Alkoipa tuossa viikolla auto tekemään sellaista, että matalilla kierroksilla voi rauhassa painaa kaasun sitä kickdownin vastetta vastaan, eikä tapahdu yhtään mitään. Kiekat kun saa houkuteltua sinne 1800 niin tulee sitten ns all init :think
Jonkun aikaa kun ajeli, niin tuli idriveen increased emissions ja moottorin vikavalo.
Nyt tehty seuraavaa:
- Egr ventsu putsattu
- Kokeiltu kahdella MAFfilla, molemmilla käytös sama. Maffin piuhan kun ottaa irti, niin vastaa kaasuun loogisesti muttei (tietty) kulje samalla tavalla kun ennen.
Vikakoodit dde:stä 480a partikelfiltersystem, 4507 abgasrueckfuehr-regelung regelabweichung sekä 3ff0 luftmassenmmesser.
Livedata näyttää että ahtopaine ja railpaine actual seuraa nominalia ok, mutta ilmamäärän actual tuossa öhötysvaiheessa on reilusti alle nominalin, tyyliin kolme kertaa vähemmän. Onko tuo ilmamäärän puute syy vai seuraus? Eli onko mulla 2 samalla tavalla risaa maffia vai onko vika esim ahtopaineen säädössä, egr:ssä, throttleventsussa vai jossain muualla?
Ton dpf vian tekstissä paine-ero 39mbar 1000:lla kierroksella ja auto kuitenkin korkeammilla kierroksilla kulkee niin en jaksa uskoa että sekään tätä selittää?
Hyviä ideoita/ohjeita mitä vois tutkia omin käsin vielä? Aamulla viikoksi työreissuun niin ei korjaamollekaan kerkeä...
Jonkun aikaa kun ajeli, niin tuli idriveen increased emissions ja moottorin vikavalo.
Nyt tehty seuraavaa:
- Egr ventsu putsattu
- Kokeiltu kahdella MAFfilla, molemmilla käytös sama. Maffin piuhan kun ottaa irti, niin vastaa kaasuun loogisesti muttei (tietty) kulje samalla tavalla kun ennen.
Vikakoodit dde:stä 480a partikelfiltersystem, 4507 abgasrueckfuehr-regelung regelabweichung sekä 3ff0 luftmassenmmesser.
Livedata näyttää että ahtopaine ja railpaine actual seuraa nominalia ok, mutta ilmamäärän actual tuossa öhötysvaiheessa on reilusti alle nominalin, tyyliin kolme kertaa vähemmän. Onko tuo ilmamäärän puute syy vai seuraus? Eli onko mulla 2 samalla tavalla risaa maffia vai onko vika esim ahtopaineen säädössä, egr:ssä, throttleventsussa vai jossain muualla?
Ton dpf vian tekstissä paine-ero 39mbar 1000:lla kierroksella ja auto kuitenkin korkeammilla kierroksilla kulkee niin en jaksa uskoa että sekään tätä selittää?
Hyviä ideoita/ohjeita mitä vois tutkia omin käsin vielä? Aamulla viikoksi työreissuun niin ei korjaamollekaan kerkeä...
Comment