Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 ja Takaturvavöiden kiristimien vikakoodiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis2000
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 237
    • Kouvola

    E91 ja Takaturvavöiden kiristimien vikakoodiongelma

    Seuraavanlaisen ongelman kanssa olen kevyttä painia harrastanut muutamankin päivän, niin jaetaanpa ongelma, jos jollakulla olisi kokemusta tai muuten tietoa.

    Eli projektina tuollainen 320d e91 '06, josta oli keveän kolarin jälkeen lauennut kuskin airbagi ja turvavyönkiristin, takapenkkien molemmat turvavyönkiristimet sekä akunjohdon turvapanos. Ratti vaihdettu, akun panos vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä ostettuun, samaten kaikki turvavyönkristimet vaihdettu uusiin marmorilta ostettuihin. Muuten kaikki ok, mutta vasemman takavyön kiristimeen jää vikakoodi ZK13 - Belt Tensioner rear left, enkä kyllä osaa sanoa yhtään että miksi? Olisikos viisailla ideoita? Tuo oli ihan asiallisesti pakattuna pahvilaatikkoon ja muoveihin, ei nyt uskoisi että olisi rikki jo uutena? Liian pientä vastustahan tuo näyttää herjaavan.



    Ja muita osiahan tuolla ei käsittääkseni ole mitä voisi tähän liittyen vaihtaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=72&fg=05
    BMW e60 525i terapiaprojekti
    -------------------------
    Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
  • strom
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 19

    #2
    Originally posted by Juhis2000 View Post
    Seuraavanlaisen ongelman kanssa olen kevyttä painia harrastanut muutamankin päivän, niin jaetaanpa ongelma, jos jollakulla olisi kokemusta tai muuten tietoa.

    Eli projektina tuollainen 320d e91 '06, josta oli keveän kolarin jälkeen lauennut kuskin airbagi ja turvavyönkiristin, takapenkkien molemmat turvavyönkiristimet sekä akunjohdon turvapanos. Ratti vaihdettu, akun panos vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä ostettuun, samaten kaikki turvavyönkristimet vaihdettu uusiin marmorilta ostettuihin. Muuten kaikki ok, mutta vasemman takavyön kiristimeen jää vikakoodi ZK13 - Belt Tensioner rear left, enkä kyllä osaa sanoa yhtään että miksi? Olisikos viisailla ideoita? Tuo oli ihan asiallisesti pakattuna pahvilaatikkoon ja muoveihin, ei nyt uskoisi että olisi rikki jo uutena? Liian pientä vastustahan tuo näyttää herjaavan.



    Ja muita osiahan tuolla ei käsittääkseni ole mitä voisi tähän liittyen vaihtaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=72&fg=05

    Oletko tarkastanut kiristimelle tulevan liittimen kunnon (saattaa vauriotua lämmöstä kun kiristin on toiminut)? Poistuuko vikakoodi jos ottaa pistokkeen irti kiristimeltä (tilalle pitäisi tulla koodi mikä kertoo avoimesta virtapiiristä). Jos pistokkeen irti ollessa tulee vikakoodi oikosulusta niin vika pitäisi löytyä liittimestä/johtosarjasta/ohjainyksiköstä.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Kyllä tuo liian alhaisen resistanssin ongelma on pääsääntöisesti liittimestä johtuva. Airbag-liittimissä oleva lukitus avaa oikosulkupinnit, kun lukitus painetaan oikein pohjaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Juhis2000
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 237
        • Kouvola

        #4
        Noo, näinhän tuo tietystkin on, eli kiristimen liittimestä johto irti mitattuna antaa vikakoodiksi Resistance too large:



        Itse liittimessä tai näkyvässä osassa johtoa en kyllä vaurioita havainnut. Itse liittimeistä puuttuu pieni pala muovia (alempi kuva), liekkö tuokaan kosketukseen / vikakoodiin vaikuttaa?

        BMW e60 525i terapiaprojekti
        -------------------------
        Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Puhdista liitin, vaikka nuppineulalla pikkasen hinkutat
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Kurkkaa niitä liittimiä tarkemmin, niin saat hahmotettua, minkälaiset ohuet metalliliuskat siellä on oikosulkemassa pinnit ja miten ne oikosulkuliuskat avautuvat, kun liitin on oikein paikallaan.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Juhis2000
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 237
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Kurkkaa niitä liittimiä tarkemmin, niin saat hahmotettua, minkälaiset ohuet metalliliuskat siellä on oikosulkemassa pinnit ja miten ne oikosulkuliuskat avautuvat, kun liitin on oikein paikallaan.
              KIITOS! Näinhän se tosiaan oli, että liittimestä oli ne kaksi muovista liuskaa lohjennut pois, olivat tosin siinä vieressä tallessa. Laitoin liuskat takaisin liittimen sisään, ja koodit poistuivat.

              Kyllä tää on mahtava foorumi!
              BMW e60 525i terapiaprojekti
              -------------------------
              Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎