Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 335da 07 sammuu välillä + muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikuxi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 71
    • Espoo

    e91 335da 07 sammuu välillä + muuta

    Elikkäs tullut pari kertaa eteen, että kone sammuu yhtäkkiä, kun auto seisoo esim valoissa.
    Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että ekalla kerralla diesel oli ihan lopussa ja toisella kerralla 1/4 tankkia. Voiko siirto pumpussa olla jotain feelua ??.

    Auto starttaa kumminkin, sammumisen jälkeen toki ekalla kerralla ei ihan heti.

    Idriveen ei tule ainakaan mitään ilmotuksia ja läppärillä on scanalyst:n täydellinen softa, jolla ei löydy vikakoodeja myöskään.

    Toinen minkä tossa huomasin, että turbon ja välijäähyn välissä olevasta punasesta ahtoputkesta on taas alkanut puskemaan öljyä.
    Kerran oon sen purkanut ja siinä ei ollut kiristys sokka kunnolla kiinni.
    Turbo on kuivan olonen.
    Ahtoputken tiivari ainakin siis vuotaa, mutta kuinka paljon diesel vehkeissä öljyä liikkuu ahtoputkissa ??, onko siis tarvetta syynää turbot tarkemmin läpi vai onko normaalia.

    Oliko tässä nyt läpät vai ei, autossa on siis uudempi 08:n tekniikka vaikka on 07 ihan loppuvuodesta otettu käyttöön ??


    Tilat ja kokemustakin löytyy bensaturboista subarun puolelta, mutta uusi merkki on uusi merkki ja diesel, joten vinkkejä otetaan mielellään.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Mikuxi View Post
    Elikkäs tullut pari kertaa eteen, että kone sammuu yhtäkkiä, kun auto seisoo esim valoissa.
    Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että ekalla kerralla diesel oli ihan lopussa ja toisella kerralla 1/4 tankkia. Voiko siirto pumpussa olla jotain feelua ??.

    Auto starttaa kumminkin, sammumisen jälkeen toki ekalla kerralla ei ihan heti.

    Idriveen ei tule ainakaan mitään ilmotuksia ja läppärillä on scanalyst:n täydellinen softa, jolla ei löydy vikakoodeja myöskään.

    Toinen minkä tossa huomasin, että turbon ja välijäähyn välissä olevasta punasesta ahtoputkesta on taas alkanut puskemaan öljyä.
    Kerran oon sen purkanut ja siinä ei ollut kiristys sokka kunnolla kiinni.
    Turbo on kuivan olonen.
    Ahtoputken tiivari ainakin siis vuotaa, mutta kuinka paljon diesel vehkeissä öljyä liikkuu ahtoputkissa ??, onko siis tarvetta syynää turbot tarkemmin läpi vai onko normaalia.

    Oliko tässä nyt läpät vai ei, autossa on siis uudempi 08:n tekniikka vaikka on 07 ihan loppuvuodesta otettu käyttöön ??


    Tilat ja kokemustakin löytyy bensaturboista subarun puolelta, mutta uusi merkki on uusi merkki ja diesel, joten vinkkejä otetaan mielellään.
    Läpät löytyy, joten otappa ne pois. Sammumiseen luulisi löytyvän syy ihan vikakoodien puolelta kunnon testerillä katsottuna ja tietty livedataa seuraamalla jos koodeja ei ole. Siirtopumppu, rail anturi tai sen liitin, määrän säädin jne testeri kiinni niin ei tarvitse sokkona osia vaihdella!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Mikuxi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 71
      • Espoo

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Läpät löytyy, joten otappa ne pois. Sammumiseen luulisi löytyvän syy ihan vikakoodien puolelta kunnon testerillä katsottuna ja tietty livedataa seuraamalla jos koodeja ei ole. Siirtopumppu, rail anturi tai sen liitin, määrän säädin jne testeri kiinni niin ei tarvitse sokkona osia vaihdella!
      Täytyy käydä kaverilla lukasemassa, tänään ei ongelmia ollut
      ( tankki täynnä ).
      Osaako joku sanoa suoraan, onko toi 32mm läpän korvaus palikka oikea tähän malliin vai tilaanko suosiolla kummatkin mallit, samalla pitää varmaan uusia tiivisteet imusarjaan ?
      PMW are Essex's leading service specialists for BMW, BMW Mini, Mercedes-Benz, Porsche and VAG servicing and repairing at a fraction of main dealer costs.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Mikuxi View Post
        Täytyy käydä kaverilla lukasemassa, tänään ei ongelmia ollut
        ( tankki täynnä ).
        Osaako joku sanoa suoraan, onko toi 32mm läpän korvaus palikka oikea tähän malliin vai tilaanko suosiolla kummatkin mallit, samalla pitää varmaan uusia tiivisteet imusarjaan ?
        http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155
        32mm kävisi, mutta et tarvitse välttämättä kumpaakaan mallia. JOS M6 kierretappi löytyy sekä M6 x12mm kuusiokolo pultteja 6 kpl.
        lisäksi 7mm pitkiä kudoksettomasta letkusta tehtyjä tiiviste renkaita 6 kpl sekä 6mm aluslevyjä ulkohalkaisia alle 12mm. Sekä mutteri lukitetta M6 ruuvin lukitukseen.
        lopputulos näkyy oheisesta kuvasta.
        Last edited by e46touring; 21-03-2014, 16:12.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Mikuxi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 71
          • Espoo

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          32mm kävisi, mutta et tarvitse välttämättä kumpaakaan mallia. JOS M6 kierretappi löytyy sekä M6 x12mm kuusiokolo pultteja 6 kpl.
          lisäksi 7mm pitkiä kudoksettomasta letkusta tehtyjä tiiviste renkaita 6 kpl sekä 6mm aluslevyjä ulkohalkaisia alle 12mm. Sekä mutteri lukitetta M6 ruuvin lukitukseen.
          lopputulos näkyy oheisesta kuvasta.
          Joo kyllähän nää viritelmät, olikin jo tiedossa ja on tullut tehtyä omalta osalta tarpeeksi edellisissä autoissa. Köyhdyn mielummin tuon summan verran.
          Kiitoksia neuvoista

          Vielä toi ahtoputken öljysyys hämää, ainahan niissä on jonkun verran ollu, mutta kuuluuko nakuttimessa olla hiukan enemmän ??

          Comment

          • laituri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 28
            • Lahti

            #6
            Näistä läpistä sen verran, että käyttämässäni huollossa (ei merkki), joka on erikoistunut Bemareihin annettiin ymmärtää, että tässä vuosimallissa ei läpät enää olisi ongelma. Oliko paja väärässä?

            Comment

            • Mikuxi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 71
              • Espoo

              #7
              Originally posted by laituri View Post
              Näistä läpistä sen verran, että käyttämässäni huollossa (ei merkki), joka on erikoistunut Bemareihin annettiin ymmärtää, että tässä vuosimallissa ei läpät enää olisi ongelma. Oliko paja väärässä?
              Ei välttämättä ollenkaan väärässä, mutta ajatus siitä, että läpät tai niiden osia löytyy jostain muualta, kun roskiksesta ei houkuta.
              Ajattelin ne ottaa pois oman mielenrauhan vuoks, kauhutarinat tehnyt tehtävänsä ainakin muhun.

              Comment

              • laituri
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 28
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Mikuxi View Post
                Ei välttämättä ollenkaan väärässä, mutta ajatus siitä, että läpät tai niiden osia löytyy jostain muualta, kun roskiksesta ei houkuta.
                Ajattelin ne ottaa pois oman mielenrauhan vuoks, kauhutarinat tehnyt tehtävänsä ainakin muhun.
                Olet kyllä aika oikeassa näiden läppäasioiden suhteen!

                Comment

                • Mikuxi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 71
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by laituri View Post
                  Olet kyllä aika oikeassa näiden läppäasioiden suhteen!
                  Läppiin tulevat sovite osat laitoin tilaukseen, tuolta ylempänä olevasta linkistä.

                  Tankin siirtopumppu näyttää piilovalikon 6osion mukaan ainakin toimivan, paikallaan vasen näytti 0 ja oikea 32 ja tiukassa mutkassa,
                  näytti 10vas ja 22oik ja siirty motarilla oikeaan tankinpuoliskoon takas, eli vissiinkin oikeasta lähtee koneellepäin linjat.

                  Asensin tossa inpan koneelle ja kaapeli tulee ens viikolla, ni näkee onko sammumisesta tullu herjoja. Rail-anturin vois samalla kattoo, kun läpät poistaa, jos oikein ymmärsin niin löytyy imusarjan alta ??

                  Ilman sammumisia jo 2 päivää, kun tankki puolillaan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎