Announcement

Collapse
No announcement yet.

Professional navi jälkiasennuksena e92:n?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavier
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 108
    • Helsinki

    Professional navi jälkiasennuksena e92:n?

    Tere, kysymys lyhyesti: mitkä kaikki kilkkeet tulee hommata jos aikoo jälkiasentaa e92:n professional navin? Toinen kysymys, onko tässä mitään järkeä?

    Noita orkkis naveja saanee ihan siedettävään hintaan e-baysta tms.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    ccc-yksikkö, näyttö, välikaapeli, tuulettimen kaapeli sekä GPS antenni ja yksikön peitelevy. Lopuksi koodaus.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #3
      Tässä ei nyt käynyt ilmi että onko tarkoitus päivittää business-navi pronaviin vai asentaa navi autoon jossa ei sellaista ole ollenkaan? Onko kysymyksessä ccc vai cic?

      Eikös tuo ccc business-> pro onnistunut ihan näytön ja keskusyksikön vaihdolla ja koodauksella sen jälkeen?

      Jos on tarkoitus asentaa alusta asti tarvii tietysti vielä uuden kojelaudan yms. Muuta "pikku" tilbehööriä noiden buksinin mainitsemien lisäksi, ts. ei järkeä.

      Toisaalta, onhan noita tehty rapakon toisella puolen, joten jos ei ole rahasta kiinni ja tarvittavat tilat ja aika/mielenkiinto riittää niin miksei...
      Last edited by JP-76; 08-08-2013, 10:21.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Xavier
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 108
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by JP-76 View Post
        Tässä ei nyt käynyt ilmi että onko tarkoitus päivittää business-navi pronaviin vai asentaa navi autoon jossa ei sellaista ole ollenkaan? Onko kysymyksessä ccc vai cic?

        Eikös tuo ccc business-> pro onnistunut ihan näytön ja keskusyksikön vaihdolla ja koodauksella sen jälkeen?

        Jos on tarkoitus asentaa alusta asti tarvii tietysti vielä uuden kojelaudan yms. Muuta "pikku" tilbehööriä noiden buksinin mainitsemien lisäksi, ts. ei järkeä.

        Toisaalta, onhan noita tehty rapakon toisella puolen, joten jos ei ole rahasta kiinni ja tarvittavat tilat ja aika/mielenkiinto riittää niin miksei...
        Nojoo, juuri olin tulossa lisäämään että eikös kojelautakin mene uusiksi eli tosiaan tulisi autoon jossa sitä BMW:n orkkisnavia ei ole alunperinkään olemassa

        Nuo kojelaudatkin lienevät kohtuu hinnakaita nekin, vaikka jostain kolariautosta löytyisikin..

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Xavier View Post
          Nojoo, juuri olin tulossa lisäämään että eikös kojelautakin mene uusiksi eli tosiaan tulisi autoon jossa sitä BMW:n orkkisnavia ei ole alunperinkään olemassa

          Nuo kojelaudatkin lienevät kohtuu hinnakaita nekin, vaikka jostain kolariautosta löytyisikin..

          Juu halvinta ja helpointa vaihtaa koko auto sellaiseen missä on navi.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Sen verran kattelin mielenkiinnosta noita jenkkien tekeleitä että kokonaiskustannukset olleet jossain $5000-7000, eli ehkä auton vaihtaminen olis edullisempaa
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Xavier
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 108
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by JP-76 View Post
              Sen verran kattelin mielenkiinnosta noita jenkkien tekeleitä että kokonaiskustannukset olleet jossain $5000-7000, eli ehkä auton vaihtaminen olis edullisempaa

              Vielä tähän palatakseni.. vähän huikeilta kuulostaa nuo kustannukset siihen nähden että käytettyinä ostettuna kaikki palikat on saatavissa aika edullisesti, tiedä sitten kuinka työläs on asentaa.

              eikös näillä pääsisi jo aika pitkälle:

              http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29842964

              + http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=281650

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Xavier View Post
                Vielä tähän palatakseni.. vähän huikeilta kuulostaa nuo kustannukset siihen nähden että käytettyinä ostettuna kaikki palikat on saatavissa aika edullisesti, tiedä sitten kuinka työläs on asentaa.

                eikös näillä pääsisi jo aika pitkälle:



                + http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=281650

                Varmaan uusille osille nuo hinnat. Kai sen 1000-2000e käytetyillä osilla tekee ja muutama kymmenen tuntia työtä Saa olla aikalailla urheilumieltä ja helvetin kiintynyt autoonsa, että alkaisi moiseen jumppaan.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  en tiä kuinka hankala tähän koppaan on toi kojelauta irrottaa, mutta tuskin kauheesti pahempi kuin e46 josta irrotin kojelaudan,etupenkit ja muut hilppeet noin neljään tuntiin. Mutta hommaahan tuossa kyllä varmasti on, jos ei navia ole ollenkaan autossa..
                  Jos päivittää business-> pro niin tarvitseeko muuta kuin näyttö ja tuo naviyksikkö ? sopiiko esim business näytön kaapeli suoraan pro näyttöön ? Näyttö ei tainnut olla kuin parilla ruuvilla kiinni yläreunasta mitä nopsaan tossa kattelin.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #10
                    Originally posted by Xavier View Post
                    Vielä tähän palatakseni.. vähän huikeilta kuulostaa nuo kustannukset siihen nähden että käytettyinä ostettuna kaikki palikat on saatavissa aika edullisesti, tiedä sitten kuinka työläs on asentaa.

                    eikös näillä pääsisi jo aika pitkälle:

                    http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29842964

                    + http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=281650
                    Taisi olla suurin osa noista kustannuksista ulkopuolisen tekemiä tunteja, itse jos tekee niin eihän siihen sillon tuu kun tarvikkeet, mutta voi olla että menee tunteja aika monta kymmentä ensikertalaiselta.

                    Jos tollaseen savottaan lähtee niin ei kyllä kannata mitään ccc:tä lähteä väkästelemään, kyllä tuohon kannattaa jo cic laittaa. Ihan sama työmäärä molemmissa.

                    Näyttö ja cic n. 1000€, hakkerointipalikat naville ja ääniohjaukselle n. 400€, kojelauta 200-500€ riippuu mistä ostaa, ulkolaiset ei välttämättä lähde lähettelemään noin isoja osia, hainevät + muut kilkkeet (tarvittavat lisäkaapeloinnit yms. Paljon vaikuttaa se että pystyykö itse tekemään kaapelit vai pitääkö ostaa esim. marmorilta) 100- x€.

                    Koodaukset jos pystyy tekemään itse niin hyvä mutta ei nuo koodajatkaan ihan pullakahveilla tuollaista hommaa tee. Sitten pitää muistaa se että jos haluaa uusimmat softat ja kartat ( jos ei hirveellä munkilla löydä sellaista pakettia valmiina sopurahalla) niin sitä ei kuka tahansa sunnuntaikoodaaja pysty tekemään ja ne jotka pystyy, siitä kyllä rokottaa asianmukaisesti. Esim. Nimim. Buksinilta varmaan saa lisätietoa.

                    Eli kyllä tohon helposti saa pelkkiin tarvikkeisiin menemään 2000-3000€.
                    Last edited by JP-76; 14-08-2013, 10:51.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by janne[l View Post
                      en tiä kuinka hankala tähän koppaan on toi kojelauta irrottaa, mutta tuskin kauheesti pahempi kuin e46 josta irrotin kojelaudan,etupenkit ja muut hilppeet noin neljään tuntiin. Mutta hommaahan tuossa kyllä varmasti on, jos ei navia ole ollenkaan autossa..
                      Jos päivittää business-> pro niin tarvitseeko muuta kuin näyttö ja tuo naviyksikkö ? sopiiko esim business näytön kaapeli suoraan pro näyttöön ? Näyttö ei tainnut olla kuin parilla ruuvilla kiinni yläreunasta mitä nopsaan tossa kattelin.
                      Tuolla ainakin aika hyvät ohjeet tuohon business -> professional-retrofittiin: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=488443

                      Toihan on myös bmw:n virallinen retrofit, eli löytyis varmaan jostain bmw:n retrofit-asennusohjeet ja tarvikkeet.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Xavier
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 108
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Taisi olla suurin osa noista kustannuksista ulkopuolisen tekemiä tunteja, itse jos tekee niin eihän siihen sillon tuu kun tarvikkeet, mutta voi olla että menee tunteja aika monta kymmentä ensikertalaiselta.

                        Jos tollaseen savottaan lähtee niin ei kyllä kannata mitään ccc:tä lähteä väkästelemään, kyllä tuohon kannattaa jo cic laittaa. Ihan sama työmäärä molemmissa.

                        Näyttö ja cic n. 1000€, hakkerointipalikat naville ja ääniohjaukselle n. 400€, kojelauta 200-500€ riippuu mistä ostaa, ulkolaiset ei välttämättä lähde lähettelemään noin isoja osia, hainevät + muut kilkkeet (tarvittavat lisäkaapeloinnit yms. Paljon vaikuttaa se että pystyykö itse tekemään kaapelit vai pitääkö ostaa esim. marmorilta) 100- x€.

                        Koodaukset jos pystyy tekemään itse niin hyvä mutta ei nuo koodajatkaan ihan pullakahveilla tuollaista hommaa tee. Sitten pitää muistaa se että jos haluaa uusimmat softat ja kartat ( jos ei hirveellä munkilla löydä sellaista pakettia valmiina sopurahalla) niin sitä ei kuka tahansa sunnuntaikoodaaja pysty tekemään ja ne jotka pystyy, siitä kyllä rokottaa asianmukaisesti. Esim. Nimim. Buksinilta varmaan saa lisätietoa.

                        Eli kyllä tohon helposti saa pelkkiin tarvikkeisiin menemään 2000-3000€.
                        Kyllä tuo taitaa olla vähän turhan kova homma. Harmi vaan että tuo on noin vaikeaksi tehty. Eipä oikein hotsita Dynaviniakaan hommailla, sen perusteella mitä siitä olen lukenut. Mikäköhän jäisi järkevimmäksi vaihtoehdoksi.

                        En oikein autoakaan viitsi tämän takia vaihtaa, kun niin kohtuullisella summalla tuli ostettua hyväkuntoinen ja vähäkilometrinen e92 335iA.. no jostainhan täytyy tinkiä ja tässä tapauksessa se oli tuo varustelu.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          kiitos. lukasin ohjeet ja ilmeisesti suoraan sopivat paikalleen. Jotain ilmaputkea tuossa ohjeessa muutti, ja lisäosia ei tainnut näytön ja naviyksikön lisäksi olla kuin mikki. Jos siis muuttaa business-> pro..
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Originally posted by Xavier View Post
                            Kyllä tuo taitaa olla vähän turhan kova homma. Harmi vaan että tuo on noin vaikeaksi tehty. Eipä oikein hotsita Dynaviniakaan hommailla, sen perusteella mitä siitä olen lukenut. Mikäköhän jäisi järkevimmäksi vaihtoehdoksi.

                            En oikein autoakaan viitsi tämän takia vaihtaa, kun niin kohtuullisella summalla tuli ostettua hyväkuntoinen ja vähäkilometrinen e92 335iA.. no jostainhan täytyy tinkiä ja tässä tapauksessa se oli tuo varustelu.
                            Mikä sulla on se tärkein juttu miksi olisit hommaamassa idrivea? Onko se navigaattori vai auton yleinen status?

                            Onko sulla mitä varusteita tällä hetkellä? Hifi, bluetooth ipod yms.?

                            Mietin vaan sitä että jos pystyt elämään ilman tuota näyttöä ja integroitua navia niin nuo kaikki muut jutut pystyy kyllä retrofittaamaan tuohon tämänhetkiseenkin ja itseasiassa paremminkin.

                            Olettaen että sulla on tällähetkellä professional-soitin autossa niin esim. Fisconin kamoilla http://www.fiscon-mobile.eu/products....php?brand=pro saat bluetoothilla sekä puhelinominaisuudet että A2DP-striimauksen musiikille esim. suoraan puhelimesta (täysin oem-lookilla, puhelimen valikot toimii soittimen näytön kautta jos niin haluat yms.). A2DP:tä ei orkkis-bluetoothilla saa.

                            Navin osalta taas paremmat ominaisuudet saat halvemmalla vaikka jollain tomtomilla kuin tuolla bmw:n omalla johon ei saa edes järkevästi esim. kameratolppia näkymään.

                            Helppo tietysti sanoa kun omasta autosta tuo idrive löytyy, mutta paaaaaljon halvemmalla selviät jos unohdat tuon idrive-retrofittauksen
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              lisää kysymyksiä.. saako tohon business naviin mitenkään karttaa näkyviin ? eilen tuli uusin "karttalevy" löin autoon, mutta minkään näköstä karttaa ei saa auki, ainoostaan nuolilla navigoidaan. onko toi business tosiaan noin "köyhä" malli ?
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎