Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kestäviä nuo 320d -06:set?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    #16
    ffp:n juttujen mukaan juurikin vnt:n siivet jumii noen takia, ovat maailmalla sitten keksineet ottaa jonkun anturin pois ja täyttäneet turbon pakopesän puhdistusvaahdolla.
    Halpaa vaikka joutuis parikin kertaa vuodessa tekemään kun purkki maksaa alle 3€
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      #17
      Originally posted by hekemon View Post
      Nuita turboja niistä ilmeisesti hajoilee mut näyttävät hajoavan jo reilu 100tkm ajetuissakin.
      Ja oikeat kilometrit oli...

      ei herneitä
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • hekemon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 96

        #18
        Tarkoitin tuolla 100tkm et voi hajota silloinkin tai aika suuri näyttää olevan haarukka missä porukalla hajoillu. Ilmeisesti käytöllä suuri merkitys tai vain huono laatuisia. Mut tunnin päästä hypätä junaan ja lähteä katsoon paria vaihtoehtoa
        I hope u touch this car only whit your eyes.

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          #19
          Turboista, saa korjata..ex-(turbo-)saabistina piti hiukan ajotapoja muuttaa. 900:ssa ensimmäiset turbot olivat täysin ilmajäähdytteisiä ja niitä rikottiinkin alussa jonkin verran kun ei huolehdittu jälkikäytöstä.

          - Jälkikäyttö tasaa lämpötiloja turbossa, joka saattaa olla pahimmillaan vielä punahehkuinen, ja myös sylinterikannessa.
          - Jälkikäyttö myös kierrättää voiteluöljyä turbossa niin, että sitä ei täysin kuumana sammuteta jolloin ääriolosuhteissa öljy voi alkaa ns. palamaan kiinni tai muuten pikeentymään.
          - Ahdinsiipi pyörii kymmeniä tuhansia kierroksia, isoa kovaa ajettaessa vieläkin enemmän. Käytännössä akseli on vain ohuen öljykerroksen voitelema, harva laakeri kestää tuota pitkään. Jos moottori sammutetaan isojen kierrosten jälkeen kerrasta, voi ahdinsiipi (oikea termi tähän)/roottori pyöriä pesässään ilman öljynkierrosta tulevaa voitelua pitkään -> usein toistettuna lisää epänormaalin kulumisen riskiä.
          - Kylmää konetta ei saa polkea, vaikka turbolliset kivasti ylämäkeen kaasutettuna alkavatkin lämpenemään. Varsinkin nykyiset kovasti ahdetut pikkukoneet tarvitsisivat vain käyntilämpöistä käyttöä, erityisesti käyntilämpöistä moottoriöljyä. Tämä voi viedä yllättävänkin kauan, talvella 15km ei välttämättä ole mitenkään liikaa. Kunhan ei heti ala kylmää polkemaan, pätee muuhunkin kuin autoihin..
          - 30tkm öljynavaihtovälit ovat markkinointia, jos haluaa riskeerata 30-80k€ maksaneen autonsa säästämällä parisen sataa, niin seuraava omistaja ei halua tehdä sitä. Vaihda vaikka itse? Muistetaan vaihtaa se öljynsuodatin ja turboluokitus öljyssä ei ole aivan tyhjästä tullut.
          - Satoja tuhansia ajettujen turbo-autojen imuputkissa on hyvin todennäköisesti öljyä johtuen turbon avoimemmasta rakenteesta. Tälle ei ole muuta apua kuin mekaaninen rassaus ja sitten putkien ja välijäähdyttimen huljuttelu jäähdyttimenpesuaineella ja lämpimällä vedelle huuhdellen, kunnes nenään ei tule enää niin paljoa öljynhajua. Tiedä sitten onko apua tehon suhteen, mutta imusarjassa saattaa olla antureita, jotka eivät halua öljykerrosta. Itse olen kerran tehnyt 120tkm ajettuun Saabin pieneen välijäähdyttimeen (Blackstone), kyllä sitä sai ainakin vähän putsattua sisältäkin.
          - Turboautojen viritys on kivaa, mutta lämpörasitus voi nousta. Omalla vastuulla.

          Jne.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎