Moro!
Päivitin juuri autoni ja ostin 2007-mallisen 335CiA:n vanhan E46 coupen tilalle. Ensimmäistä pidempää matkaa ajellessa minua alkoi ihmetyttää miten hitaasti öljyn lämmöt nousivat moottorissa. Lämmöt pysyivät pitkään mittarin asteikon alapäässä, noin 70-80 asteessa, eivätkä koko matkan aikana nousseet keskelle asteikkoa(120 astetta?). Onko tämä normaalia nykyisissä turbokoneissa vai pitäisikö lämpömittarin viisarin pysyä keskellä vanhaan malliin?
Edellisessä Saksasta haetussa 325Ci:ssä lämmöt nousivat myöskin hitaasti alussa, mutta termostaatin vaihdon jälkeen lämpeni huomattavasti paremmin ja viisari pysyi tiukasti keskellä asteikkoa. Uusi 335Ci on myös tuontiauto (alunperin Baltian suunnalta), eli ei ilmeisesti ole kylmän pohjolan malli. Kannattaako tuolle tehdä jotain vai onko normaalia, että moottori lämpenee huomattavasti hitaammin kuin vanha vapari? :think
Päivitin juuri autoni ja ostin 2007-mallisen 335CiA:n vanhan E46 coupen tilalle. Ensimmäistä pidempää matkaa ajellessa minua alkoi ihmetyttää miten hitaasti öljyn lämmöt nousivat moottorissa. Lämmöt pysyivät pitkään mittarin asteikon alapäässä, noin 70-80 asteessa, eivätkä koko matkan aikana nousseet keskelle asteikkoa(120 astetta?). Onko tämä normaalia nykyisissä turbokoneissa vai pitäisikö lämpömittarin viisarin pysyä keskellä vanhaan malliin?
Edellisessä Saksasta haetussa 325Ci:ssä lämmöt nousivat myöskin hitaasti alussa, mutta termostaatin vaihdon jälkeen lämpeni huomattavasti paremmin ja viisari pysyi tiukasti keskellä asteikkoa. Uusi 335Ci on myös tuontiauto (alunperin Baltian suunnalta), eli ei ilmeisesti ole kylmän pohjolan malli. Kannattaako tuolle tehdä jotain vai onko normaalia, että moottori lämpenee huomattavasti hitaammin kuin vanha vapari? :think
Comment