että eivät päässeet heilumaan vapaasti.
Sieltä suunnin mistä ne lähtee sisälokarin uumeniin.
Leave a comment:
-
Onko heittää jotain potentiaalista paikkaa, missä todennäköisesti katkos voisi olla? En kyllä tarkistanut, että johdot olisivat ehjät. Oletin, että ovat, koska aiemmin säätömoottorit ovat kyllä ajaneet valoja ylös ja alas. Toiminta on ollut vain epäloogista. Johdot olivat n. kuukauden irti. Liittimet olivat irroitettuna umpioiden sisällä ja kiinnitetty nippusiteillä siten, että eivät päässeet heilumaan vapaasti.
Leave a comment:
-
Katsoitko ettei piuhat ole poikki?Originally posted by Semiamis View PostEi ole aloituspostaajan kanssa sama ongelma, mutta lainataan topiccia.
Eli ongelmana on vm. 2006 E91 320d pre-lci xenoneilla. FRM:llä makasi (ja varmaan makaa edelleen) vikakoodi 9CB6 LWR-Spülenanbriss.
Vaihdoin taka-akselille tulevan anturin uuteen, mutta ajovalot eivät edelleenkään säädy mihinkään. Aiemmin valot kyllä liikkuivat, mutta täysin epäloogisesti. Välillä liike saattoi olla ylös-alas, joskus alas-ylös, joskus toinen alas, toinen ylös... Otin molemmilta puolilta säätömoottoreilta piuhat irti, jotten sokaisisi ihan jokaista vastaantulijaa.
Nyt takana on tosiaan uusi (käytetty, purkuautosta) anturi ja laitoin moottoreille menevät johdot takaisin. Mutta ajovalot eivät tosiaan liiku mihinkään. Olisiko kenelläkään mitään hyvää neuvoa, että mitä sitä seuraavaksi alkaisi ihmettelemään? Koodit olisi varmaan syytä ainakin lukaista, mutta vaatiiko tuo anturin vaihto myös koodaamisen, että lähtee toimimaan? Eikö jollain BMW:n softalla pysty ajamaan säätömoottoreita, jotta saisi ainakin ne todettua ehjiksi?
Kiitos ja kumarrus!
Leave a comment:
-
Ei ole aloituspostaajan kanssa sama ongelma, mutta lainataan topiccia.
Eli ongelmana on vm. 2006 E91 320d pre-lci xenoneilla. FRM:llä makasi (ja varmaan makaa edelleen) vikakoodi 9CB6 LWR-Spülenanbriss.
Vaihdoin taka-akselille tulevan anturin uuteen, mutta ajovalot eivät edelleenkään säädy mihinkään. Aiemmin valot kyllä liikkuivat, mutta täysin epäloogisesti. Välillä liike saattoi olla ylös-alas, joskus alas-ylös, joskus toinen alas, toinen ylös... Otin molemmilta puolilta säätömoottoreilta piuhat irti, jotten sokaisisi ihan jokaista vastaantulijaa.
Nyt takana on tosiaan uusi (käytetty, purkuautosta) anturi ja laitoin moottoreille menevät johdot takaisin. Mutta ajovalot eivät tosiaan liiku mihinkään. Olisiko kenelläkään mitään hyvää neuvoa, että mitä sitä seuraavaksi alkaisi ihmettelemään? Koodit olisi varmaan syytä ainakin lukaista, mutta vaatiiko tuo anturin vaihto myös koodaamisen, että lähtee toimimaan? Eikö jollain BMW:n softalla pysty ajamaan säätömoottoreita, jotta saisi ainakin ne todettua ehjiksi?
Kiitos ja kumarrus!
Leave a comment:
-
Originally posted by jsp91 View PostTäällä on vähän samanlainen ongelma. Eli autona E91 318d -07 Pre LCI. Vilkut vilkkuu turbo vauhdilla niin kuin olis poltin palanut, myös ajotietokone herjaa vilkuista vaikka kaikki polttimot ovat ehjiä. Herjaa myös taka -ja etusumareista, nekin ehjiiä. Pitääkö tuohon nyt valomoduuli vaihtaa vai saisiko tuon jotenki koodattua? Pesin muuten penkit tekstiilipesurilla pari viikkoa sitten ja ongelmat alkoivat seuraavana päivänä. Oisko joku liitin saanut kosteutta? Vai onko vain sattumaa :think
Edit: Vika korjaantui aukaisemalla valomoduulin ja crctä piirilevylle, ilmeisesti oli saanut kosteutta ja hapettunut.
Pystyykö joku heittaan että mistä sen valomoduulin löytää ja onko jollaki kuvia siitä. Itellä takaluukun parkit pimiänä ja sillon tällön heittelee ajo ja mittarivalot pois päältä mutta jännästi saa syttyyn kaikki ku panee sumarit päälle.
Leave a comment:
-
Täällä on vähän samanlainen ongelma. Eli autona E91 318d -07 Pre LCI. Vilkut vilkkuu turbo vauhdilla niin kuin olis poltin palanut, myös ajotietokone herjaa vilkuista vaikka kaikki polttimot ovat ehjiä. Herjaa myös taka -ja etusumareista, nekin ehjiiä. Pitääkö tuohon nyt valomoduuli vaihtaa vai saisiko tuon jotenki koodattua? Pesin muuten penkit tekstiilipesurilla pari viikkoa sitten ja ongelmat alkoivat seuraavana päivänä. Oisko joku liitin saanut kosteutta? Vai onko vain sattumaa :think
Edit: Vika korjaantui aukaisemalla valomoduulin ja crctä piirilevylle, ilmeisesti oli saanut kosteutta ja hapettunut.Last edited by jsp91; 26-03-2015, 18:36.
Leave a comment:
-
FRM moduuleissa on ollut juotosvikoja. Jos valo toimii mutta herjaa tulee on kyseessä pääosin juotosvika. Jos sen sijaan valo ei toimi ja herjaa tulee mutta johtimet ja polttimo ok niin moduulin softa on blokannut ko. valon pois toiminnasta liiallisten katkosten vuoksi. Voi palauttaa toimintaan ajamalla purkille uuden softan.
Leave a comment:
-
samaa vikaa
Täällä alkoi ensin oikeanpuoleinen takavilkku temppuilemaan, käynnistettäessä ei mitään ongelmia, vähän ajan päästä ilmoitti että vilkku on palanut. VAihdettiin vilkut eteen ja taakse, kaikki valot toimii ja silti vaan vittuilee että joku lamppu palanut.
Leave a comment:
-
Ensi viikon lopulla tulossa sinnepäin niin voin tarvittaessa lukasta koodit, ilmottele jos tarvit!
Valittaako se ihan kaikista valoista vai esim. vain ajovaloista ? Koodaamallahan noista saa vikatarkistuksen pois, mutta jos se ihan kaikista polttimoista antaa koodia niin ei kannata.
Leave a comment:
-
Originally posted by JP-76 View PostMillä valoilla auto, minkä ikäinen?
Pieni lisäinformaatio autosta/paikkakunnasta sigussakin olis hyvä olla, noin jatkoa ajatellen. Paikkakunta siksi, että jos haluat että joku koodauswelho foorumilta lukee vaikka alkuun autostasi vikakoodit niin löytyy apu helpommin.
Ei taida tuo "lyyli" olla mikään paikkakunta...???
Elikkä ihan perus valoilla ja 2006.
Auto sijaitsee Vaasassa.
Vikakoodien luvussa viaksi tulee valomoduuli mutta valot pelaavat täysin.
Leave a comment:
Leave a comment: