Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 alustapäivitystä/puslajumppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    e92 alustapäivitystä/puslajumppaa

    uusi alusta on jo hankittu. alle tulee h&r coilit.

    auto alkaa olemaan jo kohta 160tkm ajettu, joten pientä pehmeyttä alkaa olemaan jo havaittavissa. Väljää ei viimekuun katsastuksessa vielä löytynyt, mutta onhan se selvää että paikat alkaa pehmenemään tuon tonnikeijun alla tuossa iässä.

    Kysymys kuuluukin, että millä saadaan kadotettu jämäkkyys takaisin.
    Kaikkia puslia ei kiinnosta vaihtaa (kallista). Mitkä puslat tuolla alustassa on ns. eniten kuluvat? mitä tilalle ja mistä.
    Nyt ei välttämättä ole haluja lähteä marmorilta hakemaan orkkista. Kama saa olla uretaanista mutta ei kaikkein kovinta.

    M3 palikkaa olen kuullut laitettavan takapäähän? löytyykö jollain osanumeroa niille, ja tilauspaikkaa? .

    pidetään OT omana tietona. koitetaan threadi pitää siistinä.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • drifter
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 48
    • Tampere

    #2
    Minua kiinnostaa sama asia. Oma auto on tosin ajettu vasta 91 tkm, mutta mitä alustan osia kannattaa vaihtaa samalla jos alle laittaa coilit?

    Comment

    • maagi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 190
      • Varkaus

      #3




      Rear subframe bushings:

      33312283382 (front, x 2)
      33312283383 (rear, x 2)

      Tärkeimpinä pitävät noita taka-apurungon isoja puslia. M3:n puslat todettu Powerflexia paremmaksi vaihtoehdoksi. M3-puslat menee paikalleen yläkautta, minkä vuoksi asennus on normipuslia tai Powerflexeja isompitöisempi (4 h vs. 6h tjsp.) Samalla tietty asentuisi helposti noita muitakin M3-takapään osia, mutta missä menee raja päivityksessä Tilauspaikkana joko marmoritiski tai sitten perinteisesti Pielmeier Saksasta.

      Ändi, jaatko tiedon tuosta hankkimastasi H&R satsista? Itsellä vastaavan hankinta edessä.-Antti
      G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

      Comment

      • exhaust
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 97
        • Kuopio

        #4
        [QUOTE=maagi;3036004]http://www.bmwland.co.uk/forums/view...?f=42&t=145578



        Rear subframe bushings:

        33312283382 (front, x 2)
        33312283383 (rear, x 2)

        Tärkeimpinä pitävät noita taka-apurungon isoja puslia. M3:n puslat todettu Powerflexia paremmaksi vaihtoehdoksi. M3-puslat menee paikalleen yläkautta, minkä vuoksi asennus on normipuslia tai Powerflexeja isompitöisempi (4 h vs. 6h tjsp.)



        Sopiiko nuo M3 puslat myös E91:n?
        F10 530d -12

        Comment

        • maagi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 190
          • Varkaus

          #5
          Originally posted by exhaust View Post
          Sopiiko nuo M3 puslat myös E91:n?
          Kyllä, samat vakiopuslat on käytössä kaikissa E9X:ssä, paitsi M3-malleissa. M3:ssa on omat puslansa, jotka pienellä työllä saa asennettua kansanmalleihin. E90post.com:ista löytyy paljonkin juttua operaatiosta.

          -Antti
          G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

          Comment

          • exhaust
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 97
            • Kuopio

            #6
            Millaisia kokemuksia noista powerflekseista on saatu verrattuna M3 versioihin apurungossa?

            Olisiko jollain muistissa nuo osanumerot M3 apurungonpuslille saataisiin tännekin näkyviin?
            F10 530d -12

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17853
              • PKS

              #7
              Originally posted by exhaust View Post
              Millaisia kokemuksia noista powerflekseista on saatu verrattuna M3 versioihin apurungossa?

              Olisiko jollain muistissa nuo osanumerot M3 apurungonpuslille saataisiin tännekin näkyviin?
              Esim.

              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎