Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 335Ci moottorin lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zenith-
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 2
    • Seinäjoki

    E92 335Ci moottorin lämmöt

    Moro!

    Päivitin juuri autoni ja ostin 2007-mallisen 335CiA:n vanhan E46 coupen tilalle. Ensimmäistä pidempää matkaa ajellessa minua alkoi ihmetyttää miten hitaasti öljyn lämmöt nousivat moottorissa. Lämmöt pysyivät pitkään mittarin asteikon alapäässä, noin 70-80 asteessa, eivätkä koko matkan aikana nousseet keskelle asteikkoa(120 astetta?). Onko tämä normaalia nykyisissä turbokoneissa vai pitäisikö lämpömittarin viisarin pysyä keskellä vanhaan malliin?

    Edellisessä Saksasta haetussa 325Ci:ssä lämmöt nousivat myöskin hitaasti alussa, mutta termostaatin vaihdon jälkeen lämpeni huomattavasti paremmin ja viisari pysyi tiukasti keskellä asteikkoa. Uusi 335Ci on myös tuontiauto (alunperin Baltian suunnalta), eli ei ilmeisesti ole kylmän pohjolan malli. Kannattaako tuolle tehdä jotain vai onko normaalia, että moottori lämpenee huomattavasti hitaammin kuin vanha vapari? :think
    BMW E92 335CiA M-Sport -07
    BMW E46 325Ci -01 -MYYNNISSÄ!
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5150
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Zenith- View Post
    Moro!

    Päivitin juuri autoni ja ostin 2007-mallisen 335CiA:n vanhan E46 coupen tilalle. Ensimmäistä pidempää matkaa ajellessa minua alkoi ihmetyttää miten hitaasti öljyn lämmöt nousivat moottorissa. Lämmöt pysyivät pitkään mittarin asteikon alapäässä, noin 70-80 asteessa, eivätkä koko matkan aikana nousseet keskelle asteikkoa(120 astetta?). Onko tämä normaalia nykyisissä turbokoneissa vai pitäisikö lämpömittarin viisarin pysyä keskellä vanhaan malliin?

    Edellisessä Saksasta haetussa 325Ci:ssä lämmöt nousivat myöskin hitaasti alussa, mutta termostaatin vaihdon jälkeen lämpeni huomattavasti paremmin ja viisari pysyi tiukasti keskellä asteikkoa. Uusi 335Ci on myös tuontiauto (alunperin Baltian suunnalta), eli ei ilmeisesti ole kylmän pohjolan malli. Kannattaako tuolle tehdä jotain vai onko normaalia, että moottori lämpenee huomattavasti hitaammin kuin vanha vapari? :think
    Termari vaihtoon ja vesipumppu samalla jos ei ole tietoa onko vielä vaihettu ja alkaa jo kilsoja olla. Samalla tavalla ne lämmöt pitäs nousta siinä uudessakin.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Sekoitetaanko tässä nyt öljynlämmöt ja jäähdytysnesteen lämmöt keskenään..? Eihän öljynlämmöt kuulu 120:ssä ollakaan, ei tosin jäähdytysnesteetkään.

      Tarkista moottorinlämpötila sieltä salavalikosta.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #4
        Samaa mietin itsekkin,kun 325:ssa näkyy vain nesteenlämmöt taulussa ja 335 öljynlämpö
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Johto
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 378
          • Finnland

          #5
          335i:ssä öljynlämmöt tosiaan mittaristossa omassa viisarissaan ja jäähdytinnesteen lämpötilan näkee mittariston salavalikon kautta. Mutta joka tapauksessa omat kokemukset ovat, että ainakin 335i:ssä menee suhteellisen kauan, että öljynlämmön viisari värähtää. Lämmintä alkaa kyllä puhaltamaan melkein samantien ( = jäähdytinnesteen lämpötila).
          Mercedes-AMG C63 T-Modell.

          EX:F80 M3 Mineral Weiss
          EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

          Comment

          • Zenith-
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 2
            • Seinäjoki

            #6
            Jeps, näköjään pientä sekaannusta tässä tullut Ei tullut yhtään ajateltua, että vanhoissa malleissa on tosiaan jäähdytysnesteen lämpötilamittari ja tuossa öljynlämpö. Sehän selittää jo paljon... Pitää katsella lämpöjä vielä salavalikon kautta!
            BMW E92 335CiA M-Sport -07
            BMW E46 325Ci -01 -MYYNNISSÄ!

            Comment

            • tnurmine
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 98
              • Vantaa

              #7
              Minullekkin samainen kotteromalli on uudehko tuttavuus.

              Kyllä menee näillä keleillä se 10-20km, ennenkuin ÖLJYN lämpömittari alkaa liikahtaan. Minulla hieman alle 110C on maksimi, mitä näillä keleillä normaalissa matka-ajossa tuohon mittariin tulee.

              Eli kaikki ookoo. Hieman se tietysti harmittaa, kun joutuu kylmiltään pitkään hiihteleen, ennenkuin voi alkaan polkemaan. Mitä olen lueskellut, niin olisi hyvä saada ne öljyn lämmöt tuonne 100C, ennenkuin alkaa moottoria suuremmin kuormittamaan.

              Itse olen taasen ihmetellyt bensankulutusta. Minulle vaihdettiin jokin aika sitten HPFP ja kaikki suuttimet. Ennen remppaa maantiellä pääsi 7.5...8l/100km. Silloin oli vielä ehkä +15C...+20C lämmintä.
              Rempan jälkeen en enää yli +5C kelissä ole päässyt testaamaan, mutta maantiellä ei enää meinaa alle 9 litran selvitä. Samaten tuo hetkellinen kulutuslukema pompsahtaa helposti tappiin, eli tuohon 39,5l, melko hitaallakin kiihdytyksellä.
              Nyt vaan mietin, että johtuuko kulutuksen nousu tuosta rempasta, vai kelien viilentymisestä? Olen kyllä lukenut, että talvella kulutus nousisi reippaasti, mutta pompsahtaako se kulutus jo kun elohopea tippuu alle +10C?
              Voipi olla, että selviää vasta ensi kesänä...
              Last edited by tnurmine; 19-11-2012, 19:35.

              Comment

              • Mikaatm
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 559
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Eihän öljynlämmöt kuulu 120:ssä ollakaan, ei tosin jäähdytysnesteetkään.
                Ei tarvii kovinkaan paljoa edes näillä +5 asteen ulkolämpötilalla ajella kaupunkia ajoa niin öljynlämmöt on siellä 100-120. Kesällä aivan normaali siellä 120 molemminpuolin.

                Radalla ajaessa nousee 140 tai vähän ylikin.

                Omassa autossa on viel tehokkaampi flekti ja lisävedenjäähdytin, joilla on varmasti merkitystä myös öljynlämpötiloihin.

                Edit: Topikin aloittajalle, sanoisin että aivan normaalisti toimii noin.
                Last edited by Mikaatm; 19-11-2012, 19:43.
                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                Comment

                • Johto
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 378
                  • Finnland

                  #9
                  Ainiin, tulipa vasta mieleen. Jos olen oikein ymmärtänyt niin ihan alkupään malleissa ei ole keulassa öljynjäähdytintä, mutta esim. omassa vm.2008 on. Vaikuttaa myös varmasti osaltaan suuntaan tai toiseen.

                  Tässä on (tunnistaa ympyröidyistä öljylinjoista): http://img217.imageshack.us/img217/9031/jkn54b30ef7.jpg

                  Tässä ei: http://www.pbase.com/panzer948/image...8/original.jpg
                  Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                  EX:F80 M3 Mineral Weiss
                  EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    #10
                    Originally posted by Zenith- View Post
                    Jeps, näköjään pientä sekaannusta tässä tullut Ei tullut yhtään ajateltua, että vanhoissa malleissa on tosiaan jäähdytysnesteen lämpötilamittari ja tuossa öljynlämpö. Sehän selittää jo paljon... Pitää katsella lämpöjä vielä salavalikon kautta!
                    Ei taida muissa E9X 3-sarjalaisissa olla öljynlämmöt koetaulussa kuin 335:ssa ja M3:ssa
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • hcaape
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 837
                      • hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Ei taida muissa E9X 3-sarjalaisissa olla öljynlämmöt koetaulussa kuin 335:ssa ja M3:ssa
                      kuin myös 325i -09
                      sDrive23i A E89 Roadster -10

                      ex E92 325i -09

                      ex E65 735i -02
                      ex E38 730d -98 ;(

                      Comment

                      • ommiK
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 147
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by hcaape View Post
                        kuin myös 325i -09
                        Ja pre-LCI 325i cabriossa. Enemmän ton jäähdytysnesteen lämmöllä tekis.
                        ex-E93

                        -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          #13
                          Aa ok.En tiennytkään.Itselläkin oli aikoinaan 330 pre-LCI mutta siinä oli vielä lämmötilanmittaus koetaulussa.Ihme juttuja,mun mielestä olis hyvä molemmat olla helposti luettavissa...
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • wilho
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 104

                            #14
                            Originally posted by Johto View Post
                            Ainiin, tulipa vasta mieleen. Jos olen oikein ymmärtänyt niin ihan alkupään malleissa ei ole keulassa öljynjäähdytintä, mutta esim. omassa vm.2008 on. Vaikuttaa myös varmasti osaltaan suuntaan tai toiseen.
                            Moi,

                            tämä pätee ilmeisesti vain osaan jenkkimalleista, joissa automaatti. Käsittääkseni kaikissa Eurooppa-malleissa vaihteistosta huolimatta on öljynjäähdytin. Myös omassani on, vm 2007, valmistettu 2006 lopulla.

                            Saksassa BMW liikkeessä koeajaessani kertoivat tehtaan ohjeeksi että ennen kun kengittää (eli kiihdyttää motarilla kaasu pohjassa 250km/h vauhtiin) öljyn lämpöjen pitää olla nousseet yli 90C. Talvella ottaa tosiaan hetken että nousevat tuonne, mutta eihän näissä pito riitä kunnon kengitykseen. Tätä olen pyrkinyt noudattamaan, muuten ei varsinkaan turbot tykkää.

                            120 on ihan normaalia myös talvella vähänkin pidemmässä pyörityksessä.

                            - Ville
                            F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
                            F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
                            E46 316ti : 2004 : Schwarz
                            ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              #15
                              Tänään aamulla,ilmanlämpötila +5

                              n.1 km ajon jälkeen cabiniin tulee jo lämmintä.

                              10 min käynnistyksestä/ajossa öljynlämmöt 90 astetta.

                              Itse noudattunut kylmälle koneelle tälläistä,että en ikinä nosta kierroksia ensimmäisen 3 km aikana yli 3000 rpm.D-ajaessa tätä ei tapahdukkaan,mutta viileimmillä/kylmillä keleillä ajan aina ensimmäiset/koko matkan (jos esim.lyhyt työmatka) DS tai vaihdan manuaalisesti.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎