Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d vs 330d e91.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    320d vs 330d e91.

    Eli suunnitelmissa olisi hakea e91 korinen diesel keväällä Saksasta.
    Mootori vaihtoehtoina olisi joko 163 heppainen 320d tai sitten 330d.
    Manuaali on ehdoton ja varustelutaso pitää olla kattava. Aut. Ilmastointi, xenon,
    iso navi, sportti nahat, sportti ratti, nyt ainakin saisi olla.
    Mutta mitenkäs sitten tuon moottorin kanssa? Itseä kiinnostaisi lähinnä ero dieselverossa ja kulutuksessa ja että kumpi moottorivaihtoehdoista on kestävyydeltään parempi. Mitä tyyppivikoja nuissa on?
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    #2
    Jos molemmat koneet on budjetissa, niin tarviiko tuota edes miettiä? Onhan kolmen litran kutonen kuitenkin suorituskykyyn nähden ihan eri planeetalta. Ja mitä noihin veroihin jne. tulee, niin tuskimpa tän hintasta autoa ostaessa kannataa vuositasolla sadan tai kahden vuoksi ottaa pienempää konetta...

    E91 330d:stä ei ole kokemusta, mutta vähän reiluun kuuteen litraan pitkällä tähtäimellä meni edellinen E46 330da, joten tuskimpa nuo uudemmat yhtään janoisempia on...
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • Kruiseri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 55
      • Helsinki

      #3
      Itse olen paininut samojen kysymysten äärellä ja kallistunut 20d:hen.

      20d vs 30d

      - 30d irtoo paremmin ja kuluttuttaa ei juuri mitään enemmän.
      - 0- bonuksilla eroa, niin vakuutukset + verot yht. vuodessa 30d reilu
      400€ enemmän kuin 20d.
      - Kullin-nuppi sojottaa vähän pidemmälle 30d:llä kurvaillessa


      20d:stä vielä, että 163 hv malli mielummin, kun monet on todennu jakopään 177 heppasessa heikommaksi suoritukseksi.

      Köyhän puheeltahan tää kuulostaa.

      Loppuenlopuksi yhtälöksi muodostuun:

      X= Makuasia + Tarve + kuinka paljon pystyy kiinnittämään rahaa.
      E60 530d M-Sport
      Cbr 1100 Xx Blackbird

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        No kuutosdiesel tietty

        Ei tarvitse perustella edes
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Pred
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 442
          • E-Pohjanmaa

          #5
          Itsellä E46 oli 2l koneella ja uutta hankittaessa 3l kone oli itsestäänselvyys. Kyllähän sillä pikkukoneellakin ehtii ym, mutta paljon mukavampi on ohittaa ym kun on vähän enemmän voimaa. Pikkukoneiseen ei ole sitten saanut aktiivi vakkaria, joka on loistovaruste.
          Tesla Model 3 Performance
          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
          EX: VW Touran 2.0 TDI
          EX: VW R6 Polo GTI
          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
          EX: BMW E91 325dA M-sport
          EX: BMW E46 320d touring M-sport
          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #6
            Molempia olen ajanut manuaalilla, 330d E91 oli itsellä. Lähinnä ratkaisu kiteytyy siihen, mitä autolta haluaa.

            320d on pienempi kuluiltaan. Erittäin hyvä käyttöauto, mutta nelosdieselin ruksutus ei nostata minkäänlaista fiilistä. 177hv kone on kyllä ihan ripsakka ja kerkeää varsin hyvin, mutta veto loppuu nopeasti kesken.

            330d taas tarjoaa suht.pienen kulutuksen (parhaimmillaan auton mukaan 5.1 kesällä maantietä) mutta lisäksi aimo annoksen fiilistä. 6-dieseliä voisin väittää urheilulliseksi ja äänetkin aiheuttaa hymyä kuskilla ja muillakin (todistetusti). Ohjelmoituna väänto on hurjaa ja painaa selän penkkiin mukavasti. Ohi pääsee rekasta nelosella aivan hurjaa kyytiä, heti mittarissa 150 jos ei ole tarkkana.

            Ei ehkä voi verrata E46 M3:een fiiliksen puolesta mutta käyttöautoksi tarjoaa myös paljon hupia. V8:ja en ole ajanut, joten niiden fiilistä en osaa sanoa.

            Näiden seikkojen perusteella kyllä pistäisin rahani 330d:n. Eräälle kaverille sanoin saman vinkin, ja osti silti 320d:n. Jota harmittelee joka kerta kun nähdään autoasioiden merkeissä "ois pitäny ostaa 330d..."
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • TPM1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 127
              • Kerava

              #7
              Originally posted by Hiace View Post
              Ei ehkä voi verrata E46 M3:een fiiliksen puolesta mutta käyttöautoksi tarjoaa myös paljon hupia. V8:ja en ole ajanut, joten niiden fiilistä en osaa sanoa.
              Ei ehkä, mutta kyllä se alakerran jerkku saa kesäisin pärrällä ajavan hymyn nousemaan. Ei kyllä voi M3:sta verrata kikseriin fiiliksen puolesta...

              Siis ehdoton KYLLÄ isolle pappariiselille.

              Comment

              • Raimo Miettinen
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 320

                #8
                Tuossa kulutuslukuja käyttäjiltä:
                320d manuaali (vm. 2005-2007) - keskimäärin 6,49l/100km
                vs.
                330d manuaali (vm. 2005-2007) - keskimäärin 7,24l/100km

                Mulla ei ole kuin kokemusta 2-litraisesta ja kyllä sillä pärjää vallan mainiosti arkiajossa. Ohi pääsee ongelmitta rekoista. Järkisyitä isommalle koneelle ei varmaankaan ole paljoa, mutta voisin kyllä itsekin seuraavaksi ostaa juuri 3-litraisen mieluummin. Fiilistä katsos!
                BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #9
                  Originally posted by Jarno View Post
                  Eli suunnitelmissa olisi hakea e91 korinen diesel keväällä Saksasta.
                  Mootori vaihtoehtoina olisi joko 163 heppainen 320d tai sitten 330d.
                  Manuaali on ehdoton ja varustelutaso pitää olla kattava. Aut. Ilmastointi, xenon,
                  iso navi, sportti nahat, sportti ratti, nyt ainakin saisi olla.
                  Mutta mitenkäs sitten tuon moottorin kanssa? Itseä kiinnostaisi lähinnä ero dieselverossa ja kulutuksessa ja että kumpi moottorivaihtoehdoista on kestävyydeltään parempi. Mitä tyyppivikoja nuissa on?
                  Eipä juuri muuta voi sanoa,että ilman muuta 330d...mutta yhtä asiaa en tässä yhtälössä ymmärrä.Varustelutaso täytyy olla kattava,mutta kumminkin MANUAALI?

                  Tässäkin tapauksessa ostellaan...hmmm,mitä...20-25k€ autoa ja kulutuksella on jokin merkitys.Eiköhän se ole ihan sama,kuluttaako se sen 0,5L enemmän satasella.Käytännössä maksat vuodessa isommallakin km määrällä korkeintaan 300-400€ enemmän polttoaine kuluissa.Vastineeksi saat parempaa fiilistä ja menemisen meininkiä kun vertaa 320 vs 330

                  Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                  Järkisyitä isommalle koneelle ei varmaankaan ole paljoa
                  Eihän auton ostamisella Suomessa mitään järkeä muutenkaan ole...Auton kun hommaat pihaan,niin maksat perkelellisen kasan euroja veroina,vaikket autollasi edes ikinä ajaisikaan!
                  Last edited by b mutteri kasa; 03-02-2013, 23:22.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    #10
                    Manuaali vs. automaatti isossa dieselissä? Kuka mistäkin tykkää. Itse en oikein tiedä mihin kallistuis jos saisin valita.

                    Manuaalissakin oli puolensa 330d:ssä. Mitä olen automaatteja ajanut, jotenkin manuaalissa on tehon tuntu suurempi, kun yhteys moottorista renkaaseen on kovempi. Vaikka autot olisikin yhtä nopeita kellolla mitattuna. Hankala selittää. Huoltovapaus myös iso plussa jos auton käyttöhistoria ei 100% selvä. Huonoina puolina dieselillä saa olla kokoajan vaihtamassa, ja sitä kiihtyvyyden tunnetta ei riitä pitkään kun kierrokset loppuu kesken. Siinä automaatti kyllä voittaa. Fiilispohjalta siis vaihteistovalinnan tekisin.
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Jarno
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 645
                      • Äänekoski

                      #11
                      [QUOTE=b mutteri kasa;2940272]Eipä juuri muuta voi sanoa,että ilman muuta 330d...mutta yhtä asiaa en tässä yhtälössä ymmärrä.Varustelutaso täytyy olla kattava,mutta kumminkin MANUAALI?

                      No. Minun mielestä tässä ei ole mitään ihmeellistä. Se on
                      Ennemminkin makuasia että tykkääkö ajaa manuaalilla vai automaatilla. Kaksi edellistä autoa on ollut automaatteja ja nyt tekee mieli ostaa manuaali.
                      e30 325i cabrio
                      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        [QUOTE=Jarno;2940674]
                        Originally posted by b mutteri kasa View Post
                        Eipä juuri muuta voi sanoa,että ilman muuta 330d...mutta yhtä asiaa en tässä yhtälössä ymmärrä.Varustelutaso täytyy olla kattava,mutta kumminkin MANUAALI?

                        No. Minun mielestä tässä ei ole mitään ihmeellistä. Se on
                        Ennemminkin makuasia että tykkääkö ajaa manuaalilla vai automaatilla. Kaksi edellistä autoa on ollut automaatteja ja nyt tekee mieli ostaa manuaali.

                        Isoon dieseliin ehdottomasti automaatti ja pieneen manuaali. Mulla on ollut E91 320d:tä manuaalina ja automaattina, niin on se vähän liian laiska automaatille. 330d:ssä taas on niin paljon tehoa ja vaihteen välit lyhyet, että manuaalilla pykältäminen on tympeää.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • masiaro
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 406

                          #13
                          180kw 330d on ilman muuta hyvä valinta. Aikoinaan mulla tallissa 330d 2009 M-Sport 180kw ja 318dA 2009 105kw. Hämmästyttävää kyllä, että 330d kuluttaa lähes saman verran kuin 318dA.

                          Vanhemmat 173kw versiot asia erikseen, ne syövät enemmän.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by masiaro View Post
                            180kw 330d on ilman muuta hyvä valinta. Aikoinaan mulla tallissa 330d 2009 M-Sport 180kw ja 318dA 2009 105kw. Hämmästyttävää kyllä, että 330d kuluttaa lähes saman verran kuin 318dA.

                            Vanhemmat 173kw versiot asia erikseen, ne syövät enemmän.

                            Eikös toi 180kw ole facelift?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Jarno
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 645
                              • Äänekoski

                              #15
                              Onko 3 litrasen e9x automaatti laatikkossa samaa nypytys vikaa
                              5 vaihteella mitä e6x laatikossa?
                              e30 325i cabrio
                              Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎