Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 325d upgrade to 335d/suuttimienvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertsoni
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 145
    • Satakunta

    e92 325d upgrade to 335d/suuttimienvaihto

    Eli tommonen päivitys kiinnostaisi, kun tossa olisi tiedossa 335d vakioturbot.

    Onko jollakin tietoa mitä muita muutoksia ptäisi tehdä jotta saisi tommosen projektin tehtyä?
    Last edited by Tertsoni; 02-04-2013, 12:20.
    sigpic
    EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Ensimmäisenä tulee ongelmaksi vaihdelaatikon kesto jos automaatti kyseessä, x25d on heikompi laatikko kun isommisssa. Moottorinohjaus ei pysty kahta ahdinta ohjaamaan ainakaan suoraan, jollain lisäpiirillä/mekaanisilla komponenteilla voisi onnistua. Ja onhan moottoreissa muitakin eroja kuin vain ahtimet, joten välttämättä samoille tehoille 335d:n kanssa ei päästä.

    Jos intoa ja osaamista löytyy niin kaikkihan on tehtävissä mutta ei nyt ihan helpoimmasta päästä välttämättä tämä operaatio..
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2175
      • Kuopio

      #3
      Suuttimet ei oo takuulla samat. Niihinkin menee mukavasti rahaa.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Tertsoni
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 145
        • Satakunta

        #4
        Manuaaliaski on omassa.. Ja mutuilut siksee joutuuko suuttimet vaihtaa vai ei? Jos maksaa paljon tai vähän ni siihenki tarkennusta, että kuinka paljon? Jotaki aiheesta löyty googlella, mut ei tuo lontoo taitu riittävän hyvin..
        sigpic
        EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ahtojen ohjausjärjestelmä on niin erilainen, että tuo on lähestulkoon tekemätön paikka. 35d:ssä on hukkaportti ja bypass-läppiä, kun taas autossasi on vain yhdet säätösiivet turbiinissa. Käytännössä vaatii erillisen ahtopaineenohjausjärjestelmän, jonka jälkeen kartat pitää muokata DME:stä ja tuosta ohjaimesta yhteensopivaksi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Mani88
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 100
            • Helsinki

            #6
            Jos haluat 325d twinturbona niin fiksuimmaksi tulee marssia bmw liikkeeseen ostamaan uusin 325d joka on twinturbo.
            Omasta mielestäni aika älytön homma ja samaa mieltä tuolla netissäkin ollaan. Helpompi pitää single turbona ja puristaa siitä tarpeeks potkua ulos.

            P.s turbo auto tuottaa aina huolia, tuplaturbo tuplasti!
            Bmw -06 330d manuaali
            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Tertsoni View Post
              Manuaaliaski on omassa.. Ja mutuilut siksee joutuuko suuttimet vaihtaa vai ei? Jos maksaa paljon tai vähän ni siihenki tarkennusta, että kuinka paljon? Jotaki aiheesta löyty googlella, mut ei tuo lontoo taitu riittävän hyvin..
              Joutuuko ja joutuuko. Jos haluat siitä yhtä paljon löylyä ulos kuin oikeasta 335d:stä niin tietenkin joutuu. Jos vaan haluat tuplaturbon, mutta et reilusti lisää löylyä niin ei varmaan oo pakko vaihtaa. "Pienemmissä" moottoreissa on pienemmät suuttimet. Ohan toi ihan yleinen fakta, että jos näitä "pienempiä" viritetään, niin seuraava vaihde lastun laittamisen jälkeen on x35d:n suuttimet, koska ne on isommat. Mutta onhan tuossa tosiaan suurempiakin suruja edessä.

              Yleensä taitaa olla halvin ja helpoin tapa ostaa se isommalla moottorilla valmiiksi varustettu auto kuin alkaa mallisarjan pienempiä virittelemään. Sitä mallisarjan isointa sit o viisaampaa alkaa askartelemaan, jos on tarpeen. Tietysti harrastaminen on harrastamista ja ei siinä mitään pahaa ole, jos on tekemisen puutetta ja ylimääräistä pengaria.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Manuaalin ollessa kyseessä myös kytkimen/vauhtipyörän kestämättömyys tulee eteen ainakin isommilla tehoilla. Tässähän on syy miksi 335d on aina automaatti vaihteinen. Toki tuokin on ratkaistavissa järeemmillä osilla, ehkä mukavuuden kustannuksella..

                Joka tapauksessa kannattaa laskea mikä on järkevää..paljoko on 325d ja 335d hinta ero markkinoilla? Jos itse semmosta rupeat rakentamaan niin ahtimet, pakosarja, läpät/putket on summa x, suuttimet 1000-1500€, voimansiirto 1000€ ja sitten kaikki muut kulut, mahdolliset työt, ahtimien ohjaukset, ohjelmoinnit ym.
                Ja täälä ei vielä ole varmasti kaikki kohdat esillä missä tulee ongelmia.. Itse joskun suunnittelin hiukan vastaavanlaista projektia ja totesin että ilman oikeesti HALPOJA osia siinä ei ole mitään järkeä.
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • Tertsoni
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 145
                  • Satakunta

                  #9
                  No tämä tuli selväks ettei se päivittäminen helpolla käy. No mut jos sitten kysyn vinkeitä millä sitä potkua saisi "helpommin" lisää. Välijäähdytin isommaks kenties turbo?

                  Ilmeisesti lastuttajilla ei ohjelman muuttaminen sen jälkee oo ongelma..

                  Nyt autossa karalan ohjelma 245hp ja 550nm, mut lisää olis kiva saada.

                  Ja haraste pohjalta mietin. Ja pudjetti ei ole 5€
                  sigpic
                  EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Tertsoni View Post
                    No tämä tuli selväks ettei se päivittäminen helpolla käy. No mut jos sitten kysyn vinkeitä millä sitä potkua saisi "helpommin" lisää. Välijäähdytin isommaks kenties turbo?

                    Ilmeisesti lastuttajilla ei ohjelman muuttaminen sen jälkee oo ongelma..

                    Nyt autossa karalan ohjelma 245hp ja 550nm, mut lisää olis kiva saada.

                    Ja haraste pohjalta mietin. Ja pudjetti ei ole 5€
                    Ensimmäisenä selvittelisin onko 325d ja 330d samat suuttimet/turbo. Jos ei niin siitä saisi helposti isompaa komponenttia, toki suuttimet voisi ottaa 335d:stä niin olisi vielä enemmän pelivaraa niitten puolesta. Kytkimen päivitys saattaa myöskin tulla eteen, en tiedä onko 330d:ssa sekin vahvempi. Dpf tyhjäksi/mäelle jos ei jo ole..
                    Last edited by Lallevihtinen; 30-03-2013, 10:36.
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • Tertsoni
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 145
                      • Satakunta

                      #11
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Ensimmäisenä selvittelisin onko 325d ja 330d samat suuttimet/turbo. Jos ei niin siitä saisi helposti isompaa komponenttia, toki suuttimet voisi ottaa 335d:stä niin olisi vielä enemmän pelivaraa niitten puolesta. Kytkimen päivitys saattaa myöskin tulla eteen, en tiedä onko 330d:ssa sekin vahvempi. Dpf tyhjäksi/mäelle jos ei jo ole..
                      No joo tässä löytykin suutimien vaihdolla ja katti veks + uus kartta. 312hp ja 690nm! Voiko pitää paikkaansa?
                      sigpic
                      EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        No ahdin näyttää olevan pre LCI malleissa sama 325-330d eli kyllähän toi ihan mahdollinen on.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • JayJay-
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 625
                          • jkl

                          #13
                          Mulla ois sulle myydä dpf korvausputki. Oli tarkoitus laittaa omaani, mut suunnitelmat muutuivat " auto myynnissä ". Jos alat tehoja kaivaa niin ehdottomasti dpf pois sillä päästään jo yli 270 lukemiin ja sit suuttimia x35d ettimään saksan ebaysta niin saat sen +300
                          Autoton..
                          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                          Comment

                          • euro
                            Newbiemmer
                            • Dec 2008
                            • 6
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Ja suuttimiksi ei käy 335d, eikä uudempi 535d, ovat piezo ohjattuja. Pitää olla 535d parilta eka vuodelta, sieltä löytyy solenoidi ohjattu suutin joka sopii tuohon 325d.

                            Comment

                            • mamu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 95
                              • Espoo

                              #15
                              Mihin kannattaisi väännöt rajata 325dA:n virityksessä ettei tarvitsisi vielä alkaa murehtia laatikon kestävyyden kanssa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎