Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318d ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hankmo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 174
    • Kaakko

    E90 318d ostamassa

    Vanhempani ovat ostamassa vuoden 2009 318d:tä, jolla ajettu noin 130 tkm. Tarkoitus olisi saada käyttöauto pitkän matkan työajoon. Onko tuosta sellaiseksi?

    Paljon olen lukenut ongelmista kyseisessä mallissa. Käsittääkseni tässä mallissa ei imusarjan läppiä ole, mutta nuo jakopään ongelmat, DPF-ongelmat, ohjelmistopäivitykset sun muut mietityttää. Mitähän pitäisi ottaa huomioon valintaa tehdessä ja myyjän kanssa neuvoteltaessa?

    edit: Jos tuohon jotain isompia ongelmia tulisi, miten maahantuoja/myyjäliike suhtautuu siihen, että huoltokirjasta puuttuu ainakin merkintä yhdestä öljyhuollosta?
    Last edited by hankmo; 07-01-2013, 10:41.
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by hankmo View Post
    Vanhempani ovat ostamassa vuoden 2009 318d:tä, jolla ajettu noin 130 tkm. Tarkoitus olisi saada käyttöauto pitkän matkan työajoon. Onko tuosta sellaiseksi?

    Paljon olen lukenut ongelmista kyseisessä mallissa. Käsittääkseni tässä mallissa ei imusarjan läppiä ole, mutta nuo jakopään ongelmat, DPF-ongelmat, ohjelmistopäivitykset sun muut mietityttää. Mitähän pitäisi ottaa huomioon valintaa tehdessä ja myyjän kanssa neuvoteltaessa?

    edit: Jos tuohon jotain isompia ongelmia tulisi, miten maahantuoja/myyjäliike suhtautuu siihen, että huoltokirjasta puuttuu ainakin merkintä yhdestä öljyhuollosta?
    Aika analyyttinen olet auton hankinnassa.

    DPF:n suhteen ei kyllä kannata olla huolissaan... Se kyllä toimii jos vain autossa
    koneen lämmöt kohdallaan... varsinkin jos auto työmatka ajossa jolloin ajetaan pitempääkin siivua välillä. Ja jos lopulta tukkeutuu niin helppo heittää kuikkaa koko pöntöllä.

    Eiköhän kauppoja tehdessä kannata kiinnittää huomiota samoihin asioihin kuin muissakin autoissa... yleiseen kuntoon... kolinoihin alustassa... tykkääkö autosta
    Jakopää tainnut olla enemmän bensa autojen ongelma.
    Ohjelmistopäivityksiä ei taideta paljoa tehdä jos ei itse niitä vaatimalla vaadi.

    Tietysti jos autolla ajetaan paljon työajoa niin varusteisiin kannattaa kiinnittää huomiota.

    Lopulta valintaan vaikuttanee se pitääkö autosta ja mihin hintaan sen saa
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • lao
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 278
      • Tampere

      #3
      Jos pitkän matkan ajoon tulee, niin kannattaa huolehtia, että autossa on Xenonit, Cruise ja Bluetooth-yhteys puhelimelle. Sporttipenkkejä kannattaa miettiä, mutta käytetty 318d on yleensä ns. pappakarvalakkisuomivarusteilla, joten ei ruveta liian vaativiksi.

      Comment

      • Raimo Miettinen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 320

        #4
        Tsekkaa, että kulkee suoraan maantiellä urista piittaamatta ja jos ei niin tee niin kulmat ja renkaat kuntoon myyjän puolesta. Run flatit voi olla renkaiden osalta yksi syy hakemiseen. On meinaan raivostuttavaa taittaa pitkää matkaa, kun auto hakee vähän väliä ja herkempi kroppainen saa vain paikat jumiin jatkuvalla paimentamisella.
        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

        Comment

        • hankmo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 174
          • Kaakko

          #5
          Kiitos vinkeistä! Kyseinen auto jäi ostamatta kun tyrkylle sattui maasturimalli. Päteehän siinä tietysti samat asiat..

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            #6
            Itse olen vähän harkinnut siirtymistä taas dieselin rattiin kun tulee noita kilometrejä melkein 40tkm vuoteen. Ennen tätä nykyistä E39 oli -03 320d E46 jolla tuli veivattua 440tkm.

            Mitenkäs tässä e91 318d tai 320d on noiden turbojen ja muiden apulaitteiden keston suhteen jos vertaa esim e46? E46 oli ainakin turbo vaihtoiässä jo ennen 200tkm. Katsoin, että alusta näyttää melkolailla samalta kuin e39. Ilmeisesti samat kuluvat osatkin sitten?

            Tällaiset jakopääviat ei kyllä ihan kauheasti houkuttele ostamaan:


            Last edited by Antsah; 15-01-2013, 23:30.

            Comment

            • Biiemvii
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 31
              • Satakunta

              #7
              Ite myös pähkäilin ja puntaroin jonkin aikaa 320d:n hankintaa, kun lueskelin aikani noita kauhutarinoita niin hankin 3litr:n dieselin (M57 mylly), eikä ole ainakaan vielä kaduttanut.
              Naftapihi ja vaivaton ajella, eikä ole imusarjasta tarvinnu niitä läppiäkään poistaa, ainakaan tästä manuaali 325 :sta
              Last edited by Biiemvii; 16-01-2013, 15:57.

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                #8
                Originally posted by Biiemvii View Post
                Ite myös pähkäilin ja puntaroin jonkin aikaa 320d:n hankintaa, kun lueskelin aikani noita kauhutarinoita niin hankin 3litr:n dieselin (M57 mylly), eikä ole ainakaan vielä kaduttanut.
                Naftapihi ja vaivaton ajella, eikä ole imusarjasta tarvinnu niitä läppiäkään poistaa, ainakaan tästä manuaali 325 :sta
                joo,jos rahat riittää niin ehdottomasti 3ltr diiseliä alle,taitta olla hieman vähävikaisempi,itse ole ajanut omallani jo 30tkm eikä ihmeitä ole ollut
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #9
                  Hintahan se pomppaa vaan siirryttäessä noihin 6-koneisiin. Olisi paras hinta/laatusuhde tavallaan tuollaisessa 320d:ssä. Tehot ois noissa jo ihan riittävät ja saahan noihin lisääkin. Pitänee miettiä josko sitä raskisi 6-koneisen laittaa. Kaikki kulut on vaan aina isommat (vakuutus, vero, polttoaine, jne)

                  Comment

                  • Bora
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 519
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Nettipepe View Post
                    Jakopää tainnut olla enemmän bensa autojen ongelma.
                    Eikös se jakopää ole JUURI (tiettyjen vuosimallien) N47 koneen ongelma? Ja kallis sellainen
                    Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                    Comment

                    • Zuuzo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 441
                      • Etelä-Savo, Pieksämäki

                      #11
                      Kaveri on suunnittelemassa auton vaihtoa tänä keväänä ja yhtenä vaihtoehtona hänellä on E90 320d sedan, mulla ei ole kokemuksia ollenkaan tuosta E90 korimallista joten haluaisin kuulla niiden kokemuksia kenellä on ollu/on kyseistä koppaa.
                      vaihtoehtona hänellä on volkkaria, seatia, volvoa ja kenties joitain japseja

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Zuuzo View Post
                        Kaveri on suunnittelemassa auton vaihtoa tänä keväänä ja yhtenä vaihtoehtona hänellä on E90 320d sedan, mulla ei ole kokemuksia ollenkaan tuosta E90 korimallista joten haluaisin kuulla niiden kokemuksia kenellä on ollu/on kyseistä koppaa.
                        vaihtoehtona hänellä on volkkaria, seatia, volvoa ja kenties joitain japseja
                        Pikkuisen pitäisi tarkentaa, niin olisi helpompi vastata.
                        E90:ssä jo ehtinyt olla eri konetyyppejä jne.Vanhemmissa M47 uudemmissa N47 eri versioita.

                        Hyviä autoja mielestäni, tietysti mistä tykkää... takavedosta...
                        Ja mitä arvostaa autossa... ajettavuutta vai mitä
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Jos on vähänkään kookkaampi kuski, sport-penkit on must. e90 vakiopenkeillä puutuu jalat ja selkä jo kauppareissulla, mutta sporttipenkeillä tämmönen vajaa 100 kg /188cm keiju viihtyy jopa tunteja. Nih.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #14
                            Joo niin... varusteisiin kannattaa kiinnittää tosiaan huomiota jos paljon ajelee.
                            Itsellä must jutut mm. juurikin sport penkit, vakkari, xenonvalot.
                            Itse tykkään että sport tai m-sport ratti on paaljon tyylikkäämpi kuin perus ratti.
                            Tietysti nämä makukysymyksiä.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎