Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa 5.0.2 + K+DCAN toimivuus e91-08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikuxi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 71
    • Espoo

    Inpa 5.0.2 + K+DCAN toimivuus e91-08

    Pitäiskö tuolla softalla ja piuhalla homman toimia

    Mulla on COM-portti 2:ssa softa sekä piuha ja COM asetukset on niinkuin ohjeissa sanotaan

    Inpan pääsivulla battery / Ignition täpät mustana kun auto käynnissä, mites sivulla olevat kuuluu olla, onko yhteys kunnossa ja näkeekö sen suoraan pääsivulta

    Ei kumminkaan onnistu vikakoodien luku yms, pitäiskö E90 valikossa olla myös muut sarjalaiset, moottori yms vaihtoehtoja löytyy kyllä E90 alavalikosta. Eli lähinnä pitääkö hommat Inpa EA90X versio ??

    Apuja kaivataan konkareilta, Inpaa en ole aikaisemmin käyttänyt.
    Muita olen esim:Scantoolin softaa, mutta sillä ei nää moottorin vikoja pidemmälle.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mitä se herjaa jos ei luku onnistu?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Mikuxi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 71
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Mitä se herjaa jos ei luku onnistu?

      Jos menee esim: E90 valikkoon ja sieltä functional jobs ja valitsee E90 ja vaikka read error memory, niin tulee IFH-0003 datatransmission to interface disturbed.
      Kun kylmänä selaa valikoita tulee sama, sit hämää, kun vasemmalla ylhäällä lukee inpa loader E89X kaikissa muissa mallivalikoissa on oikea malli tuon E89X kohdassa.

      Hommasin tuolta viestiketjusta, K+DCAN softan, jolla piuhasta pitäis pystyy valitsee kumpi on käytössä K vai D ja muutenkin vielä tein asetukset tuolla mainittujen mukaan.

      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Kun menee E90 valikkoon ja sieltä functional jobs ja jos tulee uudelleen mallivalinta e60, e90 jne nii tästä tietää suoraan, että yhteyttä autoon ei ole .. silloin kun yhteys on tuota valintavalikkoa ei tule ollenkaan vaan päävalikko. Se e89x tarkoittaa siinä vain, että se on e8x- ja e9x-mallien scripti eli 1- ja 3-sarjalaisille.

        Tuo DCAN-softa ei valitse K:n ja D-CANnin välillä vaan asettaa D-CANnin nopeuden ja yleensä piuhoissa se on valmiiksi asetettu oikein. K-linja sitten on aina päällä siinä rinnalla eikä sitä saa pois päältä ollenkaan.

        Nyt ensimmäinen juttu on se, että onko autossa CIC alkuperäisenä? Jos on niin silloin piuhan 7- ja 8-pinnit ei saa olla yhdessä, useasti kun ne on siellä piuhan sisällä juotettu yhteen ja tämä yhdistys aiheuttaa CIC-autoissa yhteyden siirtymisen D-CANnistä ethernettiin ja silloin ei saa tuolla piuhalla ollenkaan yhteyttä sitten autoon. Toinen vaihtoehto yhteysprobleemaan on se, että tuolta markkinoilta on tullut lukemattomia K+D-CAN-piuhoja, joissa D-CAN-puoli on pimeänä valmiiksi suoraan tehtaalta elikkä niissä on "pieniä" laatu-ongelmia Kiinan suunnalla ..
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Mikuxi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 71
          • Espoo

          #5
          Originally posted by jartsa02 View Post
          Kun menee E90 valikkoon ja sieltä functional jobs ja jos tulee uudelleen mallivalinta e60, e90 jne nii tästä tietää suoraan, että yhteyttä autoon ei ole .. silloin kun yhteys on tuota valintavalikkoa ei tule ollenkaan vaan päävalikko. Se e89x tarkoittaa siinä vain, että se on e8x- ja e9x-mallien scripti eli 1- ja 3-sarjalaisille.

          Tuo DCAN-softa ei valitse K:n ja D-CANnin välillä vaan asettaa D-CANnin nopeuden ja yleensä piuhoissa se on valmiiksi asetettu oikein. K-linja sitten on aina päällä siinä rinnalla eikä sitä saa pois päältä ollenkaan.

          Nyt ensimmäinen juttu on se, että onko autossa CIC alkuperäisenä? Jos on niin silloin piuhan 7- ja 8-pinnit ei saa olla yhdessä, useasti kun ne on siellä piuhan sisällä juotettu yhteen ja tämä yhdistys aiheuttaa CIC-autoissa yhteyden siirtymisen D-CANnistä ethernettiin ja silloin ei saa tuolla piuhalla ollenkaan yhteyttä sitten autoon. Toinen vaihtoehto yhteysprobleemaan on se, että tuolta markkinoilta on tullut lukemattomia K+D-CAN-piuhoja, joissa D-CAN-puoli on pimeänä valmiiksi suoraan tehtaalta elikkä niissä on "pieniä" laatu-ongelmia Kiinan suunnalla ..
          Avasin jo aikasemmin ton e-villen piuhan, siinä ei ole juotettu 8-pinniin mitään kiinni eikä piirilevyssäkään näkyny mitään, että 7-8 vois olla yhteydessä toisiinsa.

          Autossa on CCC, jos nyt oikein ymmärsin...

          En nyt oikein muuta keksi enää, kun että piuhassa on jotain feelua, onko ketään vapaa ehtosta lainaamaan k-dcan piuhaa, niin sais selvyyden.

          Vielä obd:ini:stä onko noi oikein, kun ohjelman ajaa niin hardwaressa on pelkkä ODB, Uk-sivuilla käski laittaa sekä tähän, että EDIABAS.iniin tuo
          STD:OBD

          [OBD]
          Port=Com2
          Hardware=STD:OBD
          RETRY=ON
          ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
          ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
          ;Tracelevel=0xF0000000
          ;Tracelevel=0x0000FFFF
          ; Bit 0 = Funktionsaufruf
          ; Bit 1 = io Ergebnis
          ; Bit 2 = nio Ergebnis
          ; Bit 3 = Detailinfos
          ; Nibble 0 = readchar_wait
          ; Nibble 1 = main
          ; Nibble 2 = cmd
          ; Nibble 3 = obd
          ; Nibble 4 = send_and_receive_...
          ; Nibble 5 = read_telegram_...
          ; Nibble 6 = send_telegram
          ; Nibble 7 = SendData

          [UNIT_A]
          Port=Com2
          Hardware=STD:OBD

          Tästä alaspäin on monta unittia joissa eri Com:t, onko väliä ???
          Kiitos jo etukäteen

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Jos ne pinnit ei oo yhdessä nii kyllä sen silloin pitäisi pelata. Porttiasetuksetkin on riittävän kohillaan, kun Inpassa ne Ign.- ja batt-pallerot toimii, joten epäilen kyllä viallista piuhaa tässä tapauksessa ennemminkin. Minkähän värinen piirilevy siinä e-villen piuhassa on?

            Kyllä tuota hommaa voidaan testailla, jos jaksat kurvailla vaikka tänne Helsingin puolelle, mulla nyt kuitenkin löytyy varmasti toimiva piuha jne ..
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Mikuxi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 71
              • Espoo

              #7
              Originally posted by jartsa02 View Post
              Jos ne pinnit ei oo yhdessä nii kyllä sen silloin pitäisi pelata. Porttiasetuksetkin on riittävän kohillaan, kun Inpassa ne Ign.- ja batt-pallerot toimii, joten epäilen kyllä viallista piuhaa tässä tapauksessa ennemminkin. Minkähän värinen piirilevy siinä e-villen piuhassa on?

              Kyllä tuota hommaa voidaan testailla, jos jaksat kurvailla vaikka tänne Helsingin puolelle, mulla nyt kuitenkin löytyy varmasti toimiva piuha jne ..

              Vihreä piirilevy...
              Laita vaikka privassa sun numero ni soittelen ja sovitaan tälli johonki.

              Emmä keksi muuta, ku toi piuha...ja menee hermot ku 3-päivää hakannu eri asetuksii läpi, mut ei ni ei...

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Yleensä vihreällä piirilevyllä olevat on ollut laadultaan parempia, mutta on niissäkin viallisia ollut. Valkoisella piirilevyllä olevat on sitten ollut selkeästi huonompia ja niistä on jo iso osa rikki valmiiksi uutena juuri sillä tavalla, että D-CAN ei toimi.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • fa7
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 41
                  • Tampere

                  #9
                  Selvisikö juurisyy ikinä? Oliko kaapeli viallinen vai vaatiiko CCC:kin pinnien 7 ja 8 juotoksen irroittamisen?

                  Tarkoitukena olisi saada yhteys E60 LCI:hin ja ongelma on juurikin tämä sama. Toki minulla Ignition kohta pysyy syttymättömänä koko ajan. OBD adapterin piirilevynä valkoinen ja epäilen vahvasti laatuprobleemaa kaapelissa.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by fa7 View Post
                    Selvisikö juurisyy ikinä? Oliko kaapeli viallinen vai vaatiiko CCC:kin pinnien 7 ja 8 juotoksen irroittamisen?

                    Tarkoitukena olisi saada yhteys E60 LCI:hin ja ongelma on juurikin tämä sama. Toki minulla Ignition kohta pysyy syttymättömänä koko ajan. OBD adapterin piirilevynä valkoinen ja epäilen vahvasti laatuprobleemaa kaapelissa.
                    Ei oikeastaan selvinnyt ainakaan mulle. CCC:n kanssa 7 ja 8 pinnit voi olla yhdessä taikka erikseen, CIC:n kanssa ne sitten pitää olla erillään. Valkosella piirilevyllä varustetussa K+D-cannessä on kyllä iso mahdollisuus, että se on rikki ..
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎