Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320dA vm 2006 veto loppuu 2500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    E91 320dA vm 2006 veto loppuu 2500rpm

    No niin alkoi tuo nykyinen kulkine oikuttelee, eli voidaan aloittaa arvailu mistä moinen vika johtuu? No ei vaiskaan, vaan jos jollain olisi tietoa mistä voisi johtua ennen kuin vie sitä korjaamolle.

    Eli tosiaan ei jaksa vetää kuin about 2500rpm ja veto loppuu siihen. Manuaali asennolla jaksaa ehkä hieman paremmin vetää, suunnilleen 3000rpm. Manuaali asennolla vaihdot sujuu hyvin ja mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu eikä nytkähdä vaihtaessa. D asennolla ei kovin helposti meinaa vaihtaa isompaa pykälää mutta alas päin kyllä vaihtaa. Tälläkin asennolla vaihdot tapahtuu nätisti ja ylimääräistä ääntä ei kuulu. Kickdown toimii ja tämäkin tapahtuu normaalisti. Niin ja P asennolla kone kiertää normaalisti lähelle 4000rpm.

    Koneen kun käynnisti ja nosti kierroksia niin konehuoneesta kuului selkeä vinkuminen, sen enempää tuolla pimeässä ei tullut tutkittua asiaa, mutta kierrosten noustessa vinkuminen voimistui. Kun kone lämpesi niin vinkuminen hävisi lähes olemattomiin, välillä kuuluu vinkuminen aika vaimeesti muttei jatkuvasti.

    Pari kertaa 20km matkalla tuli auton sisälle sellainen mädänneen kananmunan haju ja savutus oli normaalia kovempaa. Tämä tapahtui noin 80-85km/h nopeudessa, eikä auto tuon kovempaa oikein jaksanut kulkea.

    Vika alkoi tänään yhtäkkiä kun autolla noustiin moottoriteltä pienemmälle tielle ja tosiaan tehot katosi ja tuo vinkuminen alkoi. Mitään vikavaloja ei ole missään vaiheessa syttynyt mittaristoon. Mistä moinen johtuu? Autolla ajettu 120tkm
  • Raimo Miettinen
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 320

    #2
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Koneen kun käynnisti ja nosti kierroksia niin konehuoneesta kuului selkeä vinkuminen, sen enempää tuolla pimeässä ei tullut tutkittua asiaa, mutta kierrosten noustessa vinkuminen voimistui. Kun kone lämpesi niin vinkuminen hävisi lähes olemattomiin, välillä kuuluu vinkuminen aika vaimeesti muttei jatkuvasti.
    Kuulostaako vinkuminen tältä?
    BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

    Comment

    • Blacksatin
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 954
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Raimo Miettinen View Post
      Kuulostaako vinkuminen tältä?
      http://www.youtube.com/watch?v=Niz1pzGXBKM
      No juu kyllähän se tuolta kuullosti, hyvin paljon ainakin. Mutta tosiaan enään ei vingu juuri ollenkaan. Eli onkohan se sitten totaali jumissa jos se turbo on??

      Comment

      • Blacksatin
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 954
        • Mäntsälä

        #4
        No niin käytiin vähän v-checkerillä kattomassa mitä koodeja se antaa ja sieltähän tuli sellainen kuin 4530 joka viittaisi siihen että turbo hajalla. Lisäksi livedatalla näytti maksimi ahtopaineiksi 1000mbar ja kyllähän se vähän pölläytti sinistä savua kera öljyn hajun.

        Comment

        • Raimo Miettinen
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 320

          #5
          Kakka juttu! Saksasta saat uuden (n. 1000€) edullisemmin mitä Suomesta.
          Turbolader -80% kaufen ✅ GARRETT BorgWarner Distributor ✅ Fabrikneu Austausch Upgrade Reparatur ☎ Turbolader-Experten-Support!
          BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

          Comment

          • Jackie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 293
            • Porvoo

            #6
            Originally posted by Blacksatin View Post
            No juu kyllähän se tuolta kuullosti, hyvin paljon ainakin. Mutta tosiaan enään ei vingu juuri ollenkaan. Eli onkohan se sitten totaali jumissa jos se turbo on??
            Juuri samankaltainen ääni lähti omasta ex-320d:stä kun turbo sanoi sopparin irti
            E93 330iA M-Sport 2009
            B8 Audi A4 2010

            Ex:
            F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
            E93 335iA M-Sport 2007
            F01 730d M-Sport 2011
            E65 745i 2002
            E91 325iA M-Sport 2006
            E91 320dA 2005

            Comment

            • Blacksatin
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 954
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
              Kakka juttu! Saksasta saat uuden (n. 1000€) edullisemmin mitä Suomesta.
              www.turbolader.net

              Joo niin saisi. Mutta suomesta saisi kunnostetun turbon 24kk takuulla 790€ hintaan niin ei ole sekään mikään ihan paha hinta.

              Comment

              • Kennedy
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 103
                • Järvenpää

                #8
                Huoltamalla varmaan pääsee vielä vähän halvemmalla jos ei pahasti ole vaurioita tullut.

                Originally posted by Blacksatin View Post
                Joo niin saisi. Mutta suomesta saisi kunnostetun turbon 24kk takuulla 790€ hintaan niin ei ole sekään mikään ihan paha hinta.
                Mikä firma?
                Onko tuo panttitavaraa eli vanhan sinne firmaan sitten postittaen?
                Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                Passat '13
                Ex: E91LCI, A3 TDI

                Comment

                • Blacksatin
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 954
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Originally posted by Kennedy View Post
                  Huoltamalla varmaan pääsee vielä vähän halvemmalla jos ei pahasti ole vaurioita tullut.



                  Mikä firma?
                  Onko tuo panttitavaraa eli vanhan sinne firmaan sitten postittaen?
                  Joo kyllä pitää vanha palauttaa. Voishan tuosta yhestä firmasta kysästä vielä mitä huolto maksaa.

                  Comment

                  • Blacksatin
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 954
                    • Mäntsälä

                    #10
                    No niin soitin erääseen liikkeeseen ja sieltä sanottii että tuota mitsun ahdinta ei voi tehdaskorjata. Eli tarkoittaa ettei valmistaja ole tehnyt korjaus sarjoja tuohon ahtimeen?? Sanoi että se liike mikä korjaa noita turboja on korjattu kiina osilla joiden laatu on mitä on. Jaahas mitäköhän tässä oikein tekis?

                    Comment

                    • Latelammas
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 89
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by Blacksatin View Post
                      No niin soitin erääseen liikkeeseen ja sieltä sanottii että tuota mitsun ahdinta ei voi tehdaskorjata. Eli tarkoittaa ettei valmistaja ole tehnyt korjaus sarjoja tuohon ahtimeen?? Sanoi että se liike mikä korjaa noita turboja on korjattu kiina osilla joiden laatu on mitä on. Jaahas mitäköhän tässä oikein tekis?
                      Itse jouduin saman operaation eteen toissa vuoden jouluna (ajettu 143tkm), teetin ahtimen vaihdon Harisella Valkeakoskella kun sinne pääsi parin päivän varoajalla. Autokeskuksessa oli 3 viikon työjono. Kustannukset olivat:

                      - Uusi ahdin nettona 1500,-
                      - Työt ja loput osat (öljyt, moottorin ilmansuodatin, yms.) 500,-
                      - Imusarjan läppien puukotus samalla kertaa 200,-

                      Loppusumma siis 2200,-
                      Autoilu vaan on joskus NIIN kivaa, kun käy huono tuuri...

                      Itse henkilökohtaisesti en sotkeentuisi noihin parsittuihin, etenkin kiinanosilla tehtyihin, laisinkaan. Mieluummin sitten maksoin itseni kipeäksi orkkisahtimesta...
                      F25 X3 M-Sport 30D

                      Comment

                      • Raimo Miettinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 320

                        #12
                        Noista korjatuista olisi kiva kuulla pidempi aikaisia kokemuksia. Itsekin kuullut nuo samat tarinat kiinaosilla korjaamisesta.
                        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                        Comment

                        • Kennedy
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 103
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Blacksatin View Post
                          No niin soitin erääseen liikkeeseen ja sieltä sanottii että tuota mitsun ahdinta ei voi tehdaskorjata. Eli tarkoittaa ettei valmistaja ole tehnyt korjaus sarjoja tuohon ahtimeen?? Sanoi että se liike mikä korjaa noita turboja on korjattu kiina osilla joiden laatu on mitä on. Jaahas mitäköhän tässä oikein tekis?
                          Arctic Performance antoi 350e korjausarvioksi kun kyselin huoltoa.

                          Tosin itse en ole tutkinut edes onko muuttuvasiipinen ahdin vaiko ei ja onko mikä valmistaja.

                          On myös firmoja jotka väittävät, ettei VNT ahtimia voi korjata.. ja niitä jotka sanovat, että voi.
                          Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                          Passat '13
                          Ex: E91LCI, A3 TDI

                          Comment

                          • vilma
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 712
                            • Kouvola city.

                            #14
                            Mites www.professionalmotor.fi ,osaamista pitäisi kyllä löytyä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎