Perustetaanpas nyt ihan oma topicci tolle mun vikapesäkkeelle.
Auto on vm. 2008 E91 325dA. Kilometrejä mittarissa jo 122tkm ja ongelmia alkaa kertymään.
Linkki varustelistaan:
Kokolailla kaikki on ruksittu. Avaimettomasta käynnistyksestä aktiiviohjaukseen ja aktiiviseen vakionopeudensäätimeen.
Sitten niihin vikoihin:
-Apukuskin airbägin tunnistematto viallinen. Restraint systems fault lävähtää Idriven näytölle käynnistyksessä. Voiko tämän tunnistuksen koodata pois käytöstä (niin että turvatyynyt toimivat istuu joku apukuskin penkillä tai ei)? Onko tunnistematon uusiminen ainoa vaihtoehto? Sporttinahkapenkin verhoilujen purkaminen ei houkuttele...
-Antennivahvistin tuli tiensä päähän. Radio alkoi pätkimään, lopulta kaikki äänet hävisivät. Ajoittain äänet saattavat palata hetkeksi ja sitten taas katoavat. Purin antennivahvistimen esiin ja se näytti tältä:
Lienee aika valmista kauraa. Tilasin uuden.
-Keskuslukitus lopetti toimintansa. Kauko-ohjaimesta kun painaa lukitusnappia niin lukkoon menee: kuskin ovi ja polttoaineluukku. Avaus napista mikään ei aukea, naksuu vaan. Sama sisältä lukituspainikkeesta, naksuu vaan ja mitään ei tapahdu. Voiko tämä liittyä antennivahvistimeen? Sulakevikaan en usko kun joka ovesta kuitenkin kuuluu vaimea napsahdus?
Mekaanisella avaimella aukeaa vain kuskin ovi. Kaikessa viisaudessani kauppaan mennessä painelin sisältä muut 3 ovea lukkoon... Lopputulos vaikeuttaa elämää, ovet ei aukea sisäkahvasta vetämällä vaan autosta tuli kertaheitolla yhden hengen auto.
Takaluukku ei lukitu lainkaan.
-Akku. Ymmärtääkseni tässä pitäisi olla AGM-akku kun varustelistalta kuitenkin löytyy jarruenergian talteenotto? Autossa on alkuperäinen valkoinen BMW:n 90Ah akku:
Onko tuo ihan tavallinen lyijyakku? Kuten kuvastakin näkyy, vajausta löytyy. Taitaa olla uuden akun hankinta edessä, onhan akulla ikää jo 5v jos on alkuperäinen akku.
Otin akun autosta pois ja vein sisälle lataukseen. Nyt kun akku on ladattu ja laitoin sen autoon kiinni tuli uusia murheita.
Idriveen lävähti ilmoitus: Active steering inactive. Aktiiviohjaus pois pelistä siis. Ohjaus on parkkipaikkapyörittelyssä raskas.
EDIT: Aktiiviohjaus lähti lyhyen ajamisen jälkeen toimimaan. Taisi vaan herjata kun sähköt oli pois?
Radiokin on tänään toiminut koko päivän, huoh.
Alkaa usko loppua tämän kanssa
Asustelen Forssassa. Olisiko jollakin mahdollisuutta ottaa tätä piuhan päähän?
-Istuintunnistuksen koodaus pois, jos on mahdollista
-Huoltovälin kuittaus
-Uuden akun rekisteröinti ja tarvittaessa oikean akkutyypin koodaus
Esim. Hämeenlinna, Tampere, Turku suunnalla voisin poikkeilla.
-Jiri
Auto on vm. 2008 E91 325dA. Kilometrejä mittarissa jo 122tkm ja ongelmia alkaa kertymään.
Linkki varustelistaan:
Kokolailla kaikki on ruksittu. Avaimettomasta käynnistyksestä aktiiviohjaukseen ja aktiiviseen vakionopeudensäätimeen.
Sitten niihin vikoihin:
-Apukuskin airbägin tunnistematto viallinen. Restraint systems fault lävähtää Idriven näytölle käynnistyksessä. Voiko tämän tunnistuksen koodata pois käytöstä (niin että turvatyynyt toimivat istuu joku apukuskin penkillä tai ei)? Onko tunnistematon uusiminen ainoa vaihtoehto? Sporttinahkapenkin verhoilujen purkaminen ei houkuttele...
-Antennivahvistin tuli tiensä päähän. Radio alkoi pätkimään, lopulta kaikki äänet hävisivät. Ajoittain äänet saattavat palata hetkeksi ja sitten taas katoavat. Purin antennivahvistimen esiin ja se näytti tältä:
Lienee aika valmista kauraa. Tilasin uuden.
-Keskuslukitus lopetti toimintansa. Kauko-ohjaimesta kun painaa lukitusnappia niin lukkoon menee: kuskin ovi ja polttoaineluukku. Avaus napista mikään ei aukea, naksuu vaan. Sama sisältä lukituspainikkeesta, naksuu vaan ja mitään ei tapahdu. Voiko tämä liittyä antennivahvistimeen? Sulakevikaan en usko kun joka ovesta kuitenkin kuuluu vaimea napsahdus?
Mekaanisella avaimella aukeaa vain kuskin ovi. Kaikessa viisaudessani kauppaan mennessä painelin sisältä muut 3 ovea lukkoon... Lopputulos vaikeuttaa elämää, ovet ei aukea sisäkahvasta vetämällä vaan autosta tuli kertaheitolla yhden hengen auto.
Takaluukku ei lukitu lainkaan.
-Akku. Ymmärtääkseni tässä pitäisi olla AGM-akku kun varustelistalta kuitenkin löytyy jarruenergian talteenotto? Autossa on alkuperäinen valkoinen BMW:n 90Ah akku:
Onko tuo ihan tavallinen lyijyakku? Kuten kuvastakin näkyy, vajausta löytyy. Taitaa olla uuden akun hankinta edessä, onhan akulla ikää jo 5v jos on alkuperäinen akku.
Otin akun autosta pois ja vein sisälle lataukseen. Nyt kun akku on ladattu ja laitoin sen autoon kiinni tuli uusia murheita.
Idriveen lävähti ilmoitus: Active steering inactive. Aktiiviohjaus pois pelistä siis. Ohjaus on parkkipaikkapyörittelyssä raskas.
EDIT: Aktiiviohjaus lähti lyhyen ajamisen jälkeen toimimaan. Taisi vaan herjata kun sähköt oli pois?
Radiokin on tänään toiminut koko päivän, huoh.
Alkaa usko loppua tämän kanssa
Asustelen Forssassa. Olisiko jollakin mahdollisuutta ottaa tätä piuhan päähän?
-Istuintunnistuksen koodaus pois, jos on mahdollista
-Huoltovälin kuittaus
-Uuden akun rekisteröinti ja tarvittaessa oikean akkutyypin koodaus
Esim. Hämeenlinna, Tampere, Turku suunnalla voisin poikkeilla.
-Jiri
Comment