Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 325i jakopääremontti edessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MutterinWirittäjät\\\
    BTCF Member
    • May 2008
    • 24
    • Iisalmi

    E91 325i jakopääremontti edessä?

    Hieman apua olisin vailla. Bemari on vähän temppuillut viime aikoina, sammunut vauhdista kun on kytkimen painanut pohjaan, sitä ennen meno ollut nykivää olipa vauhti mikä hyvänsä. Vikakoodeina antaa vanoksen solenoidin ja nokka-akselin asentoanturin (vaihdettu pari kuukautta sitten). Välistä tuntuu ettei kaikilla pytyillä pyöri ja kun alkaa ajaessa nykimään niin melkoista 'suhinaa' kuuluu konehuoneesta. Tyhjäkäynti on huonoa ja koko auto tärisee. Merkkihuolto on sitä mieltä että jakoketju olis venähtänyt tjs eli pitäis purkaa ja tarkistaa asia. Poikkeavia mielipiteitä?
    E91 325i -06
    E36 325i Coupe -93
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

    #2
    Originally posted by MutterinWirittäjät\\\ View Post
    Hieman apua olisin vailla. Bemari on vähän temppuillut viime aikoina, sammunut vauhdista kun on kytkimen painanut pohjaan, sitä ennen meno ollut nykivää olipa vauhti mikä hyvänsä. Vikakoodeina antaa vanoksen solenoidin ja nokka-akselin asentoanturin (vaihdettu pari kuukautta sitten). Välistä tuntuu ettei kaikilla pytyillä pyöri ja kun alkaa ajaessa nykimään niin melkoista 'suhinaa' kuuluu konehuoneesta. Tyhjäkäynti on huonoa ja koko auto tärisee. Merkkihuolto on sitä mieltä että jakoketju olis venähtänyt tjs eli pitäis purkaa ja tarkistaa asia. Poikkeavia mielipiteitä?
    Se vanoksen solenoidi antaa vikakoodia myös nokkaakselille. menee kai sen verran sekasin. Vaihda suosiolla molemmat pako seka imu solenoidi. ei tuohon mitään jakoremontteja tarvii. Terveisin molemmat vaihtanut samoilla vioilla ja vuosi ajeltu nätisti kehräävällä moottorilla. Sit kolmanneksi vaihda akku, jos et oo vaihtanut. Virtaa toi tarvii kaikkialle ja monet viat lähtee sillä(tulevat, jos ei oo jo tullut). Sit kovaa ajoa vaan ja uskoo sitä vikakoodia tässä tapauksessa

    Comment

    • MutterinWirittäjät\\\
      BTCF Member
      • May 2008
      • 24
      • Iisalmi

      #3
      Kiitoksia. Olivat huollossa testanneet sen solenoidin ja kuulemma toimii. Onko mahdollista että se on silti mennyt?
      E91 325i -06
      E36 325i Coupe -93

      Comment

      • duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

        #4
        Originally posted by MutterinWirittäjät\\\ View Post
        Kiitoksia. Olivat huollossa testanneet sen solenoidin ja kuulemma toimii. Onko mahdollista että se on silti mennyt?
        No toimiihan se. Mullakii toimi 2 vuotta ekasta oireilusta. Kuitattii vikakoodit ja kovaa ajoa. Sit se uusiutu ja kuittaus ja ajoa kunnes ei jaksanut enää ja vaihdettiin molemmat solenoidit. Ei oo vuoteen tarvinnut kuittailla vikaa operaation jälkeen. Jos huolto tekee vanoten huuhtelun vielä tuossa matkalla niin silläkin saa peliaikaa. Tuo kannattaisi muutenkin tehdä melkein vuoden välein. Sehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itse. Itse ongelma on paskanen öljy. Jostain syystä nuo kerää sitä itteensä ja vanoksen solenoidit meneet paskasiksi. Samaten vanokset. Ylimääräset öljynvaihdot on hyvä tapa koittaa pitää moottori sisuskaluilta puhtaana.

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #5
          Sama juttu mulla,moottorin vikavaloa tuli satunnaisesti ja välillä useammin.Kun vaihdatin vanoksen pako- ja imupuolen solenoidit,vikaa ei ole enää ilmennyt.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            #6
            Eikö näissä kuusimukisissa ole muutenkin aika harvassa jakopääongelmat vrt nelisylinterisiin? Sekä bensa että diesel.

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #7
              Originally posted by duckland View Post
              No toimiihan se. Mullakii toimi 2 vuotta ekasta oireilusta. Kuitattii vikakoodit ja kovaa ajoa. Sit se uusiutu ja kuittaus ja ajoa kunnes ei jaksanut enää ja vaihdettiin molemmat solenoidit. Ei oo vuoteen tarvinnut kuittailla vikaa operaation jälkeen. Jos huolto tekee vanoten huuhtelun vielä tuossa matkalla niin silläkin saa peliaikaa. Tuo kannattaisi muutenkin tehdä melkein vuoden välein. Sehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itse. Itse ongelma on paskanen öljy. Jostain syystä nuo kerää sitä itteensä ja vanoksen solenoidit meneet paskasiksi. Samaten vanokset. Ylimääräset öljynvaihdot on hyvä tapa koittaa pitää moottori sisuskaluilta puhtaana.
              Ongelma on öljyssä ja nimenomaan longlife öljyssä.Ei täällä olosuhteissa käy tarpeeksi kuumina ja virtauskin on huono matalilla kierroksilla.Alkaa tukkimaan paikkoja.Bmw:llä vaan eivät kuulemma voi enään ohjelmoida öljynvaihto väliä normaalille öljylle eli n15000 km välein tms.
              Jonkin verran tuli aikanaan kirjoiteltua näistä vanoksen hommista ym treadyyn e9x 325i tehoja kateissa...
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7566
                • Kotona

                #8
                Originally posted by duckland View Post
                Sehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itse.
                Tästä kuulisin mielelläni lisää infoa. Mitä maksaa ja oletettavasti voidaan tehdä vain marmorin huollossa?
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
                -

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #9
                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Ongelma on öljyssä ja nimenomaan longlife öljyssä.Ei täällä olosuhteissa käy tarpeeksi kuumina ja virtauskin on huono matalilla kierroksilla.Alkaa tukkimaan paikkoja.Bmw:llä vaan eivät kuulemma voi enään ohjelmoida öljynvaihto väliä normaalille öljylle eli n15000 km välein tms.
                  Jonkin verran tuli aikanaan kirjoiteltua näistä vanoksen hommista ym treadyyn e9x 325i tehoja kateissa...
                  Itse vaihdellut öljyt n.20 000 km välein,ja silti tuli tuo ongelma eteen.Vikavaloa rupesi puskemaan kun auton mittariin oli kertynyt n.120 tkm
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • duckland
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 418

                    #10
                    Originally posted by Zeta View Post
                    Tästä kuulisin mielelläni lisää infoa. Mitä maksaa ja oletettavasti voidaan tehdä vain marmorin huollossa?
                    Ei se kovin kallista oo. Pari kertaa tehty tuon vanoksen solenoidin kuittauksen yhteydessä. Oisko joku 50 euroo. Jännän kuulosta ku auto on käynnissä piuhanpäässä ja sit se kurnuttelee itekseen eri kierroksia. Ei hajuakaan pystyykö tuota tekemään muilla ku bemuhuollon laitteilla. Eipä oo tullu kysyttyy vaikka näitä palstan datahemmoja tullutkin tutuksi vikakoodien nollauksien yhteydessä.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7566
                      • Kotona

                      #11
                      Originally posted by duckland View Post
                      Ei se kovin kallista oo. Pari kertaa tehty tuon vanoksen solenoidin kuittauksen yhteydessä. Oisko joku 50 euroo. Jännän kuulosta ku auto on käynnissä piuhanpäässä ja sit se kurnuttelee itekseen eri kierroksia. Ei hajuakaan pystyykö tuota tekemään muilla ku bemuhuollon laitteilla. Eipä oo tullu kysyttyy vaikka näitä palstan datahemmoja tullutkin tutuksi vikakoodien nollauksien yhteydessä.
                      Onko tuolle operaatiolle olemassa joku tarkka nimi, jolla se marmorin tiskillä oleva kaveri ymmärtää mistä on kyse?

                      Ja tietenkin jos tämän pystyy itse tekemään jollain inpalla niin...
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
                      -

                      Comment

                      • duckland
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 418

                        #12
                        Originally posted by Zeta View Post
                        Onko tuolle operaatiolle olemassa joku tarkka nimi, jolla se marmorin tiskillä oleva kaveri ymmärtää mistä on kyse?

                        Ja tietenkin jos tämän pystyy itse tekemään jollain inpalla niin...
                        Se on ihan tarkalla nimellä "vanosten huuhtelu". Tuolla työnimellä se oli ihan laskusta lähtien mulla. Jos eivät tiedä mistä on kyse niin suosittelen vaihtamaan marmoria .

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7566
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by duckland View Post
                          Se on ihan tarkalla nimellä "vanosten huuhtelu". Tuolla työnimellä se oli ihan laskusta lähtien mulla. Jos eivät tiedä mistä on kyse niin suosittelen vaihtamaan marmoria .
                          Kiitti tiedosta, voi olla että keväämmällä täytyy ottaa työn alle.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                          Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
                          -

                          Comment

                          • MutterinWirittäjät\\\
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 24
                            • Iisalmi

                            #14
                            Nyt uskaltaa jo sanoa että auto alkoi pelittämään kunnolla ihan noiden solenoidien putsaamisella.
                            E91 325i -06
                            E36 325i Coupe -93

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1485

                              #15
                              Originally posted by MutterinWirittäjät\\\ View Post
                              Nyt uskaltaa jo sanoa että auto alkoi pelittämään kunnolla ihan noiden solenoidien putsaamisella.
                              Mitäs sulla oli kilometrejä?
                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎