Hieman apua olisin vailla. Bemari on vähän temppuillut viime aikoina, sammunut vauhdista kun on kytkimen painanut pohjaan, sitä ennen meno ollut nykivää olipa vauhti mikä hyvänsä. Vikakoodeina antaa vanoksen solenoidin ja nokka-akselin asentoanturin (vaihdettu pari kuukautta sitten). Välistä tuntuu ettei kaikilla pytyillä pyöri ja kun alkaa ajaessa nykimään niin melkoista 'suhinaa' kuuluu konehuoneesta. Tyhjäkäynti on huonoa ja koko auto tärisee. Merkkihuolto on sitä mieltä että jakoketju olis venähtänyt tjs eli pitäis purkaa ja tarkistaa asia. Poikkeavia mielipiteitä?
E91 325i jakopääremontti edessä?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Se vanoksen solenoidi antaa vikakoodia myös nokkaakselille. menee kai sen verran sekasin. Vaihda suosiolla molemmat pako seka imu solenoidi. ei tuohon mitään jakoremontteja tarvii. Terveisin molemmat vaihtanut samoilla vioilla ja vuosi ajeltu nätisti kehräävällä moottorilla. Sit kolmanneksi vaihda akku, jos et oo vaihtanut. Virtaa toi tarvii kaikkialle ja monet viat lähtee sillä(tulevat, jos ei oo jo tullut). Sit kovaa ajoa vaan ja uskoo sitä vikakoodia tässä tapauksessaOriginally posted by MutterinWirittäjät\\\ View PostHieman apua olisin vailla. Bemari on vähän temppuillut viime aikoina, sammunut vauhdista kun on kytkimen painanut pohjaan, sitä ennen meno ollut nykivää olipa vauhti mikä hyvänsä. Vikakoodeina antaa vanoksen solenoidin ja nokka-akselin asentoanturin (vaihdettu pari kuukautta sitten). Välistä tuntuu ettei kaikilla pytyillä pyöri ja kun alkaa ajaessa nykimään niin melkoista 'suhinaa' kuuluu konehuoneesta. Tyhjäkäynti on huonoa ja koko auto tärisee. Merkkihuolto on sitä mieltä että jakoketju olis venähtänyt tjs eli pitäis purkaa ja tarkistaa asia. Poikkeavia mielipiteitä?
-
Kiitoksia. Olivat huollossa testanneet sen solenoidin ja kuulemma toimii. Onko mahdollista että se on silti mennyt?E91 325i -06
E36 325i Coupe -93
Comment
-
No toimiihan se. Mullakii toimi 2 vuotta ekasta oireilusta. Kuitattii vikakoodit ja kovaa ajoa. Sit se uusiutu ja kuittaus ja ajoa kunnes ei jaksanut enää ja vaihdettiin molemmat solenoidit. Ei oo vuoteen tarvinnut kuittailla vikaa operaation jälkeen. Jos huolto tekee vanoten huuhtelun vielä tuossa matkalla niin silläkin saa peliaikaa. Tuo kannattaisi muutenkin tehdä melkein vuoden välein. Sehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itseOriginally posted by MutterinWirittäjät\\\ View PostKiitoksia. Olivat huollossa testanneet sen solenoidin ja kuulemma toimii. Onko mahdollista että se on silti mennyt?
. Itse ongelma on paskanen öljy. Jostain syystä nuo kerää sitä itteensä ja vanoksen solenoidit meneet paskasiksi. Samaten vanokset. Ylimääräset öljynvaihdot on hyvä tapa koittaa pitää moottori sisuskaluilta puhtaana.
Comment
-
Sama juttu mulla,moottorin vikavaloa tuli satunnaisesti ja välillä useammin.Kun vaihdatin vanoksen pako- ja imupuolen solenoidit,vikaa ei ole enää ilmennyt.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Ongelma on öljyssä ja nimenomaan longlife öljyssä.Ei täällä olosuhteissa käy tarpeeksi kuumina ja virtauskin on huono matalilla kierroksilla.Alkaa tukkimaan paikkoja.Bmw:llä vaan eivät kuulemma voi enään ohjelmoida öljynvaihto väliä normaalille öljylle eli n15000 km välein tms.Originally posted by duckland View PostNo toimiihan se. Mullakii toimi 2 vuotta ekasta oireilusta. Kuitattii vikakoodit ja kovaa ajoa. Sit se uusiutu ja kuittaus ja ajoa kunnes ei jaksanut enää ja vaihdettiin molemmat solenoidit. Ei oo vuoteen tarvinnut kuittailla vikaa operaation jälkeen. Jos huolto tekee vanoten huuhtelun vielä tuossa matkalla niin silläkin saa peliaikaa. Tuo kannattaisi muutenkin tehdä melkein vuoden välein. Sehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itse
. Itse ongelma on paskanen öljy. Jostain syystä nuo kerää sitä itteensä ja vanoksen solenoidit meneet paskasiksi. Samaten vanokset. Ylimääräset öljynvaihdot on hyvä tapa koittaa pitää moottori sisuskaluilta puhtaana.
Jonkin verran tuli aikanaan kirjoiteltua näistä vanoksen hommista ym treadyyn e9x 325i tehoja kateissa...e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Tästä kuulisin mielelläni lisää infoa. Mitä maksaa ja oletettavasti voidaan tehdä vain marmorin huollossa?Originally posted by duckland View PostSehän tehdään ohjelmalla ja auto huuhtelee ne itse
.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 15.5" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Itse vaihdellut öljyt n.20 000 km välein,ja silti tuli tuo ongelma eteen.Vikavaloa rupesi puskemaan kun auton mittariin oli kertynyt n.120 tkmOriginally posted by kemo81 View PostOngelma on öljyssä ja nimenomaan longlife öljyssä.Ei täällä olosuhteissa käy tarpeeksi kuumina ja virtauskin on huono matalilla kierroksilla.Alkaa tukkimaan paikkoja.Bmw:llä vaan eivät kuulemma voi enään ohjelmoida öljynvaihto väliä normaalille öljylle eli n15000 km välein tms.
Jonkin verran tuli aikanaan kirjoiteltua näistä vanoksen hommista ym treadyyn e9x 325i tehoja kateissa...BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Ei se kovin kallista oo. Pari kertaa tehty tuon vanoksen solenoidin kuittauksen yhteydessä. Oisko joku 50 euroo. Jännän kuulosta ku auto on käynnissä piuhanpäässä ja sit se kurnuttelee itekseen eri kierroksia. Ei hajuakaan pystyykö tuota tekemään muilla ku bemuhuollon laitteilla. Eipä oo tullu kysyttyy vaikka näitä palstan datahemmoja tullutkin tutuksi vikakoodien nollauksien yhteydessä.Originally posted by Zeta View PostTästä kuulisin mielelläni lisää infoa. Mitä maksaa ja oletettavasti voidaan tehdä vain marmorin huollossa?
Comment
-
Onko tuolle operaatiolle olemassa joku tarkka nimi, jolla se marmorin tiskillä oleva kaveri ymmärtää mistä on kyse?Originally posted by duckland View PostEi se kovin kallista oo. Pari kertaa tehty tuon vanoksen solenoidin kuittauksen yhteydessä. Oisko joku 50 euroo. Jännän kuulosta ku auto on käynnissä piuhanpäässä ja sit se kurnuttelee itekseen eri kierroksia. Ei hajuakaan pystyykö tuota tekemään muilla ku bemuhuollon laitteilla. Eipä oo tullu kysyttyy vaikka näitä palstan datahemmoja tullutkin tutuksi vikakoodien nollauksien yhteydessä.
Ja tietenkin jos tämän pystyy itse tekemään jollain inpalla niin...
-
-
Comment
-
Se on ihan tarkalla nimellä "vanosten huuhtelu". Tuolla työnimellä se oli ihan laskusta lähtien mulla. Jos eivät tiedä mistä on kyse niin suosittelen vaihtamaan marmoriaOriginally posted by Zeta View PostOnko tuolle operaatiolle olemassa joku tarkka nimi, jolla se marmorin tiskillä oleva kaveri ymmärtää mistä on kyse?
Ja tietenkin jos tämän pystyy itse tekemään jollain inpalla niin...
.
Comment
-
Kiitti tiedosta, voi olla että keväämmällä täytyy ottaa työn alle.Originally posted by duckland View PostSe on ihan tarkalla nimellä "vanosten huuhtelu". Tuolla työnimellä se oli ihan laskusta lähtien mulla. Jos eivät tiedä mistä on kyse niin suosittelen vaihtamaan marmoria
.-
-
Comment
-
Nyt uskaltaa jo sanoa että auto alkoi pelittämään kunnolla ihan noiden solenoidien putsaamisella.E91 325i -06
E36 325i Coupe -93
Comment
Comment